1. Tikus apa yang ada 2 kaki?

( Mickey Mouse)

2. Itik apa yang ada 2 kaki?
( Semua itik ada 2 kaki )

3. Kambing apa yang kita tak nampak?
( Kambing yang menyorok )

4. Gurun mana yang tanamannya subur?
( Gurun, Kedah )

5. Buah apa ada gear?
( Sebuah kereta )

6. Bunga apa warna hitam?
( Bunga tayar )

. Buka ba!u" pakai bedak" ter!un k#$am... %pakah ia?
( Pisang goring )

&. Katak diterba$ikkan !adi katak..k#pi di terba$ikkan !adi....?
( Tumpah la )

'. (ungai apa pa$ing ta!am? ) (ungai *embing + 1,. -a$am bebanyak #rang.. #rang apa tak kawin?
( rang utan )

11. Ikan apa yg miskin?
( !kan kering )

12. %pakah dia .rumah di bawah" tiang di atas.?
( Kubur )

13. -i Kua$a *umpur ada dua" -i (eremban ada satu" di /#h#r pu$a tiada
( "uru# $a$ )

14. 0umah da$am bahasa inggeris apa? ) h#use + 0umah terbakar panggi$ apa?
( Panggil Bomba )

15. Benda apa pa$ing dekat dekat dengan kita tapi susah untuk kita memandangnya?
( Telinga )

16. 1embuatnya tidak mahu guna" pembe$inya tidak menggunakannya dan penggunanya tidak nampaknya. %pakah ia?
( Keranda )

1 . %da se!enis kuih yang ada ma2am3ma2am rasa kuih. %da rasa karipap" ada rasa d#nat" ada rasa kuih pe$ita" ada rase apam" senang 2erita ada rasa semua kuih $a.. Kuih apa tu?? ) Kuih3muih. +
1&. banyak2 binatang" binatang apa yg warnanya seke!ap putih seke!ap hitam )1ingguen berg#$ek3g#$ek+

Koleksi 51
Kenapa lelaki perlu beristeri tiga% Kenapa burung kalau di terbang dan ba&ak makanan pakai mulut% 'pa perbe(aan lampu stadium ngan lampu bilik% Banyak)banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais 'pa bahasa cinanya lantai basah%% JAWAPAN ) Kerana, kalau satu is *+, kalau dua pulak, isT, , so, kalau tiga mestilah isT+-! ) Kalau di pakai kepak, macamana dia nak terbang. ) /ampu stadium kalau ada $game$ dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada $game$ dia padam ) Milo ais. ) li chin.

Koleksi 50
Banyak)banyak tempat, di manakah air tidak pernah cerah% Kenapa idung lembu berair% Burung apakah yang paling penyayang%

) Micheal 2ackson Koleksi 49 Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar%% Masa dia hidup kita menyanyi. masa dia mati kita tepuk tangan 3 orang a&ek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung%% 2ilat)1ilat bila dah basah baru cucuk. /agi satu bau tuan dia. ) /embu tak tahu kesat idung dengan tisu.Kalau seorang. sendiri tau. Bertiga. "inggakan berkedut. 1ilat)1ilat bila dah basah baru cucuk Kangkang peluk. sekeliling mereka ada air dan kaca yang pecah. guna cangkul lar hue hue hue55 ) lilin masa sambut "appy Birthday. bila besar dia 1adik putih% JAWAPAN ) 'ir hitam. ) Sebab tak hu1an aduhai5 6ahlah malaslah nak tanya lagi soalan bebudak pun takleh nak 1a&ab55 ) Masukkan benang dlm lubang 1arum. tetapi tidak diseterika. Kalau berdua. 'pakah itu% 'nggota badan buaya yang berada di atas darat% JAWAPAN ) Menoreh(no rest) . bila dah dekat clima4 pegang buah JAWAPAN ) Selipar mana boleh buat gali tanah. sebab dia bela atuk. Bagaimana mereka mati% 6ari manakah asalnya kapur% Selalu dibasuh.. lagilah tak tau. dua)dua sama tau.. ) Pan1at pokok kelapa amek B7'" K+/'P' Koleksi 48 Ker1a apakah yang paling meletihkan% 'da 2 mayat di atas lantai. ) Burung belatuk. ) Kentut. tiada siapa yang tau kecuali orang yang buat. kangkag peluk. Kalau berempat. apa dia% 'pa dia0 Bila kecik dia itam.

'pakah ia% 'pakah nama panggilan untuk lembu hitam% !anya tidak boleh dilihat. 'pakah itu% JAWAPAN ) Batu ladung(pada pancing). ) /idahnya(lidah buaya) Koleksi 47 Benda apakah semasa pergi terbang. kalau di bukak luas)luas merah. ) 'yam(ayam berak kapur) ) Kulit testis. 2 mayat itu adalah ikan.) 'kuarium ikan pecah. ) Tahi hidung. kalau disumbat berair. ) /embu(kereta lembu). ia tidak boleh dicukur. ) Mata. tetapi boleh ditimbang. 'pakah ia% JAWAPAN ) !mportant. semasa balik berenang% Manusia suka melombongnya. ) Kerabu. ba&ah berbulu. Koleksi 46 !mport apa yang penting% Kera apa yang akan basi% Ketika ianya lebat. 'pakah itu% Penyakit apa yang selalu dihidapi oleh orang kaya% Binatang apa yang mempunyai kereta% 'tas berbulu. ) -asa(bertimbang rasa) Koleksi 45 Teka Teki -aya . "ehehe. ) "u1an lebat. ) Kayap. ) /embu *egro. namun tidak mendatangkan keuntungan langsung.

apakah lagi yang berleluasa setelah berakhirnya puasa% 2enama ubat gigi yang ada kaitan degan raya% Bunga apa yang berkembang mekar di malam raya% JAWAPAN ) Kertas 'ngpau. Koleksi 44 'pakah yang diperlukan oleh pokok untuk men1alankan proses #otosintesis% Kuku apa yang paling popular% Pelangi apa yang paling disukai ramai% 'yam apa yang paling berat% Binatang apa yang sertai olimpik% JAWAPAN ) 8oto 9 Sintesis ) Kukoo. ) /agu Saloma $Miskin Kaya memakai ba1u baru &arna &arni.(lagu sudirman) ) 'yam T'*doori. ) Pelangi petang.(tan sukatan dia5) ) Ki1ang. (lompat ki1ang) Koleksi 43 Beruk apa yang paling bi1ak% Gunung apa yang paling kukuh% Binatang apa yang paling seksi% Siapakah ibu bapa kepada trans#ormer% Kereta apa yang susah dicari% . /agu -eshmonu. ) Bunga api. mengun1ungi sanak kaum 8'M!/!$ ) "antu raya. ) 7bat gigi -aiya.Kertas apakah yang paling popular pada hari raya% /agu raya apa yang ada mengandungi perkataan Bahasa !nggeris% Selain duit raya.

Semua orang tidak suka bermain kad atau poker dengannya. ) Batu Pahat. ) Butter&orth.JAWAPAN ) 2ames Brooke. ) . ) Pintu. Koleksi 42 *egara apakah yang mana e1aannya huru# yang digandakan% Ka&asan manakah di Malaysia. Binatang apa% 'pakah yang memberikan kamu kuasa untuk ber1alan melalui dinding% Kenapakah gula)gula getah melintasi 1alan% JAWAPAN ) Kerana payung tidak boleh ber1alan.heetah. ) Silat pulut. ) Kuda Kepang. ) :ebra(pasal dia pakai bra) ) Transparent. ) Kerana ia terlekat pada kaki ayam. Koleksi 40 Kenapa seseorang itu memba&a payung% Kenapa seorang lelaki yang mempunyai tangan sebelah melintas 1alan% Binatang ini dianggap penipu. ) Gunung Tahan. . dibangunkan dengan 2 alatan saha1a% 6i mana terdapatnya mentega paling bernilai% Seni mempertahankan diri yang paling manis% Kuda apa yang paling nipis% JAWAPAN ) 7ganda. ) Kereta yang hilang. ) Kerana dia ingin ke kedai second)hand.

berkaki >. dan kurus yang mana paling banyak berkata)kata% Kenapa .Koleksi 39 Mummy apa yang paling menutup aurat% Beruang apa yang selalu dipeluk oleh manusia% Batu apa yang boleh 1alan% Sungai apa yang paling kaya% 8esyen rambut apa yang ber&arna hi1au% JAWAPAN ) The mummy (mumia).icakman tak boleh terbang% Kampung apa yang paling banyak hantu di Malaysia% 2em apa yang tidak boleh dimakan% Binatang apa yang dipelihara manusia tanpa disedari. Banyak (ombie. Koleksi 37 Ga1ah terbang dengan apa% Berkepala =. ) Kutu. Pepatah melayu <pendek kata . ) The rock. dan bemata enam. ) Kampung Pisang. 1adi berapa% Bagaimanakah caranya lembu naik kereta% . pendek. ) Sungai &ang. ) 8esyen rambutan.. gemuk. Koleksi 38 'ntara orang tinggi..< ) Kerana dah takdir. ) Teddy bear. Siapakah itu% 'da > ekor kambing di kali 2. dan diberi makan% JAWAPAN ) Pendek la. ) Tra##ic 1em.

) /!A+-P / (li@erBhati) Koleksi 34 Banyak)banyak binatang.okelat (dari !ndonesia) . binatang apa yang boleh digunakan untuk mencapai buah di atas pokok% Bandar ini terletak di Malaysia. Bandar apa itu% !kan ini ada masalah kulit% Ka&asan yang suka membandingkan dirinya dengan yang lain% Banyak)banyak coklat. ) Koboi dan ayam naik kuda. 2 lagi bermain di kali. (harapkan pagar. ) 2adi ? la.Bagaimanakah cara terpantas untuk gemuk% JAWAPAN ) Terbang dengan susah payah. tetapi kepunyaan orang putih. apa lagi yang makan padi% Tempat apa yang paling suka dikun1ungi oleh duda% Binatang yang suka @acation% Kelab bola yang ada kaitan dengan tubuh badan% JAWAPAN ) Pokok (K'K)T7S. ) Pagar. ) Masuk dalam sarang lebah. Koleksi 35 Pokok apa lebih tua daripada kita% Selain binatang. ) !kan Kelah. ) Georgeto&n (kat penang) ) !kan 2ela&at. ) Kumpulan . coklat apa tidak boleh dimakan% JAWAPAN ) 7dang galah. pagar makan padi) ) Kampung 2anda Baik. ) Tasik Banding. ) 6ua ekor di depan dan tiga ekor di belakang.

mula)mula datang seekor ga1ah tetapi 1ambatan itu tetap teguh. kemudian datang pula seekor semut dan 1ambatan itu roboh. Kalau &anita orang panggil Sales&oman. ) Gunung Kina(balu). ) Sungai Missisipi (air B i). yang berada diatas gembira. tetapi kalu diberi percuma tiada siapa yang ingin naik. tiba)tiba datang seekor an1ing lalu men1ilat kakinya. Koleksi 32 'pabila ditarik. ) = akan 1atuh. tetapi yang berada di ba&ah merana. 'dakah solat imam itu sah% 'da satu 1ambatan yang kukuh sekali. ) Salesman la. Kereta apa% Gunung apa yang kematian suami% Sungai apa paling banyak air% Tie apa berbelang)belang% Ker1a apa yang &anita tak boleh 1oin% JAWAPAN ) Kereta mayat.Koleksi 33 Kereta ini besar. Kenapa% 2ika diberi kertas ini anda tidak akan membakarnya% . ) Tiger. Koleksi 31 2ika seorang imam sedang solat. 1us apa untuk kamu% > tolak = B %% Kenderaan yang paling o@er di dunia% JAWAPAN ) Memancing. ) Sebab raksasa banyak sangat kat 2epun. ) 27St #or you. 'pakah itu% Kenapa ultraman ada kat 2epun% Banyak)banyak 1us. ) "o@erkra#.

Kerana an1ing itu men1ilat kakinya. ) Bila dika#ankan. Koleksi 30 Kuih apa yang paling selamat% Kereta apa yang dah sah kita tahu yang ia ada hon% Bilakah masanya seseorang itu menutup aurat &alaupun sebelum ini tidak% Banyak)banyak nasi. ) 'irport. bukan kaki imam. ) 7bat nyamuk. . ) *asihat. ) Senduk (send 7K). pagar. "uhuhu. nasi apa yang orang tidak makan dan 1ika diterima akan dibuang% Banyak)banyak peralatan. (<benda buruk di1adikan teladan. tetapi tidak boleh dimakan. 7bat apakah itu% Gunung apa yang selalu berbangga% "utan apa yang popular di internet% JAWAPAN ) Benda baik. dan tiang apa la yang boleh dibuat sempadan% 'ir yang bukan dalam keadaan cecair% 7bat ini biasanya ber&arna hi1au. Koleksi 29 Selain dari tembok. benda baik di1adikan sempadan<).. ) 6oktor la. ) "onda.. ) 6uit kertas.Siapa yang boleh dirunding mengenai soal hati% Ka&asan paling banyak air% JAWAPAN ) Sah. peralatan apa yang selalu minta untuk ke 'merika% JAWAPAN ) Kuih koci. ) ! (saya). ) Kerana 1ambatan itu hanya kukuh sekali saha1a.

) Seluar. ) Tonton Susanto. Koleksi 28 Kenderaan apa yang paling menakutkan% 2enama apa yang paling mahal% Sukan apa yang paling 1ahat% Bom apa yang anti pada api% Sel apa yang berada kat luar badan% JAWAPAN ) /ori hantu.com). ) Bomba. "uhuhu. ) Tentu la ta1am pisau. Koleksi 27 Bas apa yang tidak boleh di undur% Scorpion kaler apa% Banyak)banyal lap. tetapi ada kat internet. 'pakah ia% Gunung apa yang mempunyai tiga cabang% ... ) 'ma(on (ama(on. ) Bad(1ahat)mintonBBadminton. ) /aptop. Koleksi 26 Bab berapa tiada dalam buku pela1aran% 'lat menyelam. ) Camaha. lap apa yang tiada kat litar 8D% 'hli sukan yang kuat menonton tele@isyen% Pisau dengan kertas yang mana lebih ta1am% JAWAPAN: ) Basikal.) Gunung 8u1i (selalu kena pu1i). ) Kala 1engking.

kelapa apa yang popular% JAWAPAN ) Babi. ) !bu roti. ) $Kelapa dan orkid baik untuk rambut$ Koleksi 24 Kuda apa yang tiada kaki% Mata apa yang ta1am% !bu apa yang boleh dimakan% Ber1alan guna 2 kaki. isinya di luar% Batu apa yang boleh di makan% !kan ini boleh digunakan untuk mengikat. dan mangkat) . kemudian lukis duit kat atas kertas. !kan apa% JAWAPAN ) -a1a(dia beradu. siapakah dia% Bunga apa yang boleh di makan% JAWAPAN ) Kuda laut. tidak makan. ) Google. tetapi tidak tidur. atau mati. bila berhenti lama guna 3 kaki. Koleksi 25 6ia manusia. santap. Siapa dia% Binatang apa yang hidupnya selalu bergantung pada ibu% Kuih apa yang pembungkusnya di dalam. berhenti seke1ap guna = kaki. ) Gunung 6aik. ) Motosikal. ) 'mbil pen. ) Bunga telur. ) Mata pedang.Macamana nak buat duit dalam masa singkat% Banyak)banyak kelapa.

Binatang apa paling pemalas% ) Singa. Pemain sukan yang pentingkan masa% ) 8elipe Massa. ) Kuda menyorok. kita sendiri tak boleh cari% ) "ilang akal.) Kanggaru ) Kuih salah bikin ) Mana ada. "uhuhu ) !kan Talipia Koleksi 23 6ia berdiri. Koleksi 22 7lar apa yang paling pan1ang% ) 7lasan. 2auh di mata. Siapakah dia% ) 6ia penipu. "ari apa makan orang% ) "arimau. . Kalau kita kehilanganya. Koleksi 21 Gas apa yang tidak terapung% ) Penyedut hampagas. sebab dia malas cukur 1anggut. tetapi dia kata dia sedang duduk. Mi apa &arna hitam% ) Misai. Kuda apa.. tetapi dia nampak kita. 7lar apa yang boleh digunakan untuk memasak% ) 7lar senduk. Gula apa yang tak manis% ) Sugar daddy. dekat di hati% ) 7sus. kita tak nampak dia. Men apa yang berada kat atas% ) Mentol.

sedangkan lelaki hanya ba&a dua bi1i telur) Koleksi 19 Makanan apa yang paling cicak takut% ) Gula)gula getah. Kenapa orang kata alien tu &u1ud% ) Sebab orang yang kata tu ka&an dia. gunung apa orang tak boleh daki% Gunung apa% ) Kalau a&ak 1a&ab. .*egara apa yang sentiasa perlukan makanan% ) "ungary (hungryBlapar) Masukkan 1ari. sah gila5 Perut bertemu perut. Koleksi 20 Kuih apa kita tak makan kat tengah% ) 6onut. Koleksi 18 Kucing apa ada tiga kaki% ) Kucing cacat. Kata ganti nama diri apa yang digunakan dalam perubatan% ) 'kupuntur. 'da tiga orang gila. 'pa dia% ) Gula)gula getah. keluarkan balik ada lendir dan melekit. 'pa dia% ) Mesin tebu. 'ntara lelaki dan perempuan. 'pa itu% ) Korek hidung. (Sebab perempuan ba&a dua buah gunung. mereka tanya satu soalan. lepas dimasukkan keluar air. /embu apa ada sembilan kaki% ) /embu kat kaki lima. Kenapa kucing tak boleh terbang% ) 'da ke kucing boleh terbang% Binatang apa ada kaitan dengan buah% ) . Sebelum masuk ia keras. selepas masuk ia lembik dan melekit.acing kera&it (kelapa sa&it). yang mana lebih kuat% ) Perempuan.

Kalau gunung didaki. Koleksi 16 Buah apa yang tidak mempunyai otak% ) Semua buah. *ama apa ada kaitan dengan penyanyi dan usaha&an% ) -amli. Kenapa Superman tak kah&in dengan &onder&oman% . ikan 1antan ) ikan bakar. yang mana lebih banyak bercakap% ) Perempuan. kalau di makan di tengah)tengah 1alan. Koleksi 17 'ntara lelaki dan perempuan. kera apa yang pandai menaip% ) Kerani. Saya ada E bi1i epal.'pa persamaan antara ikan 1erung dan ikan paus% ) Kedua)duanya spesies ikan. daki% ) 6isabun la. kamu minta D. Koleksi 15 Bintang apa paling dekat dengan bumi% ) Bintang tiga. 7saha&an -amli burger. = ekor ditembak. 'da tak betik yang bahaya kalau di makan% ) 'da. 'li bin 'bu. sebab mereka ada dua mulut. berapa yang tinggal% ) Tinggal E sebab saya tak kasi pada kamu. sebab burung terbang. Bagaimanakah cara untuk melipat gandakan &ang dengan cepat% ) /etak di depan cermin. Bagaimana ada seorang pemandu dapat memandu tanpa melanggar kucing di tengah 1alan sedangkan lampu kereta ditutup dan hari hu1an% ) Kerana dia memandu &aktu tengahari. berapa yang lari% ) Tiada. (Penyanyi -amli Sarip. 'da F ekor burung. Banyak)banyak kera. Bagaimana nak be(akan ikan betina ngan ikan 1antan% ) !kan betina ) ikan duyung. sedangkan lelaki ada dua kepala. mana ada pompuan nama B'K'-. lembu bin apa% ) lembu bin'T'*G.

2 kanan.kopi di terbalikkan 1adi. 2 depan. 'pakah itu% ) Kapal terbang 1atuh dalam laut. Koleksi 12 'yam apa yang bertelur di mana sa1a% ) 'yam betina. melompat)lompat% ) Kerana ibunya bukan seekor babi. putih.. Kenapa anak babi 1alan tunduk% ) Kerana malu ibunya seekor babi. . ter1un kolam. Kenapa superman pakai ba1u ada huru# $S$% ) Kerana kalau pakai $M$ atau $G/$ nanti longgar. serta masin. telurnya 1atuh di mana% ) 'yam 1antan tidak bertelur.. Kenapa anak kancil kalau 1alan..% ) Tumpah la. 'pakah ia% ) Pisang goreng. !kan apa yg miskin% ) !kan kering. bersayap.. Besar. Sungai apa paling ta1am% ) 6ungai /embing... Koleksi 13 Buka ba1u. 6alam bebanyak orang.. Koleksi 11 Berapa kaki seekor kerbau% ) > (2 kiri.) Kerana bukan 1odoh. Katak diterbalikkan 1adi katak. Kalau bapak ayam bertelur di atas bumbung rumah. pakai bedak. orang apa tak ka&in% ) rang utan. Pohon apa paling banyak di hari lebaran% ) Pohon maa# (ahir dan batin. Tembak lantai kena hidung% ) Kentut. 2 belakang).

Bila turun lambat. "ai&an apa yang mempunyai tali persaudaraan% ) !tik beradik. tetapi tidak boleh berenang. 'dakah ayam berkokok siang)siang% ) Tidak. sebab dah mati. dan air.. Koleksi 10 Kalau seseorang itu kemalangan 1atuh ke dalam gaung. dan kadang)kadang berbau% ) 2amban. pemburu menembak mati D. Siapakah dia% ) Burung ra1a udang. 6ia adik)beradik lelaki kepada mak cik a&ak. apa yang masih hidup% ) . Binatang apa paling dibenci an1ing laut% ) Kucing laut. tetapi bukanya bapa saudara a&ak. Barang apa yang lebih berguna apabila pecah% ) Telur. 2am apa ber&arna putih. kerana ayam berkokok (kok kerek kok). ataupun bergerak. 'pa dia% ) "ingus. Berapa yang tinggal% ) Satu. Siapakah dia% ) Bapa a&ak. Mempunyai > kaki dan boleh terbang% ) 3 ekor burung.ukai 1alan. Koleksi 8 . Siapakah saya% ) 2ambatan.'pakah persamaan antara ga1ah dan tiang elektrik% ) Kedua)dua tak boleh terbang. 6ia hidup di udara. darat. 'da E ekor burung di atas pokok. Koleksi 9 Saya berada di atas air. Bom apa tidak meletup% ) Bomba. tapi bila naik cepat.

tetapi ber1alan dengan 3 kaki% ) Penunggang kuda. Koleksi 5 . "ai&an apa yang matanya dikaki. Mempunyai ? kaki. Koleksi 6 Kalau ra1a dan petani ter1un bangunan. !a sebesar istana. tetapi a&ak tidak boleh% ) Belakang a&ak. 6atuk apa boleh terbang% ) 6atuk burung. Pokok di atas bukit. bila keluar 1adi lembik% ) Stokin. D kadang)kadang. 'pakah &arna telur burung merak% ) Burung merak tidak bertelur. dan seluruh badanya di kaki% ) 'yam kena pi1ak ga1ah. mahupun dimakan% ) Buah #ikiran. Koleksi 7 Saya boleh tengok. !kan apa banyak di atas 1alan raya% ) Kelisa. siapa yang mati% ) Petani. 3 banyak)banyak.Bila dimasukkan 1adi keras. sebab kalau ra1a dipanggil mangkat. tetapi lebih banyak digunakan orang lain% ) *ama. !a boleh pecah tanpa disentuh% ) 2an1i. 'pa dia% ) *ombor plat kereta. daun di dalam air. Binatang apa selalu sakit perut% ) !kan kembung. 2 1arang)1arang. tetapi lebih ringan daripada udara% 'pakah ia% ) Bayang)bayang istana. = sikit)sikit. tanganya dikaki. 'pa dia% ) Teh. Buah apa tidak boleh dilihat. 6iberikan untuk kita.

Koleksi 4 !kan apa nama seperti orang% ) !kan bakar. semakin sukar untuk melihatnya% ) Bayang)bayang. dan hutan tiada pokok% ) Peta. *yatakan gunung yang tertinggi di dunia sebelum Sir +dmund "ilary mendaki Gunung +@erest% ) Gunung +@erest. kenapa ia tenggelam% ) Sebab batu tak pandai berenang. Kucing apa pandai menyanyi% ) 'lleycats. Siapa% ) rang "amil. kereta. Satu tubuh 2 nya&a. dan orang% ) gunung meletus. Bandar apa tiada rumah. monyet 1adi apa% ) Monyet 1adi ramai. tetapi tidak ditimpa hu1am. sungai tiada air. 2in apa boleh menyanyi% ) 2inbara. 'pa perbe(aan antara gunung.Kalau kita campak batu ke dalam sungai. 'ntara motor. Burger apa yang paling happy% ) Bergembira. orang mampus. Padahal hu1an di tengah 1alan% ) 2alan 1e kat tepi. . Kalau semua orang 1adi monyet. yang mana lebih tua% ) Motor. Koleksi 3 Semakin banyak cahaya ke arahnya. 'ir apa paling berani% ) 'ir ter1un. Macamana caranya &alaupun tidak memba&a payung. tali. dan kapal terbang. /ubang apa yang buat kita segar% ) /u bangun. tali putus. sebab ada tongkat.

6ia selalu datang.aktu bila 1am anda berada pada pukul D=% ) . Bulan berapa perempuan paling kurang sekali bercakap% ) Bulan 8ebrurari. tetapi tidak pernah tiba% ) +sok (kerana apabila tiba. bila kotor saya putih% ) Papan hitam. apa akan berlaku% ) Batu akan basah. kerana ia bulan paling pendek. 2ika anda melemparkan batu kapur ke dalam /aut Merah. 'pa dia. Bila dicuci saya hitam. antara Dkg kapas dengan Dkg emas% ) Sama berat. . Cang mana satu lebih berat. Koleksi 1 Kenapa biri)biri putih lebih banyak makan daripada biri2 hitam% ) Kerana biri)biri putih lebih banyak di dunia.Koleksi 2 6ia mempunyai kaki tetapi tidak boleh ber1alan% ) Kerusi dan me1a.aktu untuk baiki 1am. kucing ada tetapi binatang lain tidak ada% ) 'nak kucing. ia men1adi hari ini) . 'pa be(a disini dan disana% ) "uru# $i$ dan $a$.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful