P. 1
Gambar Panduan Urut Zakar

Gambar Panduan Urut Zakar

4.0

|Views: 32,714|Likes:
Published by Frank Afeeman

More info:

Published by: Frank Afeeman on Feb 23, 2011
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOC, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

08/12/2014

pdf

text

original

Gambar panduan urut zakar

Sabtu, 22 Julai 2006 Petua rawatan sendiri dirumah menggunakan minyak ikan belacak albanjari. PENERANGAN LENGKAP CARA-CARA URUT ZAKAR MENGGUNAKAN MINYAK BELACAK * Elok di urut pada waktu pagi. Sekiranya ingin bersama di waktu malam urut di waktu pagi, sekiranya ingin bersama di waktu pagi, urut sebelah malam. *Letakkan sedikit minyak belacak di zakar, sapu sehingga kesat sebelum berjimak. Pasti kesannya menakjubkan. *Terpulang kepada anda lama mana yang ingin anda lakukan pada setiap teknik dibawah tetapi sekurang-kurangnya lakukan selama 5 minit. MENGASAK Teknik ini dimulakan dengan menyapu minyak dan urut menggunakan kedua-dua tangan tarik ke atas dari lubang dubur hingga ke pangkal telor. Urut naik ke atas berulang-ulang kali.

BERJABAT Gunakan kedua dua jari, dipangkal zakar, tolak ke dalam, ia mempunyai lubang disitu di mana ia dipanggil lubang cincin. Tarik nafas dan tolak sedalam yang mungkin.

MENGURUT Urut zakar anda dari pangkal hingga ke hujung zakar. Lakukan berulang-ulang kali. Perlu di ingat, lakukan sehala sahaja. Jangan dua hala.

MENGASAH Genggam kepala zakar anda. Tahan nafas kemudian gunakan pergelangan tangan. Gosok kepala zakar anda sehingga rasa ngilu. Lakukan berulang-ulang kali.

Anda boleh mengamalkan teknik urutan zakar menggunakan minyak belacak mengikut cara-cara mengurut seperti yang dijelaskan dibawah. Perbezaan diantara minyak botol besar dengan botol kecil ialah kandungan pati di dalamnya... kalau korang goncang minyak botol besar tu korang akan nampak minyak tu dah jadi macam minyak hitam kereta korang.. pati tulah yang sebenarnya baik untuk mengurut zakar ni.. Dalam proses mengurut ni tak ada apa-apa urutan rahsia pun.. tapi bila kita mengurut zakar, kita sendiri yang dapat merasakan keberkesanan dia.. tapi kalau korang nak sikit tips.. aku share la degan korang... Sedikit panduan semasa mengurut.. Persediaan sebelum mengurut.. Semasa mengurut duduk dengan betul. kalau boleh, rapatkan kedudukan kaki pada lantai kerana urat bahagian zakar berkait rapat dengan urat bahagian peha.. Tuaman Se eloknya tuam bahagian kawasan zakar sebelum mengurut. Ini baik untuk mereka yang ingin membesarkan zakar. Caranya ambil sehelai tuala kecil, rendamkan dengan air panas / suam dan tuamkan di seluruh kawasan zakar dan sekitarnya, ini penting untuk melega dan menyegarkan urat-urat zakar agar tidak sakit sewaktu mengurut nanti, urat juga akan cepat kembang dan lebih elastik.. buat dalam 5 minit.. Lepas tu barulah korang boleh start mengurut.. Mengasak Semasa menggasak urut dari bahagian pangkal lubang dubur, tarik sehingga ke pangkal kantung buah zakar. Gunakan kelima-lima jari anda ditutup rapat. Asak guna tangan kiri dan kanan bergilir-gilir, urut dan tarik ke atas. Buat dengan perlahan, tekanan yang tidak terlalu kuat dan jangan gopoh. Tarik nafas anda dalam-dalam untuk mengumpul oksigen yang cukup dalam darah, kemudian, tahan nafas anda dan tumpukan pada kawasan zakar. Apabila mengasak anda akan lihat batang zakar anda mengembang. Itu satu petanda yang baik... buat proses mengasak ini kira-kira 10-15 minit. Berjabat Anda kena faham kaedah ini untuk membuang angin pada urar zakar supaya sakar anda lebih kuat. Cuba anda fikir apa berlaku kalau saluran brek kereta anda ada angin.. Mestila brek x berapa makan kan...? sama la macam zakar kita gak.. so masa berjabat ni.. letakakan jari anda pada bahaian tepi pangkal zakar anda dan rasa lubang cincin itu... tarik nafas dalam-dalam... tahan nafas sambil menekan lubang cincin.. apabila dah tak tahan lepaskan nafas anda dengan kuat.. ala mcm kita warm up bila nak main sukan tuh... ulang lagi sehingga anda rasa zakar anda terasa lebih segar...

Mengurut.. Aku rasalah.. kaedah ni yang paling korang suka buat. haha.. ok.. urut batang zakar anda dari bahagian paling pangkal ke hujung. pastikan letakkan minyak yg mencukupi supaya kulit zakar tidak melecet.. kedudukan ibu jari di bahagian atas jari telunjuk (mungkin dengan jari hantu sekali di bahagian bawah) urut perlahanlahan. Anda juga boleh menggunakan teknik ini. Buat huruf O menggunakan jari telunjuk dan ibu jari, pada pangkal zakar. kemudian lurutkan jari anda dari pangkal hingga ke hujung. Anda akan menolak darah ke bahagian hujung zakar.. bila anda membuat proses ini zakar anda akan mengembang lebih besar sebab darah akan disalurkan dengan baik di dalam pembuluh darah. semasa melurut zakar anda, kemutkan otot zakar anda (seperti hendak menahan kencing) dengan ini urat zakar akan menjadi lebih kuat dan besar.. buat proses ini kirakira 15-20 minit.. lakukan dengan sabar.. jangan gelojoh.. seelok-eloknya zakar anda separa tegang ataupun tegang semasa mengurut.. tetapi jangan sampai teransang pulak.. kang terpancut. terbatal pulak proses urut korang.. hahahaha.. Mengasah.. Lepas tu barulah korang mengasah.. ini nak bagi stamina dan ketahanan pada kepala zakar kita supaya tak cepat geli dan boleh bertahan lama semasa bersama nanti.. buatlah pada bahagian atas, bawah, tepi kepala zakar anda. kalau terasa geli berhenti kejap.. pastu sambung balik.. jangan sampai terpancut.. ini korang kena amalkan baruler isteri2 korang sayang... Amalan urut biasa dan sambil berdoa Apa yang aku bagitau kat korang ni adalah amalan biasa yang korang boleh buat kalau korang nakkan sesuatu yang bagus untuk korang.. sambil-sambil tu berdoa lah supaya apa yang korang usahakan tuh diberkati... mintak yang baik-baik.. untuk keharmonian rumah tangga.. yakin lah dengan usaha korang tuh.. tapi kalau sesiapa yang masih bujang tuh.. jangan la korang ingat nanti konon dah power .. nak test pulak kat awek korang ker.. sapa ker.. baik jangan.. minyak ni dibuat dan disertakan doa... so menurut cikgu yang mengajar aku ni .. minyak ni tak boleh di langkah.. letakkan di tempat yang selamat.. Masa mengurut Ohhh aku lupa pulak nak bagitau .. urut ni memang boleh buat pagi ataupun malam... sebab bila malam urat dan otot kita akan berehat semasa kita tidur.. dan bila pagi urat kita da cukup rehat malam tadi... so pepandaila korang cari masa.. aku nasihatkan.. jangan terus bersama dengna pasangan sebaik sahaja lepas korang mengurut.. sebaiknya beri masa zakar kita rehat dulu lebih kurang sejam la selepas mengurut sebelum bersama.. kalo malam tu korang x bersama xperla.. bila bangun pagi buat urutan2 ringkas.. kalo xder masa sebab korang mesti nak gi keje pagi2 kan... supaya darah mengalir dengan baik...yelah korang tido malam mana korang tau.. ntah terhimpit zakar korang ker.. tersenget ker.. so pagi2 tuh urutlah skett...

Amalkan makan majun untuk betulkan urat bahagian dalaman zakar kalau boleh amalkan makan majun belacak.. kerana ia akan memulihkan uraturat zakar yang tegang akibat dari urutan tadi. Ia juga mempunyai khasiat yang baik untuk bahagian dalaman tubuh badan kita. Isteri komplen zakar suami mereka ha.. aku ada mention pasal isteri yang komplen sebab zakar suami mereka... macam ni lah.. bila barang isteri ni dah lama pakai.. lama-lama pun lemah gak.. kalau nak kata zakar suami semakin lemah.. mungkin isteri punya pun dah longgar gak.. apa guna kalo suami berhempas pulas nak besarkan zakar tetapi isteri punya longgar..?! zakar besar balak pun nanti isteri tak puas jugak.. so kena sama-sama lah... isteri pun kena jaga sama. amalkan senaman untuk wanita dan supplement yang baik... mintak maaf ye kaum2 isteri... Akhir kata ...berurutlah Ok, aku harap korang dapatlah pengetahuan... kalo tak banyak.. sikit.. dari ilmu yang tak seberapa ni.. aku pun ada gak minta tips dan petua dari tukang-tukang urut dan guru-guru lain.. sebab aku pun masih belajar... yang penting korang kena amalkan.. sabar... jangan gelojoh.. jangan fikir cepat nak besar jer.. yang paling utama zakar korang kena kuat dan keras..besar tu.. bonus je..!! so.. selamat mencuba.. insyallah berkat usaha korang... akan membuahkan hasil.. ok aku mintak maaf kalau bahasa aku tak best.. yang penting korang faham.. ok?!! (Artikel sumbangan Ahli Kelab Belacak : allure) Kelebihan keempat-empat teknik tersebut. a) MENGASAK : Amalkan kaedah ini kerana ia dapat memberikan zakar kita besar dan panjang. b) BERJABAT : Kaedah ini dapat menghilangkan angin di dalam lubang cincin dan boleh merangsang beserta kuat dan teguh zakar kita c) MENGURUT : Ia dapat melancarkan peraliran darah dan membuang angin di bahagian zakar supaya zakar kita tidak kecut atau mengalami masalah sejuk atau kebas. d) MENGASAH : Kaedah ini dapat memberikan jangkamasa yang panjang semasa berjimak dan ianya memberi urat zakar kembali tegang dan kemas.

Pengasas petua belacak al

banjari
Sabtu, 22 Julai 2006

Berikut adalah Ustad Ibrahim Al Banjari yang mana merupakan pengasas petua belacak. Walaupun sudah berumur, beliau tetap boleh melakukan senaman seperti yang ditunjukkan di bawah.

Panduan urut zakar menggunakan minyak belacak
Ahad, 16 Julai 2006 Rawatan sendiri di rumah ( Cara-cara mengurut ditunjukkan di bawah). PANDUAN BERGAMBAR CARA_CARA URUT ZAKAR

Anda boleh mengamalkan teknik urutan zakar menggunakan minyak belacak mengikut cara-cara mengurut seperti yang dijelaskan dibawah. Perbezaan diantara minyak botol besar dengan botol kecil ialah kandungan pati di dalamnya... kalau korang goncang minyak botol besar tu korang akan nampak minyak tu dah jadi macam minyak hitam kereta korang.. pati tulah yang sebenarnya baik untuk mengurut zakar ni.. Dalam proses mengurut ni tak ada apa-apa urutan rahsia pun.. tapi bila kita mengurut zakar, kita sendiri yang dapat merasakan keberkesanan dia.. tapi kalau korang nak sikit tips.. aku share la degan korang... Sedikit panduan semasa mengurut.. Persediaan sebelum mengurut.. Semasa mengurut duduk dengan betul. kalau boleh, rapatkan kedudukan kaki pada lantai kerana urat bahagian zakar berkait rapat dengan urat bahagian peha.. Tuaman Se eloknya tuam bahagian kawasan zakar sebelum mengurut. Ini baik untuk mereka yang ingin membesarkan zakar. Caranya ambil sehelai tuala kecil, rendamkan dengan air panas / suam dan tuamkan di seluruh kawasan zakar dan sekitarnya, ini penting untuk melega dan menyegarkan urat-urat zakar agar tidak sakit sewaktu mengurut nanti, urat juga akan cepat kembang dan lebih elastik.. buat dalam 5 minit.. Lepas tu barulah korang boleh start mengurut.. Mengasak Semasa menggasak urut dari bahagian pangkal lubang dubur, tarik sehingga ke pangkal kantung buah zakar. Gunakan kelima-lima jari anda ditutup rapat. Asak guna tangan kiri dan kanan bergilir-gilir, urut dan tarik ke atas. Buat dengan perlahan, tekanan yang tidak terlalu kuat dan jangan gopoh. Tarik nafas anda dalam-dalam untuk mengumpul oksigen yang cukup dalam darah, kemudian, tahan nafas anda dan tumpukan pada kawasan zakar. Apabila mengasak anda akan lihat batang zakar anda mengembang. Itu satu petanda yang baik... buat proses mengasak ini kira-kira 10-15 minit. Berjabat Anda kena faham kaedah ini untuk membuang angin pada urar zakar supaya sakar anda lebih kuat. Cuba anda fikir apa berlaku kalau saluran brek kereta anda ada angin.. Mestila brek x berapa makan kan...? sama la macam zakar kita gak.. so masa berjabat ni.. letakakan jari anda pada bahaian tepi pangkal zakar anda dan rasa lubang cincin itu... tarik nafas dalam-dalam... tahan nafas sambil menekan lubang cincin.. apabila dah tak tahan lepaskan nafas anda dengan kuat.. ala mcm kita warm up bila nak main sukan tuh... ulang lagi sehingga anda rasa zakar anda terasa lebih segar...

Mengurut.. Aku rasalah.. kaedah ni yang paling korang suka buat. haha.. ok.. urut batang zakar anda dari bahagian paling pangkal ke hujung. pastikan letakkan minyak yg mencukupi supaya kulit zakar tidak melecet.. kedudukan ibu jari di bahagian atas jari telunjuk (mungkin dengan jari hantu sekali di bahagian bawah) urut perlahanlahan. Anda juga boleh menggunakan teknik ini. Buat huruf O menggunakan jari telunjuk dan ibu jari, pada pangkal zakar. kemudian lurutkan jari anda dari pangkal hingga ke hujung. Anda akan menolak darah ke bahagian hujung zakar.. bila anda membuat proses ini zakar anda akan mengembang lebih besar sebab darah akan disalurkan dengan baik di dalam pembuluh darah. semasa melurut zakar anda, kemutkan otot zakar anda (seperti hendak menahan kencing) dengan ini urat zakar akan menjadi lebih kuat dan besar.. buat proses ini kira-kira 15-20 minit.. lakukan dengan sabar.. jangan gelojoh.. seelok-eloknya zakar anda separa tegang ataupun tegang semasa mengurut.. tetapi jangan sampai teransang pulak.. kang terpancut. terbatal pulak proses urut korang.. hahahaha.. Mengasah.. Lepas tu barulah korang mengasah.. ini nak bagi stamina dan ketahanan pada kepala zakar kita supaya tak cepat geli dan boleh bertahan lama semasa bersama nanti.. buatlah pada bahagian atas, bawah, tepi kepala zakar anda. kalau terasa geli berhenti kejap.. pastu sambung balik.. jangan sampai terpancut.. ini korang kena amalkan baruler isteri2 korang sayang... Amalan urut biasa dan sambil berdoa Apa yang aku bagitau kat korang ni adalah amalan biasa yang korang boleh buat kalau korang nakkan sesuatu yang bagus untuk korang.. sambil-sambil tu berdoa lah supaya apa yang korang usahakan tuh diberkati... mintak yang baik-baik.. untuk keharmonian rumah tangga.. yakin lah dengan usaha korang tuh.. tapi kalau sesiapa yang masih bujang tuh.. jangan la korang ingat nanti konon dah power .. nak test pulak kat awek korang ker.. sapa ker.. baik jangan.. minyak ni dibuat dan disertakan doa... so menurut cikgu yang mengajar aku ni .. minyak ni tak boleh di langkah.. letakkan di tempat yang selamat.. Masa mengurut Ohhh aku lupa pulak nak bagitau .. urut ni memang boleh buat pagi ataupun malam... sebab bila malam urat dan otot kita akan berehat semasa kita tidur.. dan bila pagi urat kita da cukup rehat malam tadi... so pepandaila korang cari masa.. aku nasihatkan.. jangan terus bersama dengna pasangan sebaik sahaja lepas korang mengurut.. sebaiknya beri masa zakar kita rehat dulu lebih kurang sejam la selepas mengurut sebelum bersama.. kalo malam tu korang x bersama xperla.. bila bangun pagi buat urutan2 ringkas.. kalo xder masa sebab korang mesti nak gi keje pagi2 kan... supaya darah mengalir dengan baik...yelah korang tido malam mana korang tau.. ntah terhimpit zakar korang ker.. tersenget ker.. so pagi2 tuh urutlah skett...

Amalkan makan majun untuk betulkan urat bahagian dalaman zakar kalau boleh amalkan makan majun belacak.. kerana ia akan memulihkan uraturat zakar yang tegang akibat dari urutan tadi. Ia juga mempunyai khasiat yang baik untuk bahagian dalaman tubuh badan kita. Isteri komplen zakar suami mereka ha.. aku ada mention pasal isteri yang komplen sebab zakar suami mereka... macam ni lah.. bila barang isteri ni dah lama pakai.. lama-lama pun lemah gak.. kalau nak kata zakar suami semakin lemah.. mungkin isteri punya pun dah longgar gak.. apa guna kalo suami berhempas pulas nak besarkan zakar tetapi isteri punya longgar..?! zakar besar balak pun nanti isteri tak puas jugak.. so kena sama-sama lah... isteri pun kena jaga sama. amalkan senaman untuk wanita dan supplement yang baik... mintak maaf ye kaum2 isteri... Akhir kata ...berurutlah Ok, aku harap korang dapatlah pengetahuan... kalo tak banyak.. sikit.. dari ilmu yang tak seberapa ni.. aku pun ada gak minta tips dan petua dari tukang-tukang urut dan guru-guru lain.. sebab aku pun masih belajar... yang penting korang kena amalkan.. sabar... jangan gelojoh.. jangan fikir cepat nak besar jer.. yang paling utama zakar korang kena kuat dan keras..besar tu.. bonus je..!! so.. selamat mencuba.. insyallah berkat usaha korang... akan membuahkan hasil.. ok aku mintak maaf kalau bahasa aku tak best.. yang penting korang faham.. ok?!! (Artikel sumbangan Ahli Kelab Belacak : allure) Kelebihan keempat-empat teknik tersebut. a) MENGASAK : Amalkan kaedah ini kerana ia dapat memberikan zakar kita besar dan panjang. b) BERJABAT : Kaedah ini dapat menghilangkan angin di dalam lubang cincin dan boleh merangsang beserta kuat dan teguh zakar kita c) MENGURUT : Ia dapat melancarkan peraliran darah dan membuang angin di bahagian zakar supaya zakar kita tidak kecut atau mengalami masalah sejuk atau kebas. d) MENGASAH : Kaedah ini dapat memberikan jangkamasa yang panjang semasa berjimak dan ianya memberi urat zakar kembali tegang dan kemas.

7 Langkah Cakaran harimau dan Labah-Labah
Ahad, 30 Julai 2006

Langkah pertama dalam urutan cakaran harimau ialah seseorang isteri perlu mengurut tengkuk suami mereka dengan penuh kasih sayang memandangkan bahagian itu terdapat banyak urat tegang yang perlu diuraikan. Langkah kedua pula, kata beliau, ialah mengurut pada bahagian bahu hingga ke lengan dan diikuti langkah ketiga dengan membuat `jemput-jemput' pada bahagian tulang belikat. Langkah keempat dan kelima merupakan sentuhan yang cukup penting dan perlu kreatif dan ia dimulai dengan `cakaran harimau' menggunakan kuku yang telah dipotong bermula dari bahagian tengkuk membawa ke pinggang. Cakaran itu hendaklah diselang-selikan dengan urutan labah-labah, bermula dari pinggang hingga ke bahagian tengkuk. Perlu diingat cakaran itu hendaklah berupa cakaran manja dan dilakukan dengan penuh kasih sayang,'' jelasnya kepada Utusan Malaysia hari ini. Nor Bahyah yang semakin popular dalam program agama di televisyen menambah, langkah keenam ialah dengan menggenggam kedua-dua tapak tangan dan kemudian tepuk-tepuk pada bahagian belakang badan suami dari atas hingga ke pinggang. Langkah ketujuh sebenarnya merupakan satu `bonus' tambahan di mana setelah diurut, suami berasa tenang dan seronok. Selepas itu, bisikan kalimah sayang ke telinga suami seperti `Saya cinta padamu' atau dalam bahasa Hindi `me tum fe Piar kar pi hu,'' katanya. Beliau yang mendapat pendidikan di Maktab Mahmood di Alor Setar, Kedah dan seterusnya melanjutkan pengajian agama di Universiti Al Azhar, Mesir, berkata, apa yang menarik tip itu bukan sahaja boleh diamalkan oleh isteri tetapi juga oleh suami jika mereka mahu disayangi oleh isteri masing-masing. Menurutnya lagi, kalau boleh urutan itu dilakukan ketika pasangan ter****t sedang berehat, agar dapat mengembalikan keharmonian rumah tangga setelah masing-masing penat bekerja. Beliau turut mengingatkan ketika melakukan urutan itu jangan sekali-kali menggunakan minyak angin tetapi sebaliknya menggunakan minyak aroma terapi. Kata Nor Bahyah, minyak aroma terapi boleh membangkitkan suasana harmoni serta boleh meredakan ketegangan serta memberi ketenangan jiwa kepada suami atau isteri. Nor Bahyah berkata, beliau rasa terpanggil untuk menyampaikan petua ini sebab ramai yang tidak mengambil berat tentang kaedah sentuhan tersebut

sedangkan dalam al-Quran Allah ada menyebut `gauli isteri kamu dengan cara yang terbaik'. Ini bermakna sentuhan dan belaian manja dan kasih sayang ternyata mampu merapatkan hubungan suami isteri kerana `a'syir,' (bergaul) di dalam ayat tersebut bermakna bersentuh-sentuhan. Jadi kaedah urutan dan sentuhan seumpama itu amat baik untuk diamalkan,'' ujarnya. Tambah Nor Bahyah, cuba bayangkan jika anak menangis diusap dan dibelai maka tangisan itu ia akan terhenti serta merta, apatah lagi pasangan suami isteri. Urutan ini bukan sahaja boleh diamalkan oleh isteri sebaliknya oleh suami sebagai menghargai pengorbanan isteri dan dengan itu terbentuklah slogan `rumahku syurgaku,' kerana masing-masing mendapat layanan terbaik,'' katanya. Kata Nor Bahyah, Nabi Muhammad ada bersabda `mana-mana isteri yang mengurut suaminya tanpa di suruh, maka isteri itu akan mendapat pahala tujuh ketul emas di syurga. Manakala mana-mana isteri yang mengurut setelah disuruh oleh suaminya terlebih dahulu maka isteri tersebut akan mendapat pahala tujuh ketul perak di akhirat kelak,'' tambahnya.

Makanan Pembangkit Gairah
Jumaat, 28 Julai 2006 Adakah hubungan antara makanan dengan kemampuan seksual seeorang? Berikut beberapa jenis makanan yang dianggap dapat meningkatkan gairah seksual wanita maupun lelaki, antaranya ; Seafood Seperti daging merah, seafood mengandung Zink(Zn) yang vital bagi pria. Kekurangan Zink menyebabkan rendahnya dorongan seks, sedikitnya sperma (kurang subur) bahkan impotensi. Setiap ejakulasi sekurang kurangnya mengandung 5 mg Zink, sehingga makin sering berhubungan seks makin banyak Zn diperlukan. Telur Bukti bahwa sari telur ayam terbukti dapat meningkatkan dorongan seks sangat kuat sehingga diformulasikan dengan nama Ardor di Amerika dan Libido di negara lain. Meski penelitian belum dilakukan pada lelaki, sari telur cukup efektif mengubati kekurangan libido. Putih telur dikenal sebagai sumber vitamin B, utamanya B6 dan B5 yang merupakan asam panthotenic. Panthotenic ini bias menghadirkan kegairahan di tempat tidur karena keampuhannya menyeimbangkan kadar hormon, selain ampuh mempertahankan energy dan mengusir stress. Selain sumber protein dan fosfor, kuning telur mengandung

lesitin yang mempengaruhi sekresi hormon seksual. Madu ”Si Manis” yang satu ini merupakan sumber dari boron, jenis mineral yang banyak terkandung dalam sayuran hijau, buah buahan dan kacang kacangan yang berkhasiat membantu proses ######bolisme tubuh dan penggunaan estrogen (hormon wanita). Selain itu mineral boron mampu meningkatkan kadar darah dalam testoteron yang merupakan hormon penting dalam proses kerja organ seksual dan terjadinya orgasme baik lelaki maupun wanita. Tiram atau Kerang Makanan ini terkenal masin di lidah, maklum namanya juga hasil laut. Tapi lupakan dulu masalah rasanya, cuba lihat kegunaannya sebagai aphrodisiac yang kaya fosfor dan Zn. Konon setelah memakannya gairah seksual akan melambung, apalagi jika para pria yang menyantapnya. Asparagus Jika tiram sangat berkesan memacu libido para pria, asparagus justru mampu membangkitkan gairah bercinta para wanita. Apa pasal? Pertama, sayuran ini kerap disebut sebut layak mewakili symbol alat vital! Kedua, asparagus ternyata kaya nutrisi seperti vitamin E, potassium serta fosfor yang mampu meningkatkan energy dan menambah keberanian wanita. Cokelat Menurut para ahli dengan memakan cokelat otak melepaskan serotinin yang membuat diri jadi tenang. Cokelat juga mengandung salah satu bahan alami yang bias meningkatkan atau memperbaiki suasana hati yaitu phenylethylemine, zat yang diduga para peneliti dapat mempengaruhi gelora cinta dan perasaan romantis. Juga mampu menaikkan daya seksual seseorang. Pisang Bukan hanya bentuknya yang selalu diidentikan dengan penis, pisang juga kaya bufotenine, suatu senyawa kimia yang berfungsi meningkatkan rasa bahagia, percaya diri dan dorongan seks di otak. Ginseng Merasa letih dan stress? Minum 1 gr ginseng setiap hari. Ginseng sangat baik untuk pria yang berada dalam banyak tekanan. Diatas ranjang ginseng menambah vitalitas dan meningkatkan dorongan seks. Bawang Putih Bawang putih terbukti dapat meningkatkan sirkulasi darah dalam daerah kelamin baik pria maupun wanita yang dapat mempercepat rangsangan seksual. Bagi etnik tertentu, menyantap bawang putih satu suing sehari merupakan hal yang biasa karena diyakini bahwa dengan lancarnya peredaran darah maka badan pasti sehat termasuk tetap bergairah melakukan hubungan seks.

Adas dan Merica Hitam Jenis rempah rempah ini dapat merangsang pengeluaran hormon androgen dan merangsang saraf pusat. Jintan bermanfaat sebagai tonikum dan membangkitkan semangat. Kunyit untuk penyegar meningkatkan stamina dan daya tahan tubuh. Lengkuas merangsang semangat dan pereda lelah yang baik. Seledri dan Kemangi Bermanfaat melancarkan sirkulasi darah serta membantu rileksasi otot . Kemangi melancarkan sirkulasi darah dan merangsang keluarnya hormon androgen. Sementara seledri melancarkan sirkulasi darah dan membantu rileksasi otot. Torpedo Bila melihat semangkuk sup atau soto torpedo kemungkinan besar orang akan mengaitkan dengan urusan seksual. Torpedo atau kelenjar seksual kambing jantan ternyata mengandung banyak seng (Zn). Salah satu jenis mineral itulah yang bermanfaat dalam merangsang pembentukan sperma. Gandum Butir-butiran gandum dapat meningkatkan jumlah hormon testosteron yang artinya libido akan terpompa jika rajin mengkomsumsi gandum. Kelp Tumbuhan sejenis rumput laut dengan daun yang lebar ini menurut ahli nutrisi sangat baik bagi wanita yang kehilangan libido akibat gangguan hypotyroid. Kelp umumnya banyak diolah sebagai campuran dalam makan Horny goat weed Horny goat weed merupakan herba tradisional dari China yang digunakan untuk mengatasi masalah mati pucuk sejak dua ribu tahun dahulu. Kini, kajian klinikal dari China (Liao et al., 1995) terhadap pesakit hemodialisis telah membuktikan horny goat weed memberi kesan positif pada kesihatan seksual dan sistem keimunan pesakit. Bagi kaum lelaki, ia memberi kesan yang menyerupai testosteron, meningkatkan keinginan terhadap aktiviti seks dengan meningkatkan penghasilan sperma dan merangsang kepekaan sistem saraf. Bagi wanita pula, horny goat weed membantu melegakan simptom menopaus seperti kemurungan, kurang minat terhadap seks dan kekeringan faraj. Ginseng Herba yang terkenal di kalangan kaum Cina. Ginseng dipercayai dapat

memperkuat sistem pencernaan dan fungsi perparu, menenangkan pemikiran serta meningkatkan tenaga. Di Korea, kajian (Hong et al., 2002) telah dijalankan terhadap 45 lelaki yang menghadapi masalah disfungsi erektil iaitu tidak berupaya mencapai dan mengekalkan ereksi. Mereka yang menyertai kajian ini tidak pernah menerima sebarang rawatan bagi masalah disfungsi ereksi. Namun, 50 peratus daripada mereka mengambil sekurang-kurangnya satu jenis ubat penyakit kronik seperti diabetes dan tekanan darah tinggi. Selepas menerima rawatan ginseng selama lapan minggu, kebanyakan peserta mendapati rangsangan ereksi, keinginan terhadap seks dan kepuasan terhadap seks telah meningkat. Sebanyak 60 peratus daripada peserta kajian mendapati mereka lebih senang mendapat ereksi selepas menerima rawatan ginseng. Ginkgo Ginkgo digunakan secara meluas di Jerman untuk pesakit Alzheimer atau pesakit dengan daya ingatan merosot dan mental tidak berupaya berfungsi secara normal. Kajian (Cohen, 1997) telah dijalankan terhadap pesakit dalam rawatan antikemurungan yang menghadapi masalah seksual seperti kurang libido dan tidak berupaya ereksi. Selepas mengambil ginkgo selama enam hingga lapan minggu, kebanyakan pesakit mendapati fungsi seksual mereka telah meningkat. Ginkgo meningkatkan pengaliran darah ke penis dan seterusnya menyokong serta mengekalkan ereksi apabila mendapat rangsangan seks. Muira puama Pada tahun 1990, institut seksualogi di Paris, Perancis menjalankan satu kajian terhadap 262 pesakit yang kurang nafsu seks. Muira puama diberikan setiap hari dalam tempoh dua minggu. Keputusannya, 62 peratus pesakit mendapat kesan positif. Satu lagi kajian dijalankan pada tahun 2000 di mana muira puama digabungkan dengan ginkgo dan digunakan sebagai rawatan bagi wanita dengan keinginan seks yang rendah. Selepas sebulan, kebanyakan wanita mendapati keinginan seks, kekerapan

melakukan aktiviti seks serta kepuasan dan kenikmatan seks telah meningkat. Muira puama membantu mengendurkan saluran darah dan membenarkan lebih banyak darah mengalir ke bahagian alat kelamin. Dengan ini, ia meningkatkan kepekaan terhadap rangsangan seks. Puncture vine Puncture vine digunakan dalam perubatan tradisional China, India dan Greek untuk wanita mandul, lelaki mati pucuk dan kurang libido bagi wanita dan lelaki. Kajian (Nasution, 1993) telah dijalankan terhadap empat lelaki yang didiagnos kurang libido dan tujuh orang lelaki yang didiagnos mati pucuk. Puncture vine diberi selama dua minggu tanpa melibatkan suplemen vitamin dan terapi yang lain. Sebanyak 50 peratus daripada mereka yang kurang libido melaporkan peningkatan keinginan seks manakala 60 peratus daripada mereka yang mati pucuk mengalami ereksi yang lebih baik termasuklah ereksi yang tahan lebih lama. Dalam tempoh rawatan yang singkat, puncture vine menunjukkan keberkesanan. Ia meningkatkan fungsi reproduktif lelaki dengan meningkatkan hormon testosteron, penghasilan sperma dan libido. Damiana Di Mexico dan Amerika Selatan, damiana digunakan sebagai herba untuk merangsang nafsu seks dan antikemurungan. Kajian (Arletti et al., 1999) terhadap tikus makmal menunjukkan damiana adalah berkesan bagi tikus yang mati pucuk dan kurang libido. Setelah diberikan damiana, tikus lebih senang mendapat ejakulasi dan aktiviti seksual tikus lebih aktif. Walau bagaimanapun, damiana tidak meningkatkan libido dalam kumpulan tikus yang sihat. Damania meningkatkan fungsi saraf serta kepekaan pada bahagian genital dan seterusnya merangsang keinginan seks. Withania Withania digunakan oleh kaum India untuk fungsi saraf yang sihat. Kajian (Malhotra et al.,1965) memberikan 3 gram withania setiap hari kepada 101 lelaki yang sihat dengan lingkungan umur 50 hingga 59 tahun. Selepas setahun, 71 peratus peserta kajian mendapati prestasi seksual mereka lebih baik berbanding sebelumnya. Withania berupaya melawan tekanan emosi

dan meningkatkan tenaga seks. Aktiviti seks yang sihat menjamin perhubungan intim suami isteri. Sesungguhnya kajian telah membuktikan herba-herba ini berkesan untuk membantu individu yang mengalami masalah seksual.

Cara melakukan seks ketika isteri hamil
Selasa, 25 Julai 2006 Wanita yang hamil akan mengalami pertambahan berat yang ketara. Statistik pertambahan berat seseorang wanita hamil adalah seperti berikut: 1. + 12k g Berat Badan 2. + 3-4 kg Fetus (bayi) 3. + 4kg Berat Buah Dada 4. + 1.5kg Darah Hamil 5. + 1 kg Dinding Uterus 6. + 2.5 kg Cecair Uri 7. + 0.5 kg Placenta Kebiasaanya pada bulan 1-3, keinginan wanita hamil akan berkurangan.Tetapi pada bulan yang 4-6, nafsu wanita hamil akan meningkat.Kebaikan melakukan hubungan pada ketika ini ialah: 1. Kebebasan untuk melakukan seks tanpa perasaan risau tentang cara pencegahan kehamilan yang sering dibimbangi oleh pasangan sebelum isteri hamil. 2. Sesetengah wanita akan merasa lebih seksi dan konfiden. Pembesaran payudara memberikan imej yang lebih sensual & ghairah kepada suami. 3. Pertambahan pengaliran darah ke vulva (bibir faraj) menjadikan wanita hamil lebih mudah dirangsang dan mencapai orgasme berkali-kali berbanding wanita yang tidak hamil. 4. Payudara wanita hamil lebih sensitif kepada rangsangan. Tetapi pada bulan ke-7-9, kandungan bayi yang semakin besar menjadikan ianya mustahil untuk melakukan beberapa posisi intim yang biasanya pernah dilakukan pasangan. Pemasukan secara dalam & kasar boleh menyebabkan saluran darah pecah & menyebabkan pendarahan di dalam faraj. Oleh itu pada period ini, disarankan agar pasangan melakukan seks ringan (sentuhan atau oral) kerana ianya adalah jauh lebih selamat dan selesa buat isteri dan pada masa yang sama memberi kepuasan yang adil & saksama kepada kedua-dua pihak. Pertambahan berat menyukarkan untuk wanita melakukan pergerakan ketika berhubungan. Untuk posisi wanita mengandung, si suami perlu memain peranan untuk membuat dayungan. terdapat 4 posisi sesuai utk pasangan hamil:

POSISI PERTAMA Isteri baring di atas katil. Suami duduk melutut secara tegak atau berdiri sekiranya isteri di bucu katil. Kedua-dua kaki isteri diangkat lurus ke atas dan direhatkan ke atas bahu suami. Posisi ini merehatkan kedua-dua pihak & memberikan orgasme kepada isteri dengan cepat. Ini adalah kerana G-Spot terdedah kepada geseran yang optimum disebabkan sudut faraj isteri adalah selari dengan sudut kemasukan zakar suami. Isteri boleh mengubahsuai sudut kedua-dua kakinya untuk mencari nikmat yang berbeza. Semakin besar sudut kaki isteri diangkat, semakin dalam penetrasi dapat dicapai. Tetapi sebaikbaiknya kaki diangkat lurus ke atas bahu suami kerana lipatan kaki dapat menyakiti isteri hamil. POSISI KEDUA Suami duduk melutut membelakangi isteri. Isteri berada dalam posisi menonggeng ke hadapan dan menampung berat badan dengan menggunakan siku dan lutut. Suami mendatangi dari belakang. Berat kandungan bayi akan ditampung oleh abdomen, maka ia adalah selesa buat isteri yang mengalami sakit tulang belakang. POSISI KETIGA Isteri baring. Suami mengiring di sisi isteri. Kaki isteri yang berdekatan suami diangkat & dilipat. Letakkan bantal di atas kepala dan bahu isteri supaya isteri mudah mengubahsuai sudut belakang & punggung. Suami mendatangi dari sisi. POSISI KEEMPAT Kedua-dua suami isteri baring mengiring. Suami mendatangi dari belakang. Isteri boleh membengkokkan kaki untuk memudahkan suami mendayung. Posisi ini menyelesakan isteri kerana tiada tekanan dikenakan ke atas belakang dan abdomen isteri ketika suami berdayung. PANTANG LARANG - Jangan sekali-kali suami rebah/baring di atas isteri! - Elakkan dari suami memberikan tekanan ke atas abdomen & dada isteri. - Kemasukan secara dalam ketika kandungan berusia 7-9 bulan adalah bahaya. Lakukan sedalam 2-3 inci. - Elakkan dari mendayung secara kasar. Lakukan dengan lembut dah tidak terlalu laju. *Mungkin bahasa yang digunakan adalah tidak sopan. Tetapi dalam hal ini, keterbukaan minda adalah diperlukan sekiranya pasangan ingin mendapatkan ilmu yang dapat membawa ke arah kebahagian rumahtangga

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->