P. 1
teka teki

teka teki

|Views: 3,660|Likes:
Published by WHL1437

More info:

Published by: WHL1437 on Dec 16, 2009
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOC, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

07/14/2013

pdf

text

original

Koleksi Teka Teki

Hitam, panjang, dipeluk dan diapit dua paha. answer : Orang sedang panjat tiang talipon. Rumah apakah yang gunakan banyak air? answer : Rumah terbakar Apa yang mahal pada BMW answer : Huruf W. Cuba tukarkan W ngan X. Jadi BMX. Kan murah tu... Ape persamaan kain jemuran ngan telefon? Answer: Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat... Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang? Answer: Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape... Gajah terbang dengan ape? Answer: Dengan susah payah... Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas? Answer: Tukang gali kubur Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?

Answer: Dua-dua tak kenal korang...hehe Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?

Answer: - Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan' - Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan Ke nape lelaki jarang kene penyakit anjing gila? Answer: Sbb lelaki ni kan 'buaya' Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'? Answer: Usus Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya? Answer: Pembohong... Siape yang menemukan dompet kulit? Answer: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.

Minyak ape yang disukai oleh lelaki? Answer: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M

1. "Kenapa lelaki perlu beristeri tiga... ." Jawapannya kerana : kerana kalau kawin satu isONE kalau kawin dua isTWO kalau kawin tiga barulah isTERI... .. 2. SENYUM pada orang tua tanda sayang. SENYUM pada kanak-kanak tanda kasih. SENYUM pada kekasih tanda cinta. SENYUM depan telefon tanda gila, masih SENYUM lagi... memang sah GILA! 3. " Manusia jatuh CinTa??Tak heran... " Kuda makan RuMpuT?? Tak aneh... MONYET pandai picit TETIKUS?? HEBAT!!!! ( MOUSE ) MASIH PICIT?? LUAR BIASA!!!! 4. "Cinta..ibarat kentut... " makin dipendam makin gelisah... bila di lepaskan ... ... . ahhhhhhh lega rasanya... ... . 5.Aku terpaku dek renungan matamu, hatiku tertanya-tanya, BENARKAH ini? nafas ku tertahan, kau tunduk SEGAN.. lalu ku bertanya, "kau..kentutkan?" 6. "... bila hidupmu dlm kegelapan, " maka berdoalah; dan apabila selesai berdoa, jika kegelapan masih mengelilingimu maka bayarlah bil letrik yang tertunggak tu!!

1. Soalan: kalau semua haiwan jadi beruk,beruk jadi apa....! Jawapan : beruk jadi banyaklah

2. Soalan: ikan apa kalau orang cakap, semua orang tau yang ikan tu adalah betina?? from apih PM Jawapan : Ikan Duyung laaa.. 3. Soalan: nape bangau tangkap ikan dlm sungai angkat 1 kaki? Jawapan : klau angkat due2 kaki,jatuh la dia....haha 4. Soalan: seorang pemuda langgar tiang , tiang tue bengkok , bengkok kt mane ? Jawapan : bangkok kat thailand lah , huhu 5. Soalan: ada 3 ekor cicak yang 2 bergaduh yang 1 terjatuh pa sebab yang 1jatuh Jawapan : sebab dia tepuk tanqangan 6. Soalan: sebuah kebun terbakar. buah apa yg x terbkr?ada dua buah x terbkr. Jawapan : buah cempedak d luar pgr,pisang dibawa belayar. 7. Soalan: Hari-hari ke rumah cik hitam, melihat orang memotong tebu, apa binatang darahnya hitam janggutnya lapan tulangnya satu? Jawapan : sotong lah hahaha. 8. Soalan: Aku berjalan di tepi pantai, di atas pasir tanpa mencecah air. Bila kutoleh ke belakang, tiada kesan tapak kakiku. kenapa? Jawapan : Aku berjalan secara mengundur! 9. Soalan: DALAM BYK2 POKOK,POKOK APE YG SGT BERANI? Jawapan : POKOK PISANG LA...DYE BERANI KELUARKAN JANTUNG NYE...HEHEHE 10.Soalan: kalau rumah orang panggil house,kalau terbakar orang panggil fire,kalau rumah terbakar orang panggil pe??? Jawapan : bomba lah.... kot2 rumah terbakar nak panggil fire house or house fire 11.Soalan: banyak2 nenek,nenek apa yang boleh terbang? Jawapan : nenek burung 12.Soalan: org bisu pegi kedai nk beli berus gg,dia buat isyarat kt gg,org buta g kdai nk beli cermin mata dia buat mcm maner?? Jawapan : cakap jela nk beli cermin mata,org buta dia bukan bisu 13.Soalan: dari lagu Manbai "Beribu bintang di langit kini menghilang" sape yang ambil bintang tu???? Jawapan : Sheila On 7, "Kupetik bintang, untuk kau simpan"

14.Soalan: dlm byk2 manusia...manusia apa yg x tahu malu.......hehehe Jawapan : superman lah...kerana dia pakai seluar dalam je...heheheh 15.Soalan: satu xder,dua cket.tiga byk,empat jarang2..apekebenda tuh? Jawapan : kipas lerr 16.Soalan: tengah malam ada ape???? from nurpain Jawapan : ada huruf 'L' ler....... 17.Soalan: buah apa yang luar dia hijau dalamnya merah? from syi_fa Jawapan : buah tembikai la..hehehe................ 18.Soalan: ade seekor kura2 jatuh dari tingkat 10,ape yang pecah. Jawapan : pecah rekod la,sebab ade ke kura2 jatuh dari tingkat 10..hahaha 19.Soalan: dalam banyak2 minyak,minyak ape 1 liter dah mahal. Jawapan : minyak wangi la doi... 20.Soalan: luar ayam dalam ikan-from iwan Jawapan : sardin la 21.Soalan: Sbuah kapal s*l*m dpt memuatkn sramai 40 org sje.. Sramai 39 org tlah brada d dlm kapal.. Pnumpang yg t'akhir iaitu seorg ibu mngandung naik ke dlm kapal trsebut.. Dan kapal itu pown tenggelam.. Knp agkny yerr??? Jawapan : Krn... Da nama pown kapal selam.. Msti ar tenggelam.. Hehehe 22.Soalan: pergi ia terbang, balik is berenang... Jawapan : joran 23.Soalan: dlm bnyk bnyk jam,jam ape yg tk boleh pakai? Jawapan : jambu dan jamban 24.Soalan: byk2 sungai, sungai ape paling lambat? Jawapan : sungai siput 25.Soalan: Dalam banyak2 daun,daun apa yang keras dan tak ada tangkai? Jawapan : Daun Terup 26.Soalan: apa negeri 3x3 ??????????? Jawapan : negeri Sembilan 27.Soalan: ada poket tak ade duit, ada kaki x boleh jalan.. per tu... Jawapan : kangaroo 28.Soalan: antara lori, kereta dan motor, yang mana lebih tua? from: shidah Jawapan : motor la sebab dia gna tongkat.. mana boleh berdiri sendiri.. kahkah..

29.Soalan: kenapa bila bayi nak tidur, kita dodoikan dia? Jawapan : mesti la kena dodoikan.. kalau kita tampar, cmner dia nak tidur.. kuikuikui... 30.Soalan: kenapa pemandu ambulans bunyikan siren apabila nak cepat? Jawapan : sebab dia tak tahan nak buang air besar 31.Soalan: BANYAK-BANYAK MI,MI APAKAH YANG BOLEH DI MAKAN DENGAN AIS Jawapan : MILO AIS LA...HUHUHU 32.Soalan: masuk hijau kluar merah Jawapan : sirih
Soalan 50: Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk? Soalan 49: Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? Soalan 48: Lima pasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? Soalan 47: Dalam banyak-banyak cecair, cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan? Soalan 46: Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan. Soalan 45: Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai? Jawapan: Penguin Jawapan: PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah. Jawapan: Stokin tu basah lah....

Jawapan: Telur

Jawapan: Kuih Donut

Jawapan: Buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar dan buah cempedak sebab diluar pagar.(berdasarkan pantun melayu)

Soalan 44: Apabila ditarik yang diatas gembira dan Jawapan: Pengail yang dapat ikan. yang di bawah merana. Apakah ia? Soalan 43: Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir Jawapan: Aku berjalan secara mengundur! tanpa mencecah air. Bila ku toleh kebelakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa? Soalan 43: Seekor lembu menghadap utara, kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian 270 darjah kekiri. Kearah mana lembu itu menghadap sekarang? Soalan 42: Bila loceng bas ditekan, bas akan berhenti. Apa yang akan turun dahulu? Soalan 41: Apa bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi? Jawapan: Kebawah! Ia masih tetap menghadap ke bawah dan memakan rumput.

Jawapan: Spedometer bas lah... Jawapan: Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik.

Soalan 40: Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup ? Soalan 39: Kenapa mayat dibungkus kain putih?

Jawapan: Kalau matanya yang ditutup, dia tak dapat melihat! Jawapan: Kalau dibungkus dengan kain hitam , siapa takut!!!!

Soalan 38: Bila gajah jadi ayam, lalu singa jadi Jawapan: Ayam jadi banyaklah bilangannya. ayam,dan kambing jadi ayam. maka ayam menjadi apa? Soalan 37: Panjang mana ekor tikus dengan ekor kuda? Soalan 36: Kenapa di tepi rel keretaapi ditaruh batu kerikil? Soalan 35: Lampu apa yang kalau dipecahkan keluar orangnya? Soalan 34: Kalau ditutup dia akan mengintai,tapi kalau dibuka dia akan marah-marah? Jawapan: Panjang ekor tikus, karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah. Jawapan: Kerana kalau ditaruh pisang goreng pasti jadi rebutan. Jawapan: Lampu jiran tetangga kita. Cobalah pecahkan, nanti akan keluar orangnya. Jawapan: Orang naik beca semasa hujan

Soalan 33: Ada satu benda, kita berdiri dia baring, Jawapan: Tapak kaki kitalah. kita baring dia berdiri tapi bila kita jalan dia pun ikut sama. Nak tinggal tak boleh pulak tu. Soalan 32: Mengapa guru sejarah selalu botak di bahagian belakang kepala, sedangkan profesor dibahagian depan? Jawapan: Kerana guru sejarah memikirkan masa lampau,sedang profesor memikir untuk masa depan.

Soalan 31: Apakah benar kita bakal sial jika jumpa Jawapan: Ia bergantung kepada kedudukan anda dengan kucing hitam? samaada anda manusia atau tikus! Soalan 30: Kenapa kecantikan lebih penting bagi seorang perempuan dibandingkan dengan kepintarannya? Soalan 29: Kalau manusia panjat pokok nampak bukit, kalau kura-kura panjat pokok nampak apa? Jawapan: Sebab lelaki yang bodoh jumlahnya lebih banyak dibandingkan lelaki yang buta. Jawapan: Nampak pembohongnya, Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok.

Soalan 28: Apakah yang berada diantara langit dan Jawapan: Mungkin ada banyak jawapan, tapi kat bumi. sini jawapan yang dikehendaki adalah "dan" Soalan 27:Apakah benda bertali yang apabila kita Jawapan: Gasing! Tak kiralah gasing cina ke gasing pegang, ia akan mati, tetapi bila dilepaskan ia melayu ke semuanya sama. akan hidup, namun akan mati juga bila dibiarkan lama-lama? Soalan 26:Apabila suami dapat, maka isterinya pun dapat sama, tetapi bila si isteri yang dapat, si suami tak mendapat sama. Apakah itu? Soalan 25:Jika sebatang pokok dipotong akan menjadi semakin rendah, apakah bendanya yang semakin dipotong semakin menjadi tinggi? Soalan 24: Tulang seperti ikan, jinjang seperti zirafah. Kadang di atas, kadang di bawah. Kalau Jawapan: Gelaran Dato, Bila Suami mendapat gelaran Dato, Isteri akan dapat gelaran Datin, Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato, suami tidak mendapat sama. Jawapan:Seluar panjang. Bila dipotong ianya akan semakin tinggi. Jawapan: Antena TV. Kadang orang pasang kat atas bumbung, kadang pacak jer kat tanah, kalau

salah kedudukan boleh kabur pandangan, kurang pendengaran. Soalan 23: Bila makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang apa? Soalan 22: Batang apa berlubang-lubang, Tirus di atas di bawah Kembang, Terkadang tegak terkadang tumbang, celaka benar kalau ditebang. Soalan 21: Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok apa tumbuh dulu?

kedudukan tak betul, gambar pun kabur, suara pun tak ada.... Jawapan: Buang tebiat Jawapan: Batang hidung engkaulah!

Jawapan: Dua-dua tak tumbuh, sebab dia tanam separuh je. Hehehe!!

Soalan 20: Ada seorang wanita yang sarat Jawapan: Sebab anak dia tu perempuan mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa ? Soalan 19: Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan? Jawapan: Bahrain - bah tu banjir, 'rain' tu hujan...

Soalan 18: Kalau kancil dengan rusa berlaga, siapa Jawapan: Pemandunya lah yang mati...... kalau yang akan mati? kereta kancil dengan rusa berlanggar....mati lah orang tu, kan-kan? Soalan 17: Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala.kalau makan tak pulak? Soalan 16: Mula-mula aku buka baju, lepas tu aku sapu bedak, setelah badanku disapu bedak, aku pun terjun kedalam tasik. Lalu aku mandi. setelah selesai mandi, aku pun naik dari tasik. Siapakah aku? Soalan 15: Haiwan apakah perutnya di kepala, kakinya dikepala,bahkan mata dan mulutnya juga di kepala? Soalan 14: Apakah hidupan yang masa kecilnya berkaki 4, bila besar berkaki 2 kaki dan bila tua pula berkaki 3? Soalan 13: Apakah haiwan yang berkaki 3? Soalan 12: Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA? Soalan 11: Apa perbezaan antara orang kurus dan orang gemuk? Soalan 10: Haiwan apakah yang paling tidak sopan? Jawapan: Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh. Jawapan: Pisang Goreng

Jawapan: Kutu ler...Sebab memang dok kat kepala orang! Jawapan: Manusia! Semasa kecil merangkak, bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bertongkat. Jawapan: Kuda cacat. Kalau tak cacat pasti kakinya 4. Jawapan: Kerana yang menciptanya orang jepun. Kalau arab yang cipta mungkin namanya YAMAHMUD. Jawapan: Orang kurus makan hati, orang gemuk makan tempat. Jawapan: Kutu, kerana sering memijak-mijak kepala orang.

Soalan 09: Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar?

Jawapan: Takkan nak bawak piano pulak! besar tuh!

Soalan 08: Seorang lelaki memakai pakaian serba Jawapan: Waktu itu adalah siang hari bukannya hitam, seluar hitam, kasut hitam, sarung kaki malam! hitam, sarung tangan hitam, dan kacamata hitam. Ia berjalan di sebuah lorong hitam. Seluruh lampu di lorong itu padam. Kemudian, sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu? Soalan 07: Badannya keras tapi kurus, tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam, Apa tu? Soalan 06: Ada sebuah laut besar, dekat laut ada kapal besar, dalam kapal besar ada rumah besar, dalam rumah besar ada orang besar, antara bebanyak ni apa paling besar? Jawapan: Anak mancis daaa. Jawapan: Orang tu le penipu besar, mana ada rumah dalam kapal... ha...ha...ha..

Soalan 05: Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak Jawapan: Perjalanan anda tidak akan terganggu menciptakan telefon? oleh kerja-kerja menggali jalan oleh TELEKOM Soalan 04: 10 ekor burung sedang terbang, tibatiba berdentum guruh dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah,namun 4 ekor burung telah jatuh kebumi. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi? Soalan 03: Binatang apakah yang paling kaya didunia? Soalan 02: Ikan apakah yang separuh jawa dan separuh inggeris? Soalan 01: Apa orang islam arab kata jika: 1Seorang pekerja jatuh bangunan lalu mati... 2Seorang wanita berlari keliling padang tanpa seurat benang... 3- Gaji anda akan dinaikkan 30% bulan depan. Jawapan: Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan ia tidak dapat terbang seperti biasa.

Jawapan: Beruang (sebab binatang ni ber wang) Jawapan: Ikan Belukang kerana "Blue" adalah perkataan inggeris, "Kang" adalah perkataan Jawa. Jawapan: Mereka akan kata. 1-Inna lillahi wa ina ilahi roo jiuun. 2- Astagh firullah hal azim. 3Alhamdulillah.

Soalan: antra ekor tikus dengan ekor kuda mana lebih panjang??? Jawapan : ekor tikus lew sebab ekor tikus sampai meleret kat tanah Soalan: dalam banyak -banyak bunga bunga apa yang berwarna hitam? Jawapan : bunga tayar Soalan: SBIJI KLAPA DI BELAH DUA,KALO PANDAI CBA TEKA SBELAH MNA PNGIL NYOK SBLAH MNA PNGIL KLAPA Jawapan : SBELAH UTARA PNGIL NYOK LA,SBELAH SELATAN PLAK PNGIL KLAPA LOWR

Soalan: binatang ape ley terbang,memanjat, dan belari dengan laju Jawapan : harimau kumbang Soalan: banyak -banyak haiwan haiwan apa yang lembab. Jawapan : kura-kura Soalan: kalo alien dtg ke bumi...jumpe manusia...apa perkataan pertama yg keluar dr mulut alien tu....? Jawapan : alien tu jerit ketakutan: mak!!! alien..(sambil tunjuk kat manusia)..hahaha Soalan: dalam banyak2 keli..keli ape yang menakut kan.?? Jawapan : keliWon Soalan: kapal terbang terhempas keluar ape? Jawapan : keluar berita la..he.hehe Soalan: kalau putih die kotor,kalau hitam bie bersih Jawapan : papan hitam sbb kalau ke kapur die kotor la Soalan: kuih ape yg tengah2 xley mkan?? Jawapan : donat Soalan: dalam batang ada daun,dalam daun ada isi...ape yer?? Jawapan : lemang Soalan: kenapa pokok kelapa depan umah harus di tebang? from>budaknusa Jawapan : Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape... Soalan: Apa yang mahal pada BMW dari borhan Jawapan : Huruf W. Cuba tukarkan W ngan X. Jadi BMX. Kan murah tu... Soalan: Rumah apakah yang gunakan banyak air? Jawapan : rumah terbakar Soalan: knp bayi suke kuar kn air liur Jawapan : sbb bayi itu ingin mencube meludah Soalan: kalau gajah panjat pokok nampak ape? Jawapan : nampak sangat menipu.gajah mana boleh panjat pokok Soalan: pergi ke rumah tok saya...buang pergi...buang rumah.... Jawapan : ke tok saya Soalan: haiwan apakah yang banyak wang Jawapan : beruang kerana belakang bunyi wang Soalan: masuk hijau.keluar merah....apa kebenda tu Jawapan : sireh

Soalan: minyak ape yg disukai lelaki seluruh dunia? teka la. Jawapan : minyakSikan pelawanan bola sepak. hahahaha. Soalan: benda apa kertas takut Jawapan : gunting Soalan: klau smua ikan jd kcing..kcing jd ape?? Jawapan : jd bnyak.. Soalan: pada masa bilakah air terjun akan behenti?? Jawapan : time amik gamba laaa... Soalan: dlm banyak2 haiwan,haiwan ape yg pakai tudung Jawapan : singa la Soalan: sungai apa yang tak de air? Jawapan : sungai dalam peta Soalan: kenapa orang gali kubur x pkai selipar? Jawapan : sebab orang galii kubur pakai cangkul Soalan: BANYAK BANYAK POKOK, POKOK APA ORANG PALING TAKUT. Jawapan : POKOK NAK TUMBANG Soalan: ikan apew dri keple smpi ekor penuh dengan telur,,, Jawapan : bahulu ikan Soalan: ade seorang tok iman die tengah sembahyang selepas itu anjing mari menjilat kaki die batal tak air sembahyang die Jawapan : tak batal lah hahahah Soalan: banyak2 kuda,kuda apa y x ble jum????? Jawapan : kuda y hilang Soalan: pg org mlm bkn org apekh itu Jawapan : potianak la hahahaha......... Soalan: bas berhenti pe yg trn dulu????jwb jgn x jwb Jawapan : meter la hehehehe.................. Soalan: dlm bnyak2 sate,sate ape yg xleh dmkan? Jawapan : satelit Soalan: ade musafir 2 tgh solat tiba2 ade anjing dtg jilat kaki batal atau tidak solat??? Jawapan : tak batal sebab anjing jilat kaki nya sendiri he2 Soalan: macam mana nak muat kan gajah dalam peti sejuk.??? Jawapan : potong larh kecik-kecik

Soalan: ade seorang pakcik ni!!!!die selalumerungut kat doktor sebab isteri die cepat lupa.doktor tu tanya isteri pakcik tadi!!!!makcik,umur makcik berape?,21.nama makcik apa???aminah.lepas tu doktor tu tanya pakcik tadi!!!! pakcik,nama pakcik apa???setengah minit kemudian baru pakcik itu beritahu doktor!!!kenapa pakcik tu jawab nama dia sampai setengah minit????? Jawapan : sebab dia nyanyi happy birthday to u Soalan: Campakkan 3 pasang stokin colour biru, hijau dan kuning ke dalam laut merah..ape jadi dengan stokin-stokin tu??? Jawapan : Basah laaaa.. Soalan: 1.tikus apa berkaki dua. 2.itik apa berkaki 2... Jawapan : 1.mickey mouse 2.semua itik berkaki 2... Soalan: BG NAMA DAERAH PALING KAYA DI MALAYSIA` Jawapan : PASIR MAS KELATE Soalan: ade sebuah kedai emas,dan 2 orang pencuri,di dalam kedai emas tu trdapat tiada orang,kena pencuri itu tak nak masuk????????? Jawapan : sebab,maksud emas iya lah, engkau masuk aku sunat,sebab tu pencuri tak nak masuk tkut kene sunat. hi.hi.hi. Soalan: dlm byk2 btu ape yg menentukan nma Jawapan : btu nisan Soalan: Ade seorang penjual roti, setiap hari die pusing satu taman sebanyak 5 kali.pade satu hari,die pusing satu taman sebanyak 6 kali,tiba2 polis tahan die,kenape??? TOLONG LA JAWAP.... Jawapan : sebab polis tu nak beli boti la...... Soalan: Banyak2 bas,bas ape ya pegi sekolah?jawap ye... Jawapan : bas sekolah la... Soalan: ade la samting ni, die perut buncit. klu kite tekan bru keluar????try agak....ape die bnde 2 Jawapan : liquid paper Soalan: binatang apa yang kecik,hitam dan berpeluh..? Jawapan : SEMUT HITAM BARU HABIS BERJOGING.. Soalan: meja apa paling menggembirakan ? (bob gemuk) Jawapan : meja makan!!!hahahahahaha!......., Soalan: dalam banyak-banyak burger, burger apa yang kita tak leh mkn?? Jawapan : bergegar

Soalan: nape klu brung nmpak kapal trbang jatuh die pown jatuh ???????????????????????? Jawapan : sbb die tr kejut la cam ne nk trbang hehehehehehe...........amira & adik2 Soalan: antara pengadil dan penggusti mne plng hebat ?????=p Jawapan : pengadil lerrr sbb brani g kt org tgh lwn....... Soalan: Dalam bnyk2 bom,bom apa yg mempunyai air yg bnyak? Jawapan : bomba lah sbb keluarkan air yg bnyk Soalan: DI MANA TINGGAL 9 BTANG ANAK PANAH? Jawapan : NEGERI SEMBILAN Soalan: KERETA DAN BAS BERLANGGAR... DIMANA BENGKOK? Jawapan : THAILAND... Soalan: orang membeli kita guna. kita yang guna kita tak nampak. Jawapan : keranda Soalan: undertaker naik moto, the rock naik ape?? Jawapan : kening Soalan: ali nk bli bju rm 50.pnjam eja rm25 & ena rm25.bla ali p nk bli bju dh trun hrga jd rm 45.jd baki ada rm5.ali byr utang eja rm 2 7 ena rm2.baki lg rm1.utang ali kpd eja 7 ena msg2 rm 23.bla ali hitung rm23+rm23+rm2+rm2+rm1=rm51....nape ergh.... Jawapan : tah ler...saya pon confuse... Soalan: burung raja udang tinggal di mana? Jawapan : burung= pokok, raja=istana, udang =laut, kuang3x..... Soalan: mengapa perempuan pakai makeup Jawapan : supaya berbeza dgn lelaki Soalan: kucing apakah yg ada kaki 9??? Jawapan : kucing yg jln kt kaki 5 tmbh kaki kucing 4 Soalan: Gajah dengan kambing melalui titi,gajah lalu patah titi kambing lalu patah apa? Jawapan : PATAH BALIK Soalan: dalam banyak-banyak kuih raya. kuih ape bersifat keibuan? Jawapan : kuih mama carry Soalan: ada di mata, takda di hidung, ada di telinga takda di gigi. Jawapan : huruf a

Soalan: banyak2 ikan,ikan aper ade bulu ketiak? Jawapan : ikan duyung.hehehe Soalan: SEBUAH KAPAL TERBANG MEMBAWA 5 EKOR GAJAH. SEEKOR BUNTING BERATNYA 300KG.3 EKOR LAGI BERATNYA 200 KG SETIAP EKOR.SEEKOR LAGI 1000 KG. DITENGAH² PERJALANAN GAJAH YANG BUNTING MELAHIRKAN ANAK. KAPAL TERBANG ITU TIDAK DAPAT MENANGGUNG BERAT.GAJAH MANAKAH YANG HARUS DICAMPAK KELUAR SUPAYA KAPAL TERBANG TIDAK TERHEMPAS....,???? Ayie998 Jawapan : GAJAH YANG BERATNYA 1000KG LAH...TU PUN TAK BOLEH JAWAB KE? HEHEHEHEHE Soalan: binatang apa ada 6 kaki,3 kepala,4 ekor,7 mulut? Jawapan : lu fikir la sendiri Soalan: kalau kapal terbang dah terbang, tinggal apa? Jawapan : tinggal lambai (bye..) Soalan: bnyk2 lampu, lampu ape yg panjang? Jawapan : lampu jalan Soalan: haiwan naik kenderaan,manusia naik ape?? Jawapan : manusia naik hairan la... Soalan: bnyak2 bnatang .....bnatang ape yg blehh branak n btelur?????? Jawapan : siput babi Soalan: dalam banyak2 pinti, pintu ape yang x blh buka??? Jawapan : Pintu hati Soalan: assalamualaikum.. Jawapan : waalaikumsalam jawapanyer.. Soalan: dalam banyak-banyak binatang, binatang ape yang paling kedekut??? Jawapan : kuda. sbb ble dia jalan, bunyi kedekut.kedekut..kedekut.... Soalan: 1.ade kapal terbang nak terhempas..dsbbkn brg kat dlm kp trbg 2 berat sgt..kite kene buang ape...2.ade budak ni die dah lintas jalan dah...tibe-tibe die mati...kenape... Jawapan : 1.piano2.sbb piano jatuh kat ats badan die.. Soalan: macam mana kite nk benti kan bas dengan satu jari je...??pikir dulu...yek... Jawapan : tekan la liceng...nnti die benti la..hahaha Soalan: Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai? Jawapan : Buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar dan buah cempedak sebab diluar pagar.(berdasarkan pantun melayu)

Soalan: burung apakah yang boleh berdiri,boleh baring tapi x leh duduk? Jawapan : penguin Soalan: bnyak2 buku, bku ape x blh d bace Jawapan : bukulali Soalan: Nak guna Kena tekan perut..kuar isi baru leh guna ...aper dia Jawapan : ubat Gigi Soalan: BAGAIMANA ORANG BONGKOK TIDUR? Jawapan : TUTUP MATA Soalan: ada 6 ekor penyu yg baru menetas dr telurnya pergi ke pantai utk berenang, sekor tu brenang ke arah utara lalu menjadi penyu dewasa. 5 ekor tu pergi ke arah sekolah mempertahankan diri...Pastu 5 ekor tu jadi penyu ape????????? Jawapan : Ninja turtle lahhhhh whuaaaaah Soalan: dalam malaysia ini UK tu ape hah?????? Jawapan : UK tu ulu kelang hahaha!!!!!!!! Soalan: dlm byk2 ikan...ikan ape yg warne itam... Jawapan : ikan yg digoreng hangus la...hua3 Soalan: beruk naik motor,gajah basikal.pak mat naik ape? Jawapan : naik heran.... Soalan: ikan ape yg suke merempit???? Jawapan : ikan lumba2 Soalan: banyak2 nasi,nasi ape yg x leh di makan??? Jawapan : nasi yg dah abiz la... Soalan: nak ke kedai kuih mak limah mesti ikut simpang kanan dulu baru simpang kiri,pas 2 trus jer and stop ade lampu isyarat pas tu belok simpang kiri trus belok simpang kiri lagi belok simpang kanan agak2 4KM belok simpang kanan pas tu belok simpang kiri dah sampai kedai mak kuih mak limah tapi persoalanye berape simpang yang dia dah lalu....(hakim) Jawapan : simpang kanan dan kiri jew la.....hehehe Soalan: dalam bnyk2 mee,mee ape yg kite boleh minum tp boleh makan..??kalo bran jwb laa..hehehe.. Jawapan : milo ais/panas Soalan: dalam banyak-banyak bangunan ,bangunan apakah yang paling tinggi di dunia....... Jawapan : masjid lah sebab ada bulan dan bintang di atas.hah........

Soalan: AKU ADALAH SEORANG IBU,MEMPUNYAI BERPULUH-PULUH ANAK CUBALAH TEKA WAHAI SI PINTAR SIAPAKAH AKU Jawapan : KOTAK MANCIS DENGAN BATANG MANCIS Soalan: kenapa siput babi bergerak lambat?????klo kowangleh jawab grenti terer ah..(3bradek) Jawapan : sebab dia tgh pikir yang dia ni 'siput' ke 'babi' Soalan: dia hidup untuk makan tapi tak minum Jawapan : api Soalan: dlm byk2 jamban..jamban aper plg pjg? Jawapan : jambatan Soalan: bunga apa warna hitam? ........huda&syed.... Jawapan : bunga tayar Soalan: dlm byk2 kuih, kuih pew owg mkn tepi dn ditghnyew x dimkn????? Jawapan : kuih donat.......... Soalan: makanan apa yg belakang dia wang & haiwan apa yg belakang dia wang Jawapan : beruang &bawang Soalan: Dalam banyak-banyak binatang, binatang apa yang ada bonggol di belakang???? Jawapan : Unta lah hahahahah.... Soalan: dlm banyak2 kapal...kapal apa yg x bleh msok dlm air...?(ecah_syidi/lov ever) Jawapan : kapal terbang laaaaa.... Soalan: T.A kali 1...APA DIA? Jawapan : TAXI Soalan: inti dekat dalam,tepung dekat luar bentuk macam karipap.kuih apa Jawapan : karipap Soalan: Dinosaur dlu tinggal d jerman hidup aman. pas2 diorang hijrah p jepun. Sampai2 je sna,diorang mati. Knpa??? Jawapan : Bab ultraman bunuh diorang.Wuakakaka... Soalan: DI PUKUL LEPAS TU DI HORMAT-WAN BERENG Jawapan : MAIN GOLF Soalan: yang beli tak pakai, yang pakai tak beli, ape dia?? -asrul87Jawapan : kain kapan...huhu

Soalan: Dlm byk2 bintang, bintang aper yang rasa manis?? Jawapan : Honey Star Soalan: dalam banyak2 negara,negara ape paling kaye dan paling kuat org nye... Jawapan : negara malaysia lah... sebab kat malaysia ade pasir mas,kat malaysia ade perak... org malaysia kuat sebab dorang makan jambu BATU,pucuk PAKU,belimbing BESI,wawawa... Soalan: dalam banyak - banyak haiwan aper seksi? Jawapan : zebra sebab dia pakai zip ngan bra je Soalan: ade 3 biji oren,bg kpd 3 org,stiap sorg 1 sbiji,ps2 dbhg lg kpd tiga biji lagi kpd 3 org yg len...ape yg 3 tu org dpt Jawapan : biji la..... Soalan: petang tanam, malam makan....ape dia??? Jawapan : kebumikan mayat,,,petang tanam malam kenduri tahlil Soalan: ayah Marry ada 5 orang anak..nama anak 1 adalah nana,ke2 nunu,ke3 nini ke4 nono..ape name anak ke 5???jwb la kalu pandai..hohohoho Jawapan : Marry lah Soalan: ayah Marry ada 5 orang anak..nama anak 1 adalah nana,ke2 nunu,ke3 nini ke4 nono..ape name anak ke 5???jwb la kalu pandai..hohohoho Jawapan : Marry lah Soalan: DALAM BAS ADA 7 ORG AWEKS, SETIAP ORG BAWAK 7 BEGS.. DALAM SETIAP BEGS ADA 7 EKOR KUCING BETINA, SETIAP EKOR KUCING BETINA ADA 7 EKOR ANAK KUCING... SETIAP EKOR KUCING ADA 4 KAKI... SO, BERAPA KAKI ADA DALAM BAS... NO TRICK... TAK MASUK KAKI DRIVER.... Jawapan : 66098 Soalan: byk2 binatang, binatang apa yg boleh menari,menyanyi dan berenang??? kalu korang boleh jawb mmg terer arh!!! huhhuuh Jawapan : kuda

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->