P. 1
Bidan Urut Kawasan KL & Selangor

Bidan Urut Kawasan KL & Selangor

|Views: 888|Likes:
Published by Aunty alonso
Bidan mengurut di Kuala Lumpur dan KL.
Bidan mengurut di Kuala Lumpur dan KL.

More info:

Published by: Aunty alonso on May 24, 2010
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOC, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

01/11/2011

pdf

text

original

BIDAN URUT KAWASAN KL 1. Makcik Salmi (Setapak Indah, KL).

Tel : 03-40247107 (rawatan mengurut selepas bersalin, pakej penjagaan selepas bersalin dan lenguh-lenguh badan. Mendapat ilmu berbidan secara turun temurun dari nenek dan ibunya) (sumbangan June) 2. Kak Sha ( Taman Cahaya, Ampang). Tel : 019-3698902 (rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin – urutan cara Indonesia ) 3. Kak Eli (Setapak, KL). Tel : 014-3234315 (rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin – urutan cara Medan , Indonesia ). Boleh dihubungi di waktu malam sahaja kerana suaminya menggunakan hp diwaktu siang. 4. Ibu (AU4, Keramat). Tel : 016-2889362 (rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Cara urutan tradisional Jawa) 5. Mak Yam (Selayang, KL). Tel : 03-61201801. (rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin) 6. Kak ANI (Pasaraya Bintang, Taman Baiduri, Cheras ) Tel : 013-2368717 (Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Cuba sekali nak urut lagi..) – sumbangan Hafizah 7. Ibu Zaleha ( Lot 2-39, 2nd Floor Kompleks Desa Kepong). Tel : 019-2110636 (Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Sangat berkesan menggunakan kaedah tradisional dan moden) – sumbangan mzsuria 8. Hajah Zaharah (Taman Kosas, Ampang). Tel : 0123139316 (Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Juga untuk mendapatkan cahaya mata) – sumbangan Azelina 9. Opah (Taman Melawati, Kuala Lumpur) HP :013-3524668 (Rawatan mengurut untuk ibu selepas bersalin. Siap ada pakej untuk sengkak, mandi, tangas dan urut. Harga pun berpatutan. Opah ni ada kenderaan sendiri tp dia akan include sekali duit minyak untuk pergi dan balik selama berurut. Selalu berurut 3 hari dan sila tempah dengan opah ni terlebih dahulu) – sumbangan sumijelly KAWASAN SELANGOR 1.Mak Cik Ara (Kg Raja Uda, Klang) . Tel : 03-31687149 (rawatan mengurut selepas bersalin, pakej penjagaan selepas bersalin, bersunat untuk bayi perempuan, urut untuk mendapat cahaya mata dan lain-lain yang berkaitan dengan wanita. Mak cik Ara mendapat ilmu berbidan secara turun temurun dari nenek dan ibunya.) Urutan cara lama yang sangat efektif. 2.Cik Bedah (Sungai Ramal, Kajang). Tel : 03-87349281 (rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Cik Bedah) – sumbangan Izan Ismi 3.Embah Duk (Sungai Merah, Kajang). Tel : 03-89257006. (rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Embah Dut) – sumbangan Izan Ismi 4.Kak Dah (Kajang) Tel : 0169045167 . Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. 5.Kak Sutinah (Shah Alam, Selangor). Tel : 019-3698449. Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Urutan tradisional cara Jawa (kak Sutinah mendapat ilmu berbidan dari ibunya) – rujukan The Star 6.Puan Ani ( Putra Heights , Subang). Tel : 017-396 9031 (rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Puan Ani) 7.Makcik Salmah (Area Putra Perdana, Puchong, Selangor). Tel : 03-83195090. (rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Makcik ni kena ambil dia. Dia takde transport and dia urut waktu malam jer sebab siang dia jaga cucu) – sumbangan Ezad Hasshim 8.Puan Ramlah (Parit baharu, Sabak Bernam, Selangor). Tel : 03-32137496 (rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Puan Ramlah) 9.Mak Cik Nab ( Taman Melati, Gombak). Tel : 03-41075585 (rawatan mengurut selepas bersalin, pakej penjagaan selepas bersalin dan membetulkan uri yang ke bawah (placenta previa). Sumbangan Abang Rie & Kak Imah

10.Puan Hani (Bandar Baru Bangi) . Tel : 012-3166074. Rawatan selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. (sumbangan Intan Idayu) 11.Makcik Ramlah, Kuang, Sg Buloh, Selangor. Tel : 0173763381 / 03-60371204 – sumbangan ailin 12.Kak Timah, Bandar Baru Sg Buloh. Tel : 03-61565421 – sumbangan ailin 13.Kalsom bte Saat, Lot 2138, Jalan Persiaran Hamzah Alang Meru, 42200 Meru Klang. Tel : 019-3636657. (rawatan mgurut selepas bersalin n pakej penjagaan selepas bersalin. Urutan tradisional cara jawa. Untuk khidmat lain yg bkaitan,sila tanya mak som – sumbangan eisya 14.HUZAIMAH MOHAMAD. Tel : 014-3286478 – No.43, Lorong Tepi Sungai 3, Taman Kota Jaya, 41100 Klang, Selangor – sumbangan Kyra Kak Esah Tel : 016-3908180 – dia boleh ngurut org bersalin, nak zuriat, dan ngurut seluruh badan atau bahagian2 tertentu. Bertungku dan bertagas juga boleh, serta mandi. Kak Esah ni dekat Batu Caves, jalan nak ke Ulu Yam. Urutan dia sedap..best sangat…tak terlalu kuat terutama bagi yang tak biasa mengurut. 15.Nenek Melah – Tel : 0192054640. Bidan ni orang panggil Nenek je..dia boleh ngurut untuk dapatkan zuriat, berkesan sangat…tapi dia tak ngurut untuk lepas bersalin. Dia jugak arif bab-bab lain. 16.Bidan Jah (Ustazah Jah) – Tel : 016-3414577. Selayang Baru (Berhampiran Balai Polis Selayang yang Lama dan Pasar Harian) – sumbangan Hamidah Shamsuddin 17.Mak Yang – Tel : 012-3600047. Km 13,Jalan Bernam, lot 113, Lorong Haji Janor 45500 Tg.Karang Selangor – sumbangan Kamarulramdan 18.Makcik Han – Tel : 017- 3951484. Damansara Puncak Ara, Petaling Jaya Urutan sgt berkesan pada harga berpatutan. Dalam 10 hari urut, saya dah turun 12 kg – sumbangan Aisha Ahmad 19.Nenek merah – Tel :03 31491007. Tempat Olak Rempit,Banting. Malam Jumaat tidak mengurut. Sumbangan Lin 20.Nenek Hamidah – Tel : 012-4819795. Presint 16 Putrajaya . Sumbangan Lin 21.Cik Ayu. Tel : 03-77810377. Taman Medan PJ. Sumbangan Lin 22.Yati – 012-8546760. Bandar Tasik Puteri Rawang Selangor source :

http://www.ratuhati.com/index.php? option=com_kunena&Itemid=100004&func=view&cat id=41&id=156865&limit=15&limitstart=15

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->