1. Tikus apa yang ada 2 kaki?

( Mickey Mouse)

2. Itik apa yang ada 2 kaki?
( Semua itik ada 2 kaki )

3. Kambing apa yang kita tak nampak?
( Kambing yang menyorok )

4. Gurun mana yang tanamannya subur?
( Gurun, Kedah )

5. Buah apa ada gear?
( Sebuah kereta )

6. Bunga apa warna hitam?
( Bunga tayar )

. Buka ba!u" pakai bedak" ter!un k#$am... %pakah ia?
( Pisang goring )

&. Katak diterba$ikkan !adi katak..k#pi di terba$ikkan !adi....?
( Tumpah la )

'. (ungai apa pa$ing ta!am? ) (ungai *embing + 1,. -a$am bebanyak #rang.. #rang apa tak kawin?
( rang utan )

11. Ikan apa yg miskin?
( !kan kering )

12. %pakah dia .rumah di bawah" tiang di atas.?
( Kubur )

13. -i Kua$a *umpur ada dua" -i (eremban ada satu" di /#h#r pu$a tiada
( "uru# $a$ )

14. 0umah da$am bahasa inggeris apa? ) h#use + 0umah terbakar panggi$ apa?
( Panggil Bomba )

15. Benda apa pa$ing dekat dekat dengan kita tapi susah untuk kita memandangnya?
( Telinga )

16. 1embuatnya tidak mahu guna" pembe$inya tidak menggunakannya dan penggunanya tidak nampaknya. %pakah ia?
( Keranda )

1 . %da se!enis kuih yang ada ma2am3ma2am rasa kuih. %da rasa karipap" ada rasa d#nat" ada rasa kuih pe$ita" ada rase apam" senang 2erita ada rasa semua kuih $a.. Kuih apa tu?? ) Kuih3muih. +
1&. banyak2 binatang" binatang apa yg warnanya seke!ap putih seke!ap hitam )1ingguen berg#$ek3g#$ek+

Koleksi 51
Kenapa lelaki perlu beristeri tiga% Kenapa burung kalau di terbang dan ba&ak makanan pakai mulut% 'pa perbe(aan lampu stadium ngan lampu bilik% Banyak)banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais 'pa bahasa cinanya lantai basah%% JAWAPAN ) Kerana, kalau satu is *+, kalau dua pulak, isT, , so, kalau tiga mestilah isT+-! ) Kalau di pakai kepak, macamana dia nak terbang. ) /ampu stadium kalau ada $game$ dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada $game$ dia padam ) Milo ais. ) li chin.

Koleksi 50
Banyak)banyak tempat, di manakah air tidak pernah cerah% Kenapa idung lembu berair% Burung apakah yang paling penyayang%

) /embu tak tahu kesat idung dengan tisu. Bagaimana mereka mati% 6ari manakah asalnya kapur% Selalu dibasuh. ) Micheal 2ackson Koleksi 49 Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar%% Masa dia hidup kita menyanyi. bila besar dia 1adik putih% JAWAPAN ) 'ir hitam. Bertiga. Kalau berempat. ) Kentut..Kalau seorang. bila dah dekat clima4 pegang buah JAWAPAN ) Selipar mana boleh buat gali tanah. sendiri tau. /agi satu bau tuan dia. ) Burung belatuk. "inggakan berkedut. 'pakah itu% 'nggota badan buaya yang berada di atas darat% JAWAPAN ) Menoreh(no rest) . tetapi tidak diseterika. sebab dia bela atuk. tiada siapa yang tau kecuali orang yang buat. lagilah tak tau. ) Pan1at pokok kelapa amek B7'" K+/'P' Koleksi 48 Ker1a apakah yang paling meletihkan% 'da 2 mayat di atas lantai. Kalau berdua. apa dia% 'pa dia0 Bila kecik dia itam. masa dia mati kita tepuk tangan 3 orang a&ek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung%% 2ilat)1ilat bila dah basah baru cucuk. sekeliling mereka ada air dan kaca yang pecah. ) Sebab tak hu1an aduhai5 6ahlah malaslah nak tanya lagi soalan bebudak pun takleh nak 1a&ab55 ) Masukkan benang dlm lubang 1arum. kangkag peluk. 1ilat)1ilat bila dah basah baru cucuk Kangkang peluk.. guna cangkul lar hue hue hue55 ) lilin masa sambut "appy Birthday. dua)dua sama tau.

'pakah itu% Penyakit apa yang selalu dihidapi oleh orang kaya% Binatang apa yang mempunyai kereta% 'tas berbulu. ) /idahnya(lidah buaya) Koleksi 47 Benda apakah semasa pergi terbang. ) Kerabu. 'pakah ia% 'pakah nama panggilan untuk lembu hitam% !anya tidak boleh dilihat. kalau di bukak luas)luas merah. ba&ah berbulu. "ehehe. ) Tahi hidung. 'pakah ia% JAWAPAN ) !mportant. 2 mayat itu adalah ikan. semasa balik berenang% Manusia suka melombongnya. ia tidak boleh dicukur. kalau disumbat berair. ) /embu(kereta lembu). Koleksi 46 !mport apa yang penting% Kera apa yang akan basi% Ketika ianya lebat. ) 'yam(ayam berak kapur) ) Kulit testis. ) Mata. tetapi boleh ditimbang. 'pakah itu% JAWAPAN ) Batu ladung(pada pancing).) 'kuarium ikan pecah. ) /embu *egro. ) "u1an lebat. ) -asa(bertimbang rasa) Koleksi 45 Teka Teki -aya . namun tidak mendatangkan keuntungan langsung. ) Kayap.

(lagu sudirman) ) 'yam T'*doori.(tan sukatan dia5) ) Ki1ang. ) /agu Saloma $Miskin Kaya memakai ba1u baru &arna &arni. ) Pelangi petang. apakah lagi yang berleluasa setelah berakhirnya puasa% 2enama ubat gigi yang ada kaitan degan raya% Bunga apa yang berkembang mekar di malam raya% JAWAPAN ) Kertas 'ngpau. Koleksi 44 'pakah yang diperlukan oleh pokok untuk men1alankan proses #otosintesis% Kuku apa yang paling popular% Pelangi apa yang paling disukai ramai% 'yam apa yang paling berat% Binatang apa yang sertai olimpik% JAWAPAN ) 8oto 9 Sintesis ) Kukoo. ) 7bat gigi -aiya. ) Bunga api. (lompat ki1ang) Koleksi 43 Beruk apa yang paling bi1ak% Gunung apa yang paling kukuh% Binatang apa yang paling seksi% Siapakah ibu bapa kepada trans#ormer% Kereta apa yang susah dicari% .Kertas apakah yang paling popular pada hari raya% /agu raya apa yang ada mengandungi perkataan Bahasa !nggeris% Selain duit raya. /agu -eshmonu. mengun1ungi sanak kaum 8'M!/!$ ) "antu raya.

) Gunung Tahan. Koleksi 42 *egara apakah yang mana e1aannya huru# yang digandakan% Ka&asan manakah di Malaysia. ) Kuda Kepang. ) Silat pulut. ) Pintu. Semua orang tidak suka bermain kad atau poker dengannya. ) Kerana ia terlekat pada kaki ayam. ) Batu Pahat.heetah. . ) Kereta yang hilang. ) Butter&orth. ) :ebra(pasal dia pakai bra) ) Transparent.JAWAPAN ) 2ames Brooke. ) . Binatang apa% 'pakah yang memberikan kamu kuasa untuk ber1alan melalui dinding% Kenapakah gula)gula getah melintasi 1alan% JAWAPAN ) Kerana payung tidak boleh ber1alan. dibangunkan dengan 2 alatan saha1a% 6i mana terdapatnya mentega paling bernilai% Seni mempertahankan diri yang paling manis% Kuda apa yang paling nipis% JAWAPAN ) 7ganda. Koleksi 40 Kenapa seseorang itu memba&a payung% Kenapa seorang lelaki yang mempunyai tangan sebelah melintas 1alan% Binatang ini dianggap penipu. ) Kerana dia ingin ke kedai second)hand.

dan kurus yang mana paling banyak berkata)kata% Kenapa . Koleksi 37 Ga1ah terbang dengan apa% Berkepala =. ) Teddy bear. dan diberi makan% JAWAPAN ) Pendek la.. ) Sungai &ang. 1adi berapa% Bagaimanakah caranya lembu naik kereta% . ) The rock. Pepatah melayu <pendek kata . ) Tra##ic 1em. berkaki >.icakman tak boleh terbang% Kampung apa yang paling banyak hantu di Malaysia% 2em apa yang tidak boleh dimakan% Binatang apa yang dipelihara manusia tanpa disedari. gemuk. Koleksi 38 'ntara orang tinggi. Siapakah itu% 'da > ekor kambing di kali 2.. ) Kampung Pisang. pendek.Koleksi 39 Mummy apa yang paling menutup aurat% Beruang apa yang selalu dipeluk oleh manusia% Batu apa yang boleh 1alan% Sungai apa yang paling kaya% 8esyen rambut apa yang ber&arna hi1au% JAWAPAN ) The mummy (mumia). Banyak (ombie. ) Kutu. dan bemata enam.< ) Kerana dah takdir. ) 8esyen rambutan.

Bandar apa itu% !kan ini ada masalah kulit% Ka&asan yang suka membandingkan dirinya dengan yang lain% Banyak)banyak coklat. ) /!A+-P / (li@erBhati) Koleksi 34 Banyak)banyak binatang. ) Koboi dan ayam naik kuda. pagar makan padi) ) Kampung 2anda Baik.Bagaimanakah cara terpantas untuk gemuk% JAWAPAN ) Terbang dengan susah payah.okelat (dari !ndonesia) . coklat apa tidak boleh dimakan% JAWAPAN ) 7dang galah. ) 2adi ? la. Koleksi 35 Pokok apa lebih tua daripada kita% Selain binatang. ) Masuk dalam sarang lebah. binatang apa yang boleh digunakan untuk mencapai buah di atas pokok% Bandar ini terletak di Malaysia. ) 6ua ekor di depan dan tiga ekor di belakang. tetapi kepunyaan orang putih. 2 lagi bermain di kali. (harapkan pagar. ) !kan Kelah. ) Pagar. ) Kumpulan . ) Georgeto&n (kat penang) ) !kan 2ela&at. apa lagi yang makan padi% Tempat apa yang paling suka dikun1ungi oleh duda% Binatang yang suka @acation% Kelab bola yang ada kaitan dengan tubuh badan% JAWAPAN ) Pokok (K'K)T7S. ) Tasik Banding.

tiba)tiba datang seekor an1ing lalu men1ilat kakinya. kemudian datang pula seekor semut dan 1ambatan itu roboh. Koleksi 31 2ika seorang imam sedang solat. Kereta apa% Gunung apa yang kematian suami% Sungai apa paling banyak air% Tie apa berbelang)belang% Ker1a apa yang &anita tak boleh 1oin% JAWAPAN ) Kereta mayat. 'dakah solat imam itu sah% 'da satu 1ambatan yang kukuh sekali. ) Sebab raksasa banyak sangat kat 2epun. 1us apa untuk kamu% > tolak = B %% Kenderaan yang paling o@er di dunia% JAWAPAN ) Memancing. ) Salesman la. Kenapa% 2ika diberi kertas ini anda tidak akan membakarnya% . ) 27St #or you. mula)mula datang seekor ga1ah tetapi 1ambatan itu tetap teguh. ) = akan 1atuh. ) Sungai Missisipi (air B i). tetapi yang berada di ba&ah merana. yang berada diatas gembira. ) Gunung Kina(balu). ) Tiger. Koleksi 32 'pabila ditarik.Koleksi 33 Kereta ini besar. tetapi kalu diberi percuma tiada siapa yang ingin naik. ) "o@erkra#. Kalau &anita orang panggil Sales&oman. 'pakah itu% Kenapa ultraman ada kat 2epun% Banyak)banyak 1us.

dan tiang apa la yang boleh dibuat sempadan% 'ir yang bukan dalam keadaan cecair% 7bat ini biasanya ber&arna hi1au. nasi apa yang orang tidak makan dan 1ika diterima akan dibuang% Banyak)banyak peralatan. . Koleksi 29 Selain dari tembok. ) Kerana 1ambatan itu hanya kukuh sekali saha1a. (<benda buruk di1adikan teladan. ) Senduk (send 7K). 7bat apakah itu% Gunung apa yang selalu berbangga% "utan apa yang popular di internet% JAWAPAN ) Benda baik. Koleksi 30 Kuih apa yang paling selamat% Kereta apa yang dah sah kita tahu yang ia ada hon% Bilakah masanya seseorang itu menutup aurat &alaupun sebelum ini tidak% Banyak)banyak nasi. pagar. Kerana an1ing itu men1ilat kakinya.. ) 'irport. peralatan apa yang selalu minta untuk ke 'merika% JAWAPAN ) Kuih koci. benda baik di1adikan sempadan<). ) 6oktor la. ) Bila dika#ankan. ) *asihat. "uhuhu. tetapi tidak boleh dimakan.Siapa yang boleh dirunding mengenai soal hati% Ka&asan paling banyak air% JAWAPAN ) Sah. ) 7bat nyamuk. ) ! (saya).. bukan kaki imam. ) "onda. ) 6uit kertas.

) Seluar. ) Bomba.. ) Tentu la ta1am pisau.com). Koleksi 26 Bab berapa tiada dalam buku pela1aran% 'lat menyelam. ) Camaha. ) Kala 1engking. lap apa yang tiada kat litar 8D% 'hli sukan yang kuat menonton tele@isyen% Pisau dengan kertas yang mana lebih ta1am% JAWAPAN: ) Basikal.. ) 'ma(on (ama(on. Koleksi 27 Bas apa yang tidak boleh di undur% Scorpion kaler apa% Banyak)banyal lap. ) Tonton Susanto. tetapi ada kat internet. ) /aptop. ) Bad(1ahat)mintonBBadminton.) Gunung 8u1i (selalu kena pu1i). Koleksi 28 Kenderaan apa yang paling menakutkan% 2enama apa yang paling mahal% Sukan apa yang paling 1ahat% Bom apa yang anti pada api% Sel apa yang berada kat luar badan% JAWAPAN ) /ori hantu. "uhuhu. 'pakah ia% Gunung apa yang mempunyai tiga cabang% .

siapakah dia% Bunga apa yang boleh di makan% JAWAPAN ) Kuda laut. Koleksi 25 6ia manusia. berhenti seke1ap guna = kaki. kelapa apa yang popular% JAWAPAN ) Babi. bila berhenti lama guna 3 kaki. ) 'mbil pen. ) Gunung 6aik. santap. atau mati. tetapi tidak tidur.Macamana nak buat duit dalam masa singkat% Banyak)banyak kelapa. ) Bunga telur. isinya di luar% Batu apa yang boleh di makan% !kan ini boleh digunakan untuk mengikat. tidak makan. dan mangkat) . kemudian lukis duit kat atas kertas. ) !bu roti. ) Google. ) $Kelapa dan orkid baik untuk rambut$ Koleksi 24 Kuda apa yang tiada kaki% Mata apa yang ta1am% !bu apa yang boleh dimakan% Ber1alan guna 2 kaki. ) Mata pedang. !kan apa% JAWAPAN ) -a1a(dia beradu. ) Motosikal. Siapa dia% Binatang apa yang hidupnya selalu bergantung pada ibu% Kuih apa yang pembungkusnya di dalam.

7lar apa yang boleh digunakan untuk memasak% ) 7lar senduk. dekat di hati% ) 7sus. Binatang apa paling pemalas% ) Singa.. 2auh di mata. "ari apa makan orang% ) "arimau. sebab dia malas cukur 1anggut. "uhuhu ) !kan Talipia Koleksi 23 6ia berdiri. Men apa yang berada kat atas% ) Mentol. Kalau kita kehilanganya. tetapi dia nampak kita. Siapakah dia% ) 6ia penipu. tetapi dia kata dia sedang duduk. Mi apa &arna hitam% ) Misai. Pemain sukan yang pentingkan masa% ) 8elipe Massa. ) Kuda menyorok.) Kanggaru ) Kuih salah bikin ) Mana ada. Koleksi 21 Gas apa yang tidak terapung% ) Penyedut hampagas. Koleksi 22 7lar apa yang paling pan1ang% ) 7lasan. . Gula apa yang tak manis% ) Sugar daddy. kita tak nampak dia. kita sendiri tak boleh cari% ) "ilang akal. Kuda apa.

sah gila5 Perut bertemu perut. /embu apa ada sembilan kaki% ) /embu kat kaki lima. lepas dimasukkan keluar air. 'pa dia% ) Mesin tebu. (Sebab perempuan ba&a dua buah gunung. mereka tanya satu soalan. selepas masuk ia lembik dan melekit. yang mana lebih kuat% ) Perempuan. . keluarkan balik ada lendir dan melekit.acing kera&it (kelapa sa&it). 'pa dia% ) Gula)gula getah. 'ntara lelaki dan perempuan. Kata ganti nama diri apa yang digunakan dalam perubatan% ) 'kupuntur. Kenapa kucing tak boleh terbang% ) 'da ke kucing boleh terbang% Binatang apa ada kaitan dengan buah% ) . Koleksi 18 Kucing apa ada tiga kaki% ) Kucing cacat. 'pa itu% ) Korek hidung. Koleksi 20 Kuih apa kita tak makan kat tengah% ) 6onut. gunung apa orang tak boleh daki% Gunung apa% ) Kalau a&ak 1a&ab. sedangkan lelaki hanya ba&a dua bi1i telur) Koleksi 19 Makanan apa yang paling cicak takut% ) Gula)gula getah. Kenapa orang kata alien tu &u1ud% ) Sebab orang yang kata tu ka&an dia. Sebelum masuk ia keras. 'da tiga orang gila.*egara apa yang sentiasa perlukan makanan% ) "ungary (hungryBlapar) Masukkan 1ari.

daki% ) 6isabun la. Koleksi 15 Bintang apa paling dekat dengan bumi% ) Bintang tiga. 7saha&an -amli burger. kamu minta D. = ekor ditembak. (Penyanyi -amli Sarip. yang mana lebih banyak bercakap% ) Perempuan. 'da tak betik yang bahaya kalau di makan% ) 'da. Kenapa Superman tak kah&in dengan &onder&oman% . Bagaimana ada seorang pemandu dapat memandu tanpa melanggar kucing di tengah 1alan sedangkan lampu kereta ditutup dan hari hu1an% ) Kerana dia memandu &aktu tengahari. sebab mereka ada dua mulut. Koleksi 16 Buah apa yang tidak mempunyai otak% ) Semua buah. berapa yang tinggal% ) Tinggal E sebab saya tak kasi pada kamu. sebab burung terbang. lembu bin apa% ) lembu bin'T'*G. 'li bin 'bu. ikan 1antan ) ikan bakar.'pa persamaan antara ikan 1erung dan ikan paus% ) Kedua)duanya spesies ikan. Saya ada E bi1i epal. Bagaimanakah cara untuk melipat gandakan &ang dengan cepat% ) /etak di depan cermin. Koleksi 17 'ntara lelaki dan perempuan. Kalau gunung didaki. berapa yang lari% ) Tiada. mana ada pompuan nama B'K'-. sedangkan lelaki ada dua kepala. 'da F ekor burung. Banyak)banyak kera. Bagaimana nak be(akan ikan betina ngan ikan 1antan% ) !kan betina ) ikan duyung. *ama apa ada kaitan dengan penyanyi dan usaha&an% ) -amli. kera apa yang pandai menaip% ) Kerani. kalau di makan di tengah)tengah 1alan.

% ) Tumpah la. 2 belakang). Katak diterbalikkan 1adi katak. !kan apa yg miskin% ) !kan kering. Kenapa anak kancil kalau 1alan. melompat)lompat% ) Kerana ibunya bukan seekor babi. pakai bedak. Koleksi 13 Buka ba1u. bersayap.. putih. Sungai apa paling ta1am% ) 6ungai /embing..kopi di terbalikkan 1adi. Koleksi 12 'yam apa yang bertelur di mana sa1a% ) 'yam betina... 'pakah ia% ) Pisang goreng. 2 depan.. Besar.) Kerana bukan 1odoh. orang apa tak ka&in% ) rang utan. 2 kanan. Kalau bapak ayam bertelur di atas bumbung rumah. 'pakah itu% ) Kapal terbang 1atuh dalam laut. Tembak lantai kena hidung% ) Kentut. telurnya 1atuh di mana% ) 'yam 1antan tidak bertelur.. serta masin. Kenapa superman pakai ba1u ada huru# $S$% ) Kerana kalau pakai $M$ atau $G/$ nanti longgar. 6alam bebanyak orang. . Koleksi 11 Berapa kaki seekor kerbau% ) > (2 kiri.. Pohon apa paling banyak di hari lebaran% ) Pohon maa# (ahir dan batin. Kenapa anak babi 1alan tunduk% ) Kerana malu ibunya seekor babi. ter1un kolam.

Berapa yang tinggal% ) Satu. tapi bila naik cepat. Koleksi 10 Kalau seseorang itu kemalangan 1atuh ke dalam gaung. 'da E ekor burung di atas pokok. Koleksi 9 Saya berada di atas air. Siapakah dia% ) Bapa a&ak.'pakah persamaan antara ga1ah dan tiang elektrik% ) Kedua)dua tak boleh terbang. Siapakah saya% ) 2ambatan.ukai 1alan. Bila turun lambat. pemburu menembak mati D. 2am apa ber&arna putih. 6ia adik)beradik lelaki kepada mak cik a&ak. Barang apa yang lebih berguna apabila pecah% ) Telur. "ai&an apa yang mempunyai tali persaudaraan% ) !tik beradik. Siapakah dia% ) Burung ra1a udang. 'pa dia% ) "ingus. tetapi tidak boleh berenang. Koleksi 8 . ataupun bergerak. Binatang apa paling dibenci an1ing laut% ) Kucing laut. tetapi bukanya bapa saudara a&ak. dan kadang)kadang berbau% ) 2amban. apa yang masih hidup% ) . 6ia hidup di udara. kerana ayam berkokok (kok kerek kok). Mempunyai > kaki dan boleh terbang% ) 3 ekor burung. dan air. sebab dah mati.. darat. 'dakah ayam berkokok siang)siang% ) Tidak. Bom apa tidak meletup% ) Bomba.

bila keluar 1adi lembik% ) Stokin.Bila dimasukkan 1adi keras. daun di dalam air. 'pa dia% ) Teh. siapa yang mati% ) Petani. !a sebesar istana. 'pa dia% ) *ombor plat kereta. Pokok di atas bukit. tanganya dikaki. dan seluruh badanya di kaki% ) 'yam kena pi1ak ga1ah. Koleksi 6 Kalau ra1a dan petani ter1un bangunan. "ai&an apa yang matanya dikaki. = sikit)sikit. tetapi a&ak tidak boleh% ) Belakang a&ak. Koleksi 7 Saya boleh tengok. 'pakah &arna telur burung merak% ) Burung merak tidak bertelur. Binatang apa selalu sakit perut% ) !kan kembung. 3 banyak)banyak. mahupun dimakan% ) Buah #ikiran. 6iberikan untuk kita. 6atuk apa boleh terbang% ) 6atuk burung. Buah apa tidak boleh dilihat. D kadang)kadang. sebab kalau ra1a dipanggil mangkat. tetapi lebih ringan daripada udara% 'pakah ia% ) Bayang)bayang istana. !a boleh pecah tanpa disentuh% ) 2an1i. Mempunyai ? kaki. tetapi ber1alan dengan 3 kaki% ) Penunggang kuda. tetapi lebih banyak digunakan orang lain% ) *ama. 2 1arang)1arang. !kan apa banyak di atas 1alan raya% ) Kelisa. Koleksi 5 .

tali putus. Burger apa yang paling happy% ) Bergembira. Kalau semua orang 1adi monyet. tali. Siapa% ) rang "amil. yang mana lebih tua% ) Motor. Bandar apa tiada rumah. sebab ada tongkat. orang mampus. Macamana caranya &alaupun tidak memba&a payung. Koleksi 3 Semakin banyak cahaya ke arahnya. Koleksi 4 !kan apa nama seperti orang% ) !kan bakar. *yatakan gunung yang tertinggi di dunia sebelum Sir +dmund "ilary mendaki Gunung +@erest% ) Gunung +@erest. Padahal hu1an di tengah 1alan% ) 2alan 1e kat tepi. monyet 1adi apa% ) Monyet 1adi ramai. dan orang% ) gunung meletus.Kalau kita campak batu ke dalam sungai. Kucing apa pandai menyanyi% ) 'lleycats. /ubang apa yang buat kita segar% ) /u bangun. tetapi tidak ditimpa hu1am. 'pa perbe(aan antara gunung. . kenapa ia tenggelam% ) Sebab batu tak pandai berenang. 2in apa boleh menyanyi% ) 2inbara. Satu tubuh 2 nya&a. sungai tiada air. 'ir apa paling berani% ) 'ir ter1un. dan kapal terbang. semakin sukar untuk melihatnya% ) Bayang)bayang. kereta. 'ntara motor. dan hutan tiada pokok% ) Peta.

Koleksi 2 6ia mempunyai kaki tetapi tidak boleh ber1alan% ) Kerusi dan me1a. Koleksi 1 Kenapa biri)biri putih lebih banyak makan daripada biri2 hitam% ) Kerana biri)biri putih lebih banyak di dunia. 'pa be(a disini dan disana% ) "uru# $i$ dan $a$. 6ia selalu datang. antara Dkg kapas dengan Dkg emas% ) Sama berat. bila kotor saya putih% ) Papan hitam. Bila dicuci saya hitam. kerana ia bulan paling pendek. apa akan berlaku% ) Batu akan basah.aktu bila 1am anda berada pada pukul D=% ) . tetapi tidak pernah tiba% ) +sok (kerana apabila tiba. . 2ika anda melemparkan batu kapur ke dalam /aut Merah. 'pa dia.aktu untuk baiki 1am. ia men1adi hari ini) . Cang mana satu lebih berat. kucing ada tetapi binatang lain tidak ada% ) 'nak kucing. Bulan berapa perempuan paling kurang sekali bercakap% ) Bulan 8ebrurari.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful