P. 1
Ketika Selalu Walaupun Doa Akasah Doa Nurun Nubuwah

Ketika Selalu Walaupun Doa Akasah Doa Nurun Nubuwah

|Views: 5,138|Likes:
Published by teradiska
Ketika Selalu Walaupun Doa Akasah Doa Nurun Nubuwah
Ketika Selalu Walaupun Doa Akasah Doa Nurun Nubuwah

More info:

Published by: teradiska on Apr 17, 2010
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOC, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

05/17/2013

pdf

text

original

Home an open book “Juallah dunia engkau dengan Akhirat engkau, nanti engkau akan memperolehi keuntungan bagi

keduanya serentak; dan janganlah engkau menjual Akhirat engkau dengan dunia engkau, nanti dia merugikan engkau bagi keduanya serentak.” Feeds: Posts Comments Doa Nurun Nubuwwah (Cahaya Kenabian) – (1) December 19, 2007 by alivewire

Artikel kontroversi : Syubhat Doa Nurun Nubuwwah; Syubhat Doa Nurun Nubuwwah http://al-ahkam.net/home/modules.php? op=modload&name=News&file=article&sid=22239 Di riwayatkan bahawa doa ini di sampaikan kepada Nabi oleh Malaikat Jibril pada suatu pagi ketika Nabi sedang duduk bersama para sahabat selepas solat subuh.

Jibril berkata kepada Nabi: “Aku di utus oleh Allah membawa Doa Nurun Nubuwah untuk di serahkan kepadamu ya Rasulullah.”

Selain boleh menghapuskan segala dosa (kecuali dosa syirik), banyak lagi fadhilat doa ini, antaranya:

1. Doa ini boleh di pergunakan untuk memohon kekayaan. Kepada orang yang berhajatkan kekayaan, doa ini hendaklah di baca 100 kali pada malam Jumaat. Tanamkan

kunyit dalam tanah di suatu tempat sunyi. Banyaknya kunyit terpulang pada orang yang memohon kekayaan itu. Jika di kabulkan Allah, orang yang mengamalkan doa ini akan mendapat alamat apabila kunyit yang di tanam sudah bertukar menjadi emas.

2. Jika di baca pada setiap lepas sembahyang lima waktu, apa yang kita hajati insyaAllah akan berhasil. 3. Jika ada raja yang ingin menjadi pendeta, maka dengan berkat doa ini insya-Allah akan tercapai. 4. Demikian juga jika ada pendita yang ingin menjadi wali Allah, dengan membaca doa ini insya-Allah mendapatnya. Dan jika ada jin yang ingin menjadi manusia, dengan berkat doa ini insya-Allah jadilah dia manusia. 5. Jika ada binatang yang cacat, dengan dibacakan padanya, insya-Allah binatang itu akan menjadi sempurna sifatnya. 6. Jika sesiapa membaca sekali ketika matahari hampir terbenam, Allah akan mengampuni segala dosanya. 7. Jika anda ada musuh, bacakan doa ini, insya-Allah musuh akan menjadi sayang pada anda. 8. Jika tidak boleh membaca atau menghafalnya, tuliskan doa ini dan simpan dalam rumah, insya-Allah terselamat daripada sihir, ilmu hitam dan penyakit. 9. Apabila di letakkan pada tanaman, insya-Allah tanaman itu selamat daripada segala musuh. 10. Apabila diletakkan pada tempat yang didiami syaitan, iblis, jin, hantu dan segala macam makhluk halus yang jahat, insya-Allah mereka semua akan pergi dari situ. 11. Jika ingin melihat sesuatu yang indah, bacakan 100 kali pada malam sabtu, insyaAllah anda akan diperlihatkan keajaiban.

12. Jika anda berperahu di laut dan membacakan doa ini, kemudian tiupkan ke laut, insya-Allah air laut akan menjadi tawar.

13. Jika dibaca pada malam minggu, insya-Allah anda akan awet muda.

14. Jika dibaca pada malam Isnin, Allah akan memberikan keselamatan. 15. Jika dibaca pada malam Selasa, anda akan menjadi kuat. 16. Jika dibaca pada malam Rabu, gigi menjadi teguh. 17. Jika dibaca pada malam Khamis akan memperelokkan wajah. 18. Jika dibaca pada binatang buas, insya-Allah ia akan tunduk. 19. Jika dibaca pada malam hari, seluruh malaikat akan turun dari langit memohonkan ampun untuk orang yang membacanya. 20. Jika dibaca pada hari raya, maka apa yang dihajat akan segera berhasil. 21. Rasulullah s.a.w. bersabda: “Barangsiapa yang ingin berjumpa dengan para nabi, bacakan 100 kali doa ini, kemudian tidur, insya-Allah akan bermimpi berjumpa dengan para nabi dan sesiapa memandangnya akan berasa kasih sayang.”

Adhari berubah nama menjadi mufti Adhari berubah nama menjadi mbos Adhari berubah menjadi tikno Adhari berubah menjadi solikin

Adhari berubah menjadi sulashadi Adhari berubah menjadi honggo
22. Untuk menyembuhkan orang sakit, baca doa ini pada minyak. Sapukan minyak itu pada tempat yang sakit, insya-Allah akan sembuh. 23. Demikian juga, jika ada orang yang diganggu hantu, syaitan, jin, kerasukan, pengsan atau gila, bacakan pada minyak dan sapukan pada orang berkenaan. 24. Andainya anda ingin mendekati raja, orang berkedudukan tinggi atau orang ramai, baca doa ini setiap hari, insya-Allah semua akan kasihkan anda. 25. Jika ingin kuat berjalan, bacakan pada sirih bertemu urat, kemudian usapkan daun itu dari kepala sampai ke dua hujung kaki, insya-Allah anda akan kuat berjalan.

26. Jika anda dalam perjalanan dan ada tanda akan hujan, bacakan doa ini, insya- Allah tidak jadi hujan.

27. Jika terjadi permusuhan, bacakan berulang kali, insya-Allah akan berhenti.

28. Jika akan berangkat ke medan perang, bacakan doa ini, insya-Allah tidak di kejar musuh, sebaliknya musuh akan bercerai-berai sesama sendiri. 29. Jika ada wanita yang sukar bersalin, bacakan doa ini pada air dalam mangkuk putih, minumkan air itu, insya-Allah bayinya akan cepat lahir. 30. Jika ada orang sakit mata, bacakan doa ini dan hembuskan pada matanya, insya-

Allah lekas sembuh.

Adhari berubah nama menjadi mufti Adhari berubah nama menjadi mbos Adhari berubah menjadi tikno Adhari berubah menjadi solikin Adhari berubah menjadi sulashadi Adhari berubah menjadi honggo
31. Apabila ada orang digigit ular, kena bisa, racun atau penyakit lain, bacakan doa ini pada tempat yang luka atau tempat yang sakit, insya-Allah lekas sembuh. 32. Jika anda ingin bertemu raja jin, sucikan diri anda daripada najis dan hadas, bacakan doa ini 100 kali pada malam Jumaat di tempat yang suci dan sunyi.

33. Rasulullah bersabda:”Jika kamu ingin di muliakan orang lain, bacalah doa ini.” 34. Jika anda hendak melamar seseorang wanita, berpuasalah sehari dan jangan tidur pada malamnya. Bacakan doa ini terus-menerus di tempat sunyi. Insya-Allah lamaran anda diterima. Inilah doanya:

BISMILLAAHIR RAHMAANIR RAHIIM “ALLAAHUMMA DZIS SULTHAANIL ‘AZHIM, WA DZIL MANNIL QADIIM, WA DZIL WAJHIL KARIIM, WA WALIY YIL KALIMAATI TAAMMAATI WAD

DA’AWAATIL MUSTA JAABAH, ‘AAQILIL HASANI WAL HUSAINI MIN ANFUSIL HAQQI ‘AINIL QUDRATI WAN NAAZHIRIINA WA’AINIL INSI WAL JINN, WA IN YAKAADUL LADZIINA KAFARUU LI YUZLIQUUNAKA BI ABSHAARIHIM LAMMAA SAMI’UDZ DZHIKRA, WAYAQUULUUNA INNAHUU LAMAJNUUN, WA MAA HUWA ILLAA DZIKRUL LIL ‘AALAMIIN. WA MUSTAJAABU LUQMAANIL HAKIIM. WA WARITSU SULAIMAANABNI DAAWUDA ‘ALAIHIMAS SALAAM. AL-WADUUD (tujuh kali AL WADUUD) …………………….(Sebutkan hajat di hati kepada Allah s.w.t.) DZUL’ARSYIL MAJIID. THAWWIL ‘UMRII WA SHAHHIH AJSAADII WAQDHI HAAJATII WAKTSIR AMWAALII WA AULAADII WAJ ALNI HABBIBAN LIN NAASI AJMA’J IN. WA TABBA’ADIL’ADAAWATA KULLA MIMBANII AADAMA ‘ALAIHIS SALAAM. MAN KAANA HAYYAUW WA YAHIQQAL QAULU ‘ALAL KAAFIRIIN. WA QUL JAA AL HAQQU WA ZAHAQAL BAATHIL, INNA BAATHILA KAANA ZAHUUQAA. WA NUNAZZI LU MINAL QUR’AANI MAA HUWA SYIFAAUW WARAHMATUL LIL MUKMINIIN. WA LAA YAZIIDUZH ZHAALIMIINA ILLAA KHASAARAA. SUBHAANA RABBIKA RABBIL ‘IZZATI ‘AMMAA YASHIFUUN, WA SALAAMUN ‘ALAL MURSALIIN, WAL HAMDU LIL LAAHI RABIIL ‘AALAMIIN”.

Adhari berubah nama menjadi adenan

Adhari berubah nama menjadi ita Adhari berubah menjadi sih Adhari berubah menjadi sulaiman Adhari berubah menjadi iskandar Adhari berubah menjadi honggo
Ertinya: “Ya Allah, Zat Yang memiliki kekuasaan yang agung, yang memiliki anugerah yang terdahulu, memiliki wajah yang mulia, menguasai kalimat-kalimat yang sempurna, dan doa-doa yang mustajab, penanggung Hasan dan Husain dari jiwa-jiwa yang haq, dari pandangan mata yang memandang, dari pandangan mata manusia dan jin. Dan sesungguhnya orang-orang kafir benar-benar akan menggelincirkan kamu dengan pandangan mereka, ketika mereka mendengar Al-Quran dan mereka berkata: “Sesungguhnya (Muhammad) benar-benar orang yang gila, dan al-Quran itu tidak lain hanyalah peringatan bagi seluruh umat. Dan yang mengijabahi Luqmanul hakim, dan Sulaiman telah mewarisi Daud a.s. Alwadud (Allah adalah Zat Yang Maha Pengasih) (tujuh kali Alwadud)………………(sebutkan hajat di hati kepada Allah) yang memiliki singgasana yang Maha Mulia, panjangkanlah umurku, sihatlah jasad tubuhku , kabulkan hajatku, perbanyakkanlah harta bendaku dan anakku (pengikutku), cintakanlah semua manusia dan jauhkanlah permusuhan dari anak cucu Nabi Adam a.s., orang-orang yang masih hidup (dihatinya) dan semoga tetap ancaman siksa bagi orang-orang kafir. Dan katakanlah : “Yang haq telah datang dan yang batil telah musnah, sesungguhnya perkara yang batil itu pasti musnah”. Dan Kami turunkan dari Al-Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman, dan Al-Quran tidak akan menambah kepada orang-orang yang berbuat aniaya melainkan hanya kerugian. Maha Suci Allah Tuhanmu Tuhan Yang Maha Mulia dari sifat-sifat yang di berikan oleh orang-orang kafir. Dan semoga keselamatan bagi para Rasul. Dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.” Possibly related posts: (automatically generated) Doa Nurun Nubuwwah…

Yesus Vegetarian?

bagaimana kita menyikapinya Posted in Ilmu, Takdir, Rezeki dan Harta Kekayaan. | 76 Comments

76 Responses on February 11, 2008 at 4:23 pm | Reply huzaimi boleh terangkan syubhat doa nurun nubuwwah..saya mengamalk

n doa ini sebagai doa harian. saya tak pasti samada doa ini diturun oleh jibril tetapi setahu saya ia merupakan salah satu cabang amalan doa alim ulama yang diwarisi wali songo wallahualam. kalau tak silap saya aurad muhammadiah mungkin tahu ayat ini wallahualam..

on February 16, 2008 at 2:48 pm | Reply 1heart4love Keindahan doa ada pada kepasrahannya, kepercayaannya kepada yang diminta. Berdoalah untuk semakin mendekat kepada-Nya, apapun isi doanya.

on March 16, 2008 at 7:19 am | Reply Aid Assalamualaikum, bolehkah sesiapa berikan judul buku yang menjadi sumber untuk gambar, terjemahan doa dan bacaan doa Nurun Nubuwwah ini dalam tulisan rumi seperti di atas..? Ini akan dapat membantu mereka2 yg baru memeluk agam Islam dan dalam proses pembelajaran sila reply ke chandelaurie@yahoo.com secepat mungkin..terima kasih..=) on March 19, 2008 at 6:50 am | Reply safi assalamualaikom, terima kasih di atas doa dan segala fazilat.Tapi saya ada sedikit musykil tentang doanya. Saya buat perbandingan dengan doa yang tertulis dalam buku

majmur syarif…..

Adhari berubah nama menjadi adenan

Adhari berubah nama menjadi aban abun Adhari berubah menjadi sih Adhari berubah menjadi edi joko Adhari berubah menjadi iskandar Adhari berubah menjadi honggo
1.WA MUSTAJAABU LUKMAANIIL HAKIIM (seperti di atas) -yg tertulis dalam majmur syariff : WA MUSTAJAABUL QURAAANIL A’ZIM dan ada beberapa bahagian lagi, Harap dapat penjelasan tentangnya on March 24, 2008 at 9:40 am | Reply yus

Salam.

saya agak tertarik dengan doa ini kerana ia berkait rapa dengan penyelidikan yang sedang saya jalankan. Jika dirujuk kepada Majmu’ Syarif dan doa yang digunakan di atas ada beberapa perbezaan antaranya:

1. WA’AINUL JINNI WAL INSI – WA’AINIL INSI WAL JINN (doa di atas) 2. WAS SYAYA TINN – tiada dalam doa di atas 3. WA MUSTAJAABIL QURAAANIL A’ZIM – WA MUSTAJAABU LUKMAANIIL HAKIIM (doa di atas) 4. WA SHAHHIH JASAADII – WA SHAHHIH AJSAADII (doa di atas) 5. WA HABBIBNI LIN NAASI – WAJ ALNI HABBIBAN LIN (doa ai atas) 6. WA TABBA’ADIL’ADAAWATA KULLU – WA TABBA’ADIL’ADAAWATA KULLU ( doa di atas) 7. INNAKA A’LA KULLI SYAI’IN QADIR – (Tidak terdapat dalam petikan doa di atas) Terdapat banyak perbezaan antara kedua-dua teks yang tentunya membawa makna yang berbeza dalam kedua-dua versi. doa ini juga turut terdapat dalam kitab Mujarabat dan jika dibandingkan terdapat juga perbezaan yang berlaku. Namun dalam Mujarabat juga menggunakan “WA MUSTAJAABU LUKMAANIIL HAKIIM”. Mujarabat juga menyatakan: “Di riwayatkan bahawa doa ini di sampaikan kepada Nabi oleh Malaikat Jibril pada suatu pagi ketika Nabi sedang duduk bersama para sahabat selepas solat subuh. Jibril berkata kepada Nabi: “Aku di utus oleh Allah membawa Doa Nurun Nubuwah untuk di serahkan kepadamu ya Rasulullah.” dan mengandungi 34 khasiat. Mudah-mudahan informasi ini dapat membantu dan sekiranya ada yang ingin berbincang mengenainya amat saya hargai.

on January 21, 2010 at 1:12 am | Reply…..

Adhari berubah nama menjadi nurhadi Adhari berubah nama menjadi aban abun Adhari berubah menjadi sih Adhari berubah menjadi edi joko Adhari berubah menjadi nina Adhari berubah menjadi honggo
Haris iy, saya setuju dengan anda.. ada beberapa terjemahan atau pun tulisan yang berbeda dalam tiap doa Nurbuat ini. seperti yang anda terangkan. tapi selama ini saya selalu memakai yang dari Majmu’ Syarif. kebetulan Almarhumah nenek dulu meminta saya untuk selalu membaca nya dan menghafalkannya, katanya do’a ini banyak manfaatnya.. on May 1, 2008 at 2:24 pm | Reply adinwest

Memang benar apa yang tercatit di atas. Semua maklumat yang diberi semuanya tepat. Dengan iklas, saya dah alami, rasakan segala nikmat doa ini. Sungguh dan amat luas ilmu Allah. Tak dapat dihitung dengan angka yang ada di dunia. Jangan dicurigakan lagi dengan doa ini.

Adhari berubah menjadi zaetun suratin
Untuk diamalkan, jaga makanan. Jaga hati. Jaga lidah. Jaga mata. Jaga telinga. Jangan ada perangsangka. on November 4, 2009 at 3:59 pm | Reply monaliza assalamualaikum pada semua. Setelah saya membaca semua comment yg di hantar banyak ilmu pengetahuan yang saya dapat. Kepada penulis blog, Harapan saya agar saudara dapat memberikan email atau YM agar saya dapat bertanyakan lebih lanjut kemusykilan yang ada pada saya. on May 30, 2008 at 9:11 am | Reply Adawiyah Assalamualaikum… setelah membaca post anda tentang doa nurun nubuwah (1) & (2) dan juga setelah membaca post comments….saya menjadi sedikit keliru dan cuma ingin bertanya, doa yg mana kah yang perlu di amalkan di antara kedua2 doa ini. Sila reply… terimakasih. on June 11, 2008 at 4:09 am | Reply lisa assalamualaikum saya mau tanya,setelah baca doa tentang doa nurun nubuwah ini,,apakah bisa menyembuhkan penyakit mata juga??krn saya mengalami rabun jauh selama 6 tahun dan minus yang saya alami ini sudah minus 4.5

saya seorang pelajar kelas 2 sma di bekasi timur hal ini tidak saya beri tahukan kepada ibu saya karena beliau pasti syok jika saya mengalami hal ini dan itu pasti membuat ibu saya menangis,,saya sangat sayang sama ibu saya ibu saya ingin memasukkan saya menjadi polwan pada saat saya lulus dari kelas 3 sma nanti .tolong reply,,trimakasih on August 29, 2009 at 9:15 pm | Reply

Agus…..

Adhari berubah nama menjadi nunus Adhari berubah nama menjadi aban abun Adhari berubah menjadi zaetun Adhari berubah menjadi edi joko Adhari berubah menjadi adit Adhari berubah menjadi honggo
Assalamu alaikum Lisa. Terkait dengan doa dan usaha, menurutku pribadi tidak bisa dipisahkan. Doa Nurun Nubuwah telah sy yakini keampuhannya, bahkan sy dah anggap doa pamungkas bagi saya sejak kelas 2 MTs, sekitar 15 tahun lalu. Terkait dengan mata mines, sy mengetahui sebuah suplemen yang alhamdulilah berkat izin Allah telah berhasil menyembuhkan sedikitnya 5 orang yang memberi kesaksian tentang mata

(mines, dan katarak). Bahannya dari rumput fatimah (medicago satifa) atau lebih dikenal

dengan alfa-alfa (bhs. Arab: Bapak dari semua tumbuhan). Di pasaran suplemen ini dikenal dengan nama Liquid Chlorophyl (LC), produksi dari Synergy Worldwide (saya hanya berani merekomendasikan LC dari perusahaan ini). Produk ini dijual dg direct selling (MLM). Mudah2n ini bagian dari terkabulnya doa Nurun Nubuwwah yang Lisa baca, Amin. Kalo mau menghubungi saya. HP. 0852 4207 4257 on June 27, 2008 at 2:18 pm | Reply troy lisa, bisa aja tapi mesti yakin yg menyembuhkan adalah Allah. amalkan aja dgn ikhlas. insyaAllah. saya juga ada di ajar org alim cara memyembuh kan rabun atau mata kurang cergas. setiap hari di suruh cuci mata nya ama air embun sampai sembuh. bangun subuh atau fajar dan ambil air embun dan basuh mata nya. mcm pakai eye-mo. juga bisa dgn asma husna YA BASIR dibaca siang dan malam sebanyak mungkin. juga asma husna AS SYAKUR ditulis atas kertas putih 40x dengan tulisan arabnya. selepas itu kertas itu direndam ke dalam segelas/secawan air. air itu buat sapu kematanya setiap hari sampai pulih insyaAllah.

fatiha pun bisa insyaAllah. niat sembuh kerana Allah taala dan baca fatiha 40x keatas air. lepas tu sapu kan ke kepala, muka (dan mata), kedua tapak tangan, kedua tangan, kedua kaki, kedua tapak kaki dan minum la air yg tinggal itu. insyaAllah. apa2 pun harus yakin ya Allah yg menyembuhkan ya. wallahualam on July 5, 2008 at 1:02 pm | Reply alivewire lisa, Amalkan selalu membaca ayat 33 dari Surah Ar-Rahmaan setiap kali selepas solat lima waktu, insya’Allah terselamat dari penyakit mata. Erti ayat 33, Surah Ar-Rahmaan: “Wahai sekalian jin dan manusia! Kalau kamu dapat menembus keluar dari kawasankawasan langit dan bumi (untuk melarikan diri dari kekuasaan dan balasan Kami), maka cubalah kamu menembus keluar. Kamu tidak akan dapat menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan (yang mengatasi kekuasaan Kami; masakan dapat)!

wallahualam. …..

Adhari berubah nama menjadi nurhadiantomo Adhari berubah nama menjadi aban abun

Adhari berubah menjadi solikin sulashadi Adhari berubah menjadi edi joko Adhari berubah menjadi adit Adhari berubah menjadi honggo

on July 20, 2008 at 1:39 pm | Reply alan Troy Tanya skit. Asma husna as syakur tu ditulis dengan dakwat pen ke camna. Saya berminat untuk berubat dengan cara tu. Terima kasih on July 26, 2008 at 4:09 pm | Reply troy salam alan, insyaAllah boleh

wallahualam on August 20, 2008 at 4:33 am | Reply Mutiara Hijau Bagus. terapkan amalan ini dengan rukun islam dan iman tanpa ragu. Allah Maha Mengetahui segala yang diciptaNya on October 8, 2008 at 5:07 pm | Reply hamba ALLAH WAWA RI STHA SULAIMAANU DA WU DA ‘ALA YU HI MAS SALAAM atau WA WARI TSU SULAIMAANABNI DAAWUDA ‘ALAIHIMAS SALAAM. SAYA CONFUSED.KPD BROTHERS OF ISLAM,ADAKAH MAKNANYA SAMA? on October 23, 2008 at 8:02 am | Reply jinan Assalamoalaikom, Saya ingin tahu sumber hadis mengenai doa ini, jika hadisnya sahih dan hasan maka saya ingin mengamalkan doa ini untuk pelajaran saya serta untuk keredhaan Allah. Terima kasih. on November 28, 2008 at 6:23 am | Reply bujal salam saya mintak tuan laman dapat izin kan doa ini untuk saya amalkan… timakasih

Adhari berubah nama menjadi nurhadiantomo Adhari berubah nama menjadi tikno Adhari berubah menjadi solikin sulashadi Adhari berubah menjadi donny Adhari berubah menjadi adit Adhari berubah menjadi honggo
on December 28, 2008 at 5:14 pm | Reply karun 1. boleh sesiapa atau Tuan tanah beri jawapan ! ada kah Aura sama dengan Nur …. &&& 2. ada kah Doa nurubuat ada kaitan dengan Doa NUR .. Allah hummaj al fi qalbi nura , wafi sam e nuraa , wafi bashori nuraa ….. boleh Tuan tanah privesi e mail kat saya on January 23, 2009 at 2:40 am | Reply norah salam alivewire, bole saya minta ym tuan? saya byk perkara nak tanya..

on February 6, 2009 at 3:13 am | Reply MAJMI QUOTE: WAWA RI STHA SULAIMAANU DA WU DA ‘ALA YU HI MAS SALAAM atau WA WARI TSU SULAIMAANABNI DAAWUDA ‘ALAIHIMAS SALA

AM. SAYA CONFUSED.KPD BROTHERS OF ISLAM,ADAKAH MAKNANYA SAMA? ……………………………………………………………. yg betulnya adalah “WARISTHA” kerna wazan fi’il bahasa arab yg betulnya “ALAIHIMA” kerna Maksudnya “keatas keduanya (Sulaiman dan Daud) on February 19, 2009 at 9:53 am | Reply juliea amalkan dgn penuh keyakinan,insyaallah berhasil. yg baik dtgnye dr Allah SWT, yg buruk sglnye dr kte……wassalam on February 23, 2009 at 6:15 am | Reply hamba Allah

mohon informasinya, do’a ini diriwayatkan oleh imam siapa ya? atau ada di hadits mana kalau bole tau? thanks on March 23, 2009 at 3:39 pm | Reply Abah Rendahhati Mohon maaf sebelumnya, ada sedikit kekeliruan pada kalimat “WA WARITSU SULAIMAANABNI DAAWUDA ‘ALAIHIMAS SALAAM”, kalimat ini berarti “DAN TELAH MEWARISI SULAIMAN ANAK DAUD ALAIHISSALAM”. mewarisi apa ?? artinya nya kan jadi tidak jelas. Yang tepatnya adalah tidak perlu ada kata “SULAIMAANABNI” yang benar cukup “SULAIMAANA” saja tidak pakai ABNI, “WA WARITSU SULAIMAANA DAAWUDA ‘ALAIHIMAS SALAAM” artinya “DAN TELAH MEWARISI SULAIMAN DARI PADA DAUD ALAIHISSALAAM”, maknanya adalah bahwa Nabi Sulaiman telah menjadi pewaris dari semua kebesaran dan keagungan Nabi Daud. on March 24, 2009 at 4:08 pm | Reply enjoylifecorp salam berkenalan .kalau senang datanglah ke blog saya di http://www.enjoylifecorp.multiply.com. on April 20, 2009 at 7:47 am | Reply Hafiz Salam.. bolehkah ayat ini diubah ke bahasa melayu.. email ke saya.. tks on May 4, 2009 at 4:59 am | Reply Puspa Cendana Salam saudara, Andai tidak keberatan pada saudara untuk menyalurkan ilmu ini kepada orang lain, boleh saya bertanya saudara siapa yang menjaga doa nurrun nubuwah ini? Apakah benar ia telah di jaga oleh 4 orang sykeh? Jika benar boleh jelaskan siapakah dan apakah nama mereka? Terima kasih kerana sudi berkongsi ilmu Allah ini mudah2an ia akan membantu saudara ketika di alam barzakh nanti..

insyaAllah… on May 11, 2009 at 1:11 am | Reply As Shuhara As Sungkairi Assalamualaikom w.b.r.t untuk semua…. Sebenarnya banyak percanggahan dalam pembacaan doa diatas. (Bukan doa ini sahaja. banyak lagi doa-doa lainnya.) Lain kitab lain bacaannya. Saya telah meneliti kitab mujarobat, kitab majmuk, bacaan ijazah yang diambil dari guru semuanya tidak sama. Kita tidak tahu mana yang betul dan mana yang salah. Tapi bagi saya yang penting keikhlasan hati kita membacanya. (Baca kitab Takziratul Aulia – kisah Habib Al Ajmi r.a dengan Hassan Al Basri r.a. untuk mengetahui kenapa saya berkata demikian). Dan biar Allah sahaja yang menentukannya. Dan kalau boleh hafalkan doa ini. InsyaAllah akan selamat dunia dan akhirat. Pesan guru saya, (dan saya kongsikan untuk semua) Hafalkan 4 ayat ini untuk kebahagiaan dunia dan akhirat: 1. Fatiha – (Cari yang benar kerana didalam terdapat 7 nama iblis. Tersalah sebut maka iblislah yang dipuji) 2. Yasin 3. Ayat Kursyi 4. Doa Nubuah. Wasallam. on August 29, 2009 at 5:22 am | Reply defri.e ass.wr.wb.. salam…doa adalah senjata umat muslim.. doa nurbuwah merupakan salah satu doa yang diturunkan oleh Allah SWT kpd Rasullulah SAW..saya sendiri telah membuktikan banyaknya manfaat dan khasit doa tersebut. semoga dengan memperteguh keyakinan kita pada Allah SWT, kita senantiasa diberi rahmat…Amien on September 8, 2009 at 8:13 am | Reply Fatin Pauzi “Sesungguhnya (Muhammad) benar-benar orang yang gila” Adakah ayat ini datang dari sumber yang benar?

on October 2, 2009 at 6:53 pm | Reply elmakar HAII FATIN PEMELUK AHMADIYAH…….SEMOGA ALLAH MEMBERI CAHAYA KEPADAMU HINGGA ENGKAU MERASAKAN NUR MUHAMMAD ADA DALAM DIRIMU! on November 30, 2009 at 2:04 pm | Reply hayy91 salam~ cuba buka balik Al-Quran tu la… yg kata muhammad tu benar2 gila adalah org kafir musyrikin mekah.. memang la dlm Al-Quran ada menceritakan ttg nya,, SJ sikit.. mula ajaran agama Muhammad x lah diperdulilah sgt,,sbb baginda hanya berdakyah kpd gol2 rendah spt hamba & ahli keluarga terdekat… dah lama2 ,,agama Islam mula berpengaruh menyebabkan mereka yg kafir berasa terancam dan mula meyatakan pelbagai “tomahan” kpd baginda.. baginda mula2 digelar org gila,,kemudian setelah baginda menunjukan mukzizat bukti baginda seorg nabi.. baginda digelar pula sbgi tukang sihir.. tu serba sedikit mengenai ayat tu… dlm Qalam Allah(Al-Quran) Allah berfirman org2 kafir Mekah menyatakan Rasulullah benar2 org gila… yg salah faham la… fahami dulu ayat tu btol-btol,, bljr la jgn nak marah sapa2..stp ayat dlm al-Quran ada penjelasan2 nya sendiri.. belajr la & fahami Al-Quran sebenar2 nya agar x sesat,, cari lah ilmu sehingga ngri China~ Wasalam on December 25, 2009 at 5:58 pm | Reply ZAIDON AHMAD HOI FATIN ..AWAK TAK ADA SOALAN LAIN KE NAK TANYA….? on March 22, 2010 at 10:38 am | Reply

tonyok doa nubuwah ini memang datang dari sumber yang benar,ramai alim ulama yang mengamalkanya.Bukan alim ulama mengamalkan doa yang tanpa sanad.sebab dia lbih alim dri kt semua. on September 11, 2009 at 10:16 am | Reply alivewire Cik Fatin Pauzi, Ayat tersebut di ambil dari Al-Qur’an. Rujuk Surah Al-Qalam, ayat 51. on September 14, 2009 at 7:40 pm | Reply nyamuk Hoi..Fatin…jangan kau kata Nabi Allah Muhammad orang Gila…kau tak kenal yang mulia Rasull Allah…Kau betul-betul Gila..mana boleh kata orang gila..Kita tak ada hak nak kata orang gila tanpa sebab..Tak ada sebab kau boleh kata dia gila..dengan sebab surah atau ayat ini..Kau ini dah tak siuman ke…Aku memang marah sangat kalau orang kata perkataan buruk pada Nabi yang mulia Muhammad…tak boleh tidur aku..Kau buat hidup aku susah..jangan main2 dengan dengan doa ini dan ayat ini..sangat luar biasa..Malaikat Jibrail yang bawa ayat ini…Kau tahu ke tengkuk malaikat jibrail panjang mana…Tengkuk nye saja..panjang 600tahun perjalanan..dan ada sayap 600 sayap…satu sayap..kalau kau tuangkan kan semua air laut di muka bumi..setitik pun tak tumpah… berani kamu…Jibrail tu..turun kebumi..macam kilat..sangat kuat cahaya kelajuan nye… aku takut..sebab aku tahu..banyak perkara tentang jibrail..aku kaji 15 tahun pasal Jibrail makhluk ciptaan Allah yang dekat dengan Allah…Kalau dia pandang kamu..Fatin… nahas betul..confirm..kilat akan datang straight dekat unbun kepala kamu… berkecai..lebih baik kamu jangan keluar waktu nak hujan..sebab jibrail adalah malaikat yang menurunkan hujan..dan kejadian kilat..adalah kerja nye. on January 20, 2010 at 6:28 pm | Reply farhan salam ,boleh saudara berikan hadith tentang ape yg saudara terangkn diatas,, tntang jibril on September 16, 2009 at 8:12 pm | Reply slamet riyadi alhamdulillah .. bertambah lagi pengetahuan saya tentang do’a ini, saya ingin mengamalkan, mudah-mudahan Allah meridhoi kita semua..amiin on September 29, 2009 at 12:13 pm | Reply sendol

ape la ko nyamuk..si fatin tu just nk tau btul ke x ayat tu sama ada wujud atau tidak dlm al-quran..bknnya dia maksudkan nabi muhammad s.a.w tu gila..len kali bc n fahami btul2 k. Ikhlas dari, -hamba yang hinaon October 15, 2009 at 10:34 am | Reply spinning_darwish Doa nur nubuwwat ini adalah pegangan dan amalan para2 wali…!dan ianya adalah antara rahsia para2 aulia’ Allah berkata sheikh AbdulQadir Al Jailani…! ‘jika kamu ketahui rahsia doa nur nubuwwat itu nescaya kamu akan membasahkan bibir mu dengan melafazkan nya berulang2..! P/s bersihkan sebersih ‘bersihnya’ dahulu diri kamu sebelum mengamalkannya.kerana yang hak tidak pernah bersatu dgn yg batil..!insyaAllah. on March 22, 2010 at 10:44 am | Reply tonyok Askum.boleh sy tahu dari buku mane anda mendapatkan kata2 syeikh Abdul Qadir… Sy berminat untuk mendapatkanya. on October 17, 2009 at 4:54 am | Reply Abdul Manan,S.Sos.I Assalamualaikum, wr,wb. saya salah seorang yang menjadikan doa Nur-Nubuwwah sebagai amalan rutin, Alhamdulillah saya mendapatkan banyak sekali manfaat dari amalan saya ini, diantaranya; 1. teman dan sahabat-sahabat saya dan orang yang melihat saya merasa lebih nyaman dengan saya. 2. Alhamdulillah saya bisa menyembuhkan orang kerasukan jin / syaitan hanya dengan berjabat tangan dengan orang sakit tersebut 3. Allah memudahkan segala urusan saya emikianlah pengalaman saya dengan amalahn doa nur-nubuwwah, semoga Allah melimpahkan rahmatnya untuk semua kaum muslimin, Amin…. on October 22, 2009 at 7:48 am | Reply Abby Noor Salam. Boleh kah saya dapatkan doa nur-nubuwwah ni dari buku2 doa yg ada di jual di kedai2 buku, Kalu ada, siapa penulisnya

on October 24, 2009 at 1:35 pm | Reply jumiati Alhamdulillah dengan kuasa Allah saya mengamalkan doa ini apa yang menjadi tujuan saya dapat dikabulkan,amin ya Allah. on October 27, 2009 at 2:13 pm | Reply amilin yang penting kita beramal dengan doa ni, tak kesahlah versi mana on November 8, 2009 at 12:48 pm | Reply afta wiganda Ass… Apa tanggapan rasul saw,ttg do’a ini,serta bagaimana cara ia mengamalkannya…? wss… on November 10, 2009 at 3:18 am | Reply ziah salam untuk semua… Saya merupakan Isteri dan Ibu yang tidak berpeluang dari kecil utk belajar agama dan mengaji. Bila bersuami mengharap suami mendidik ke jalan itu tapi malang semuanya tidak berlaku jadi saya berlajar dgn anak2 saya. Masalah yang ingin saya tanyakan di sini saya rasa diri saya begitu malang di dunia ini keluarga saya tidak sempurna dan bila berumahtangga suami pula selalu berbohong dan selalu menduakan saya. Sehinggakan suatu hari dia pernah bersumpah dgn menjunjung Al-Quran menyatakan dia tidak mempunyai hubungan dgn perempuan lain tapi dengan berdoa setiap hari Allah telah menunjukkan kepada saya bahwa suami saya benar2 zalim dan pembohong. Setelah tembelang pecah dengan selamba tanpa memohon maaf atau bertaubat dia menjalankan kehidupan seperti tiada apa2 yang berlaku. Bolehkan saya amalkan ayat ini utk kebahagian rumah tangga saya dan mengubah sikap suami saya seperti mana saya sayang dan setia kepada dia saya juga mahu dia sedemikian kepada saya. Dugaan demu dugaan saya lalui tanpa penghujung saya amat berharap pada sesiapa yg ingin membantu silakan….. dan alhamdulillah. on November 22, 2009 at 5:25 pm | Reply mikhail salam smue, saya amalkan doa ini. kepada sesiapa yang ingin bertanya yang basic sila pm saya mikhail_eilliugna@yahoo.com, khasiatnya sgt banyak. sgt3 banyak.

on November 22, 2009 at 5:31 pm | Reply Abdullah salam ziah, doa ini juga peyampai hajat, apa2 hajat sahaja. so puan ziah mintak lah apa yg puan nak mintak. tapi ada cara nya. on November 22, 2009 at 5:34 pm | Reply mikhail saya amalkan doa ini, doa ini sgt3 bgs. mikhail_eilliugna@yahoo.com tanya dan saya akn jwb apa yg mampu on November 26, 2009 at 3:20 am | Reply faizal saya ada mengamalkan melalui pengijzahan oleh seorang kenalan berusia 80an yang mendapat ijazah di indonesia pada era perang belanda. tapi tak tahulah kalau mengamalkan tanpa ijazah. tapi kalau dengan niat baik apa salahnya. kalau dengan ijazah niat tak baik pun buang karan je. ayat ni elok diamalkan. menjadi amalan beberapa kenalan tua saya yang lain dan diakui keberkesanannya. tapi semua tu dengan izin allah jua….. apepun, ayat ni memang bagus untuk diamalkan. susur galur ayat ni saya tak pasti. tapi saya amalkan sebab ianya bertajuk ‘cahaya kenabian’ dan ayat2 yang ada didalamnya adalah bersumber al-quran (menurut sorang rakan tahfiz yang juga mengamalkan ayat ni) tapi dalam kitab mujarrobat dan mana2 kitab yang saya jumpa versinya ada sedikit lain dari yang saya amalkan. saya punya versi lebih pendek. wallauhua’lam….. on December 11, 2009 at 4:49 pm | Reply lyssa salam,bg pendapat saya..tidak salah hendak m’gunakan ayat tersebut.tp,sebaiknya jika kita ada mengenali ustaz atau guru agama elok refer dulu sebelum guna.Jika tidak seolaholah seperti berguru dengan syaitan..setiap ayat untuk diamalkan perlu diijazah dahulu sebelum m’gunakannya..baru berkat… on December 26, 2009 at 3:37 pm | Reply mawar kasih

nur buat adalah amalan yg tgg fadilat dan nilainya. sebaiknya setiap amalan biar berguru. kita perlu berusaha utk mejadi intelek muslim yang hebat zahir dan batin agar tidak diperkotak-katik oleh musuh-musuh Allah termasuklah syaitan yang bertopengkan manusia (telah sesat lagi menyesatkan) wanauzubillah. on December 30, 2009 at 8:58 am | Reply Nuri Abu Bakar Assalamualaikum.. Terima kasih di atas perkongsian ilmu. Saya mengambil kesempatan ini untuk meminta keizinan agar diijazahkan ayat ini untuk saya jadikan amalan sehingga ke akhir hayat. on January 2, 2010 at 8:14 pm | Reply md hassan terimakasih penerangan yg jelas tentang doa nur buat jazakallahu khairon on January 2, 2010 at 8:16 pm | Reply md hassan terimaksih dengan doa nur buat keterangan yg jelas jazakallahu khairon on January 4, 2010 at 1:18 am | Reply Prabu linggar djati Heemm….! MAHA SUCI SANG PENCIPTA SEGALA URUSAN. on January 15, 2010 at 2:50 pm | Reply TanpaNama Assalamualaikum.. Terima kasih di atas perkongsian ilmu. Saya mengambil kesempatan ini untuk meminta keizinan agar diijazahkan ayat ini untuk saya jadikan amalan. on January 18, 2010 at 2:21 pm | Reply Roslee Assalamualaikum Saya syorkan sesiapa mahu amalkan doa nurbwah sebaik baiknya jumpa orang orang yang ada jalan tauhid yang beramal dengan doa di atas.Sebab kalau ambil cara di Internet tanpa pengijazahan dan kebenaran dikhuatiri apabila diamalkan jin,syaitan dan iblis yang

datang atau kita nanti jadi kurang siuman.Pengijazahan dan kebenaran sesuatu doa dan ayat2 suci amatlah penting kerana melibatkan keberkahan dan mustajab.Akhir sekali saya nasihatkan jangan ambil doa2 atau ayat2 dari guru guru yang ada khadam jin kerana zaman ni ramai guru guru semacam ni.Terimakasih Wassalam Roslee on March 24, 2010 at 2:45 am | Reply Zulfaqar Saya setuju dengan apa yang dikatakan oleh En. Roslee.. Sesungguhnya pengijazahan untuk mengamalkan sesuatu ayat atau doa itu amat lah penting supaya tak ditimpa musibah kemudian hari… Bagaimana yer agaknyer En. Roslee kalau saya nak tau guru tu ada dampingan jin atau tidak.. Perjalanan agamanya cantik aja kalau kita tengok.. Maklumlah kita ni bukannya pandai nak scan2 orang.. kalau ada petua, kongsikanlah dengan kami di sini sebagai panduan…boleh kan? on February 16, 2010 at 5:35 am | Reply wadli Subbhanallah…Sungguh hebat betul on February 16, 2010 at 4:35 pm | Reply asrul amalkan doa ini SEIKLAS IKLAS KERANA ALLAH SWT. Simple…tiada was – was. on February 26, 2010 at 12:49 am | Reply niz assalamualaikum? sy amat berminat dgn doa ini, bg sesiapa yg merasai nikmatnya bolehkah berkongsi dgn sy, sekian.. on March 9, 2010 at 12:25 pm | Reply hamba Allah S.W.T ayt ini juz brp? on March 20, 2010 at 1:39 pm | Reply aqlinna

Assalamualaikum…. izinkan saya mengamalkan doa ini untuk kesejahteraan dunia dan akhirat demi mendapat kebahagiaan dan ketenangan hati supaya saya boleh beribadah dengan sekhusyuk2nya pada ALLAH SWT. on March 24, 2010 at 6:59 am | Reply Roslee Assalamualaikum:Zulfakar Cari guru yang perjalanannya ada ilmu tauhid, kenalan diri dan Allah,tidak semestinya guru tariqat.Termasuk juga bagaimana penjelasannya dan penerangan dalam sifat 20, ilmu shalat,siapa yang lakukan shalat, boleh tak garuk garuk di waktu shalat.Roh dan nyawa pergi mana semasa shalat,dan roh dan nyawa tu siapa.Dan muntahi tu apa.Akhir sekali apa yang terkandung dalam kalimah tauhid dan rasul.Yang saya tahu,yg tiada dampingan ialah Tok belagak dari Darul Saka.Dialah yang saya tahu satu dari guru tauhid tak pakai jin,syaitan,iblis,dewa dewi,jin2 pendekar,wali2,walijin,jin sufi,jin tariqat,rijalulghaib dan malaikat2.Ambil Doa Nurbwah serta ijazah dengan dia ok,selamat aqidah, roh dan qalbu kita.Kalau ambil dari guru guru silat dan tariqat no guarantee amalan mereka bersih dari makhluk2 ghaib.Akhir bagi saya cari guru tauhid haqiqat. Wassalam Roslee on March 25, 2010 at 2:40 pm | Reply zaharah Salam, terima kasih atas ilmu yang sangat berguna ini. Saya setuju bahawa mencari ilmu kena berguru kerana tanpa guru takut kita berguru kepada syaitan. Sebagai wanita saya lebih gemar berguru dengan internet (lebih selamat)kerana terdapat kes-kes guru yang tetiba jadi syaitan bila dapat anak murid wanita. Atas kesukaran tersebut, walaupun saya tak kenal alivewire, saya mohon keizinan (pengijazahan) beliau untuk mengamalkan doa ini on April 5, 2010 at 3:29 am | Reply izan alhamdulillah…kemarin dpt ijazah dari dari tok guru..’den’ on April 6, 2010 at 6:08 am | Reply salahuddin al-ayubbi salam.. saya br shja membeli kita majmu syariff dan terdapat doa nurun nubuwwah.. thn,sya search khasiat dia. allah maha besar… sungguh byk khasiatnya.. thn,sy ad gak wat survey kt internet dan rmi yg komen..mcm2 komen..

thn,sy trus meghubungi seorng guru.. dn mtk pengijazahan.. lps 2,dia trus ijazahkan kpd saya… alhamdulliah.. akn sy amalkan doa ini demi mencari kerdhaan allah.. guru yg saya maksudkan adalah ‘den’ yg d beritahu oleh saudara roslee dan mungkin juga izan.. salam.. semoga kita terus d beri perlindunganoleh Allah..amin.. on April 6, 2010 at 9:21 pm | Reply Roslee Bin Abdul Aziz Assalamua’laikum:salahuddin al-ayubbi Baik dan Bagus juga saudara terima ijazah dari Den dari Darul saka.Selamat luar dan dalam roh,qalbu dan tubuh badan saudara,kalau terima dari sembarang orang dikhuatiri ada khadam.Nanti bila amalkan bermasalah dan macam2 bisikan yang karut marut dibisik oleh khadam.Saya terima ijazah amalan Doa Nurbwah bukan dari Den,saya terima dari seorang guru tauhid. Wasalam Roslee on April 11, 2010 at 1:00 am | Reply man ingt2 la..beramal bukan kerana khasiat atau nak dpt kelebihan..tapi beramal la kerana kerana Allah taala… on April 11, 2010 at 1:02 am | Reply man kepada hamba Allah …doa nurun nubuwwah tu adalah doa bukan nya ayat al-quran… on April 14, 2010 at 4:03 am | Reply zam salam. sessungguhnya doa ini adalah satu amalan yg baik.jdikn ianya amalan yg tetap .cuma terdapat percanggahan didalam ayat diatas dengan doa yg saya amalkan. sy diijazahkn doa ini oleh tuan guru.kalu pembaca seoarg yg bijak dan tau serba sedikit bahasa alquran terdapat sedikit percanggahan diantara doa dan terjemahannya.jadi sy nasihatkan pembaca memdapatkan ilmu dgn org yg berilmu.jika diamalkan dan dihafal dgn ayat2 yg salah,,maka takut terjadi perkara yg x diingini berlaku..Masyaallah amalan dan kebaikan dari doa ini amatlah menakjubkn…sesungguhnya Allah maha mengetahui.kebanyakan

ayat2 didalam doa nurbuwwah ini(cahaya nabi) kita boleh dapati didalam Alquran dan hadis..diharap kamu dapat ilmu dr sumber yg sahih…hati yg kotor bole jd bersih jika diamalkan doa ini..seperkara lg doa dan amalan bukanlah semata2 membasahkan bibir sahaja..fahami dan hayati setiap doa atau perkara yg diamalkn barulah NUR itu terus meresap kedalam jiwa.. wasalam on April 14, 2010 at 4:14 am | Reply zam seperkara lg…. jgn amalkan doa semata2 untuk mendapatkan khasiatnya nescaya kita xkn dpt merasakn NUR Illahi.khasiat atau klebihan yg akna dpt bila mengamalkn doa ini atau amalan2 yg lain adalh kesan sampingan atau bonus yg akan diterima kesan keikhlasan kita mngamalknnya..tetapi jika terasa khusuk atau leka dengan bonus tersebut maka perjalanan kita akan terhenti setakat itu sahaja..maafkn sy jika ada yg x puas hati atau ragu dengan kenyataan sy ini..sy cuma berkongsi apa yg sy lalui dan kebesaran Allah.percayalah walau hanya degan amalan basmallah pun kita akan menerima berbagai ganjaran..amalan bukanlah perkara yg kite bt sperti sang pertapa yg inginkn berbagai kelebihan dunia semata ianya adlah memohon keredhaan Allah didunia dan akhirat..Masyaalllah Allah itu maha besar on April 16, 2010 at 5:16 am | Reply Thole Asyik bener diskusinya. Menurut saya sich, isi doa harus dipahami hakikatnya. Mau doa pakai bahasa apapun ya maqbul kalo hakikatnya berserah diri kepada-NYA, menjauhi larangan-NYA, menjalankan perintah-NYA. Cukup sederhana menurut saya. Kata orang Jawa : “Islam kuwi gampang, ning aja digampangke”. Maksudnya : Islam itu mudah, tapi ya jangan disepelekan, digampangkan.

Comments RSS Leave a Reply Name (required) E-mail (will not be published) (required) Website

Notify me of new posts via email. Notify me of follow-up comments via email. Search for: December 2007M 1 2 3 4 5 10 11 12 17 18 19 24 25 26 31 « Nov Jan » Archives June 2009 January 2009 December 2008 August 2008 July 2008 June 2008 April 2008 March 2008 February 2008 January 2008 December 2007 November 2007 September 2007 August 2007 July 2007 June 2007 a Top Posts Hikmat Ayat Seribu Dinar Khasiat Surah Al-Waqiah Sembahyang Sunat Hajat (3) Amalan Doa mudah mendapat rezeki - Sheikh Ad-Dumairi Fadhilat & Rahsia Doa Nurun Nubuwwah – ( 2 ) Doa Nurun Nubuwwah (Cahaya Kenabian) - (1) T 6 13 20 27 W 7 14 21 28 T 8 15 22 29 F 9 16 23 30 S S

Kelebihan Solat Dhuha Wirid Memohon Kekayaan Keutamaan Dua Ayat Akhir Surah Al-Baqarah Doa Seribu Dinar Blog Stats 383,868 hits Recent Comments Thole on Doa Nurun Nubuwwah (Cahaya Ken… iza on Hikmat Ayat Seribu Dinar she on Cerita Santai – Misteri … zam on Doa Nurun Nubuwwah (Cahaya Ken… zam on Doa Nurun Nubuwwah (Cahaya Ken… Top Clicks nabimulia.wordpress.com/2… iswartirasjid.wordpress.c… al-ahkam.net/home/modules… alivewire.files.wordpress… ery2.wordpress.com/2009/0… syifa-alhidayah.com alivewire.files.wordpress… teratakilham.wordpress.co… searchtruth.com/quran_rea… portal.mpklang.gov.my/E-M… Tags Spam Blocked 1,188 spam comments Recent Posts Sapu Badan Setelah Membaca Tiga Surah Al-Qur’an Keutamaan Dua Ayat Akhir Surah Al-Baqarah Kelebihan Pembaca-pembaca Al-Qur’an Tahun 1429H & 2008M Telah Meninggalkan Kita.. Musibah yang Menimpa Kamu Blog at WordPress.com. Theme: Mistylook by Sadish.

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->