DOA SEMPENA PERLANTIKAN PENGAWAS Ya Allah, kami memanjatkan kesyukuran ke atas keizinan-Mu, untuk kami berkumpul di dewan yang

mulia ini, sempena WATIKAH PERRLANTIKAN PENGAWAS SEKOLAH KEBANGSAAN PASIR GUDANG (2), menadah tangan dengan penuh pengharapan dan rendah diri, agar kami dilimpahkan kurnia, taufik dan hidayah, kesihatan dan kekuatan, tekad dan azam yang tinggi untuk berjaya, serta dapat menjalankan tugas dengan penuh amanah dan tanggungjawab. Jadikanlah Penyampaian Watikah pada hari ini, pembuka bagi kejayaan, ketenangan yang menyeluruh, untuk kami dan kaum Muslimin keseluruhannya, memelihara agama-Mu dan menjalankan amanah yang diberikan. hamparkan di dalamnya hamparan rahmat seperti mana engkau berikan kepada hamba- hamba mu yang terpilih, rahmat yang dapat menghindarkan segala kepayahan dan kerunsingan. Ya Allah, terimalah segala kerja dan khidmat bakti kami, sebagai amal ibadat yang engkau redai. Semoga segala hasil usaha dan kejayaan kami, dapat dirasai dan dinikmati oleh seluruh umat manusia dalam membina umat Islam yang cemerlang, demi memartabatkan bangsa, agama dan negara. Ya Allah, engkau tingkatkan lah keilmuan, keazaman dan komitmen kami, untuk terus menjalankan segala tanggungjawab. Ya Allah, tingkatkan lah semangat dan hasil kerja kami, untuk terus mencapai kejayaan demi kejayaan, dengan penuh dedikasi cekal dan proaktif. Berikanlah kekuatan kepada kami, agar dapat membantu pihak pengurusan, guru dan seluruh warga sekolah, dalam mewujudkan budaya sihat dan cemerlang. Ya Allah, wahai tuhan kami, jadikanlah majlis Penyampaian Watikah ini, sebagai satu majlis yang dirahmati dan perpisahan selepas majlis ini sebagai perpisahan yang terpelihara dari sebarang bencana dan kemaksiatan. Ampunkan lah dosa kami, dosa kedua-dua ibu bapa kami, dosa mukminin dan mukminat seluruhnya, sama ada yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia

YA RAHMAN. memelihara agama mu dan menjalankan amanah yang diberikan. wahai tuhan kami. ketenangan yang menyeluruh untuk kami dan kaum Muslimin keseluruhannya. maka jadikan lah majlis ini sebagai penolong dan pembantu kepada kami untuk mengikut sunnah.DOA SEMPENA SAMBUTAN MAULID AR-RASUL Segala puji bagi Allah yang memungkinkan kami hadir dalam majlis Maulidur Rasul SAW pada hari ini. . Nabi Muhammad SAW. Kami memohon agar dikurniakan dengan limpahan rahmat dan keberkatan dalam majlis ini serta beroleh kemuliaan dan kehormatan. YA ZAL JALA LIWAL IKRAM Kami memohon kepada . semoga dengan keagungan Junjungan Nabi Muhammad SAW. “Allah hummaja’alna jam-ana haza jam-an marhuma.Mu Ya Allah.Mu Jadikanlah Sambutan Maulidur Rasul ini sebagai. YA RAHIM. Watafarrukona mimbak dihi tafar rukan maksum” Ya Allah. dan perpisahan kami ini sebagai perpisahan yang terpelihara daripada sebarang bala bencana dan kemaksiatan. jadikanlah perhimpunan kami ini sebagai perhimpunan yang engkau rahmati. serta ditempatkan bersamasama dengan golongan orang yang beriman di sisi Kekasihmu. pembuka bagi kejayaan.

Ya Allah. Ya Allah. moga mampu menangani keperluan dan tuntutan semasa. semoga dapat kami teruskan kecemerlangan dan kejayaan serta dapat kami cernakan amalan kualiti dalam segenap bidang kehidupan kami. berilah kami kekuatan agar dapat mempergunakan seluruh tenaga dan pemikiran bagi menjana satu nafas baru untuk berkongsi ilmu dan maklumat. dengan rasa rendah diri. Watafarrukona mimbak dihi tafar rukan maksum” Ya Allah.Mu Ya Allah.Mu. kami bermunajat memohon taufik dan hidayah. sama ada yang masih hidup atau yang telah menanggalkan kami. Jadikanlah majlis perasmian Mesyuarat PIBG dan Hari Anugerah Kecemerlangan Sekolah sebagai majlis yang Engkau redai dan berkati. selari dengan era bestari dan globalisasi. mudahmudahan segala apa yang dirancang mampu terlaksana dan segala hasrat serta impian akan dikabulkan. wahai tuhan kami. YA RAHMAN. agar bersedia membuka tingkap minda. Jadikanlah kecemerlangan kami itu lebih gemilang dalam melaksanakan tuntutan agama-Mu ya Allah. kurniakanlah kekuatan kepada kami.DOA SEMPENA PERASMIAN MASYUARAT PIBG DAN HARI ANUGERAH KECERMELANGAN SEKOLAH Pada hari dan saat ini. Ampunkanlah dosa kami. jadikanlah perhimpunan kami ini sebagai perhimpunan yang engkau rahmati. dosa ibu bapa kami dan dosa mukminin dan mukminat seluruhnya. “Allah hummaja’alna jam-ana haza jam-an marhuma. dan perpisahan kami ini sebagai perpisahan yang terpelihara daripada sebarang bala bencana dan kemaksiatan. kami memohon kepada. Dengan berkat kebesaran-Mu Ya Allah.Mu agar engkau berikan kekuatan untuk kami mengaplikasikan segala apa yang diperbincangkan dalam mesyuarat ini nanti. YA RAHIM. YA ZAL JALA LIWAL IKRAM Engkau gembelingkanlah seluruh tenaga kami Ya Allah. untuk menggempur anjakan pemikiran dan sikap di kalangan kami . Berteraskan neraca iman dan tauhid. untuk menerima segala perubahan. .

dengan rasa rendah diri. YA ZAL JALA LIWAL IKRAM Engkau gembelingkanlah seluruh tenaga kami Ya Allah. YA RAHMAN. untuk menerima segala perubahan. Ampunkanlah dosa kami. semoga dapat kami teruskan kecemerlangan dan kejayaan serta dapat kami cernakan amalan kualiti dalam segenap bidang kehidupan kami. jadikanlah perhimpunan kami ini sebagai perhimpunan yang engkau rahmati. dosa ibu bapa kami dan dosa mukminin dan mukminat seluruhnya. Watafarrukona mimbak dihi tafar rukan maksum” Ya Allah. selari dengan era bestari dan globalisasi. Jadikanlah kecemerlangan kami itu lebih gemilang dalam melaksanakan tuntutan agama-Mu ya Allah. . Dengan berkat kebesaran-Mu Ya Allah. YA RAHIM.Mu. dan perpisahan kami ini sebagai perpisahan yang terpelihara daripada sebarang bala bencana dan kemaksiatan. kami bermunajat memohon taufik dan hidayah. agar bersedia membuka tingkap minda. berilah kami kekuatan agar dapat mempergunakan seluruh tenaga dan pemikiran bagi menjana satu nafas baru untuk berkongsi ilmu dan maklumat. kurniakanlah kekuatan kepada kami. “Allah hummaja’alna jam-ana haza jam-an marhuma. Jadikanlah majlis ilmu ini sebagai majlis yang Engkau redai dan berkati. Berteraskan neraca iman dan tauhid.DOA SEMPENA MAJLIS ILMU (SOLAT JENAZAH) Pada hari dan saat ini. moga mampu menangani keperluan dan tuntutan semasa. wahai tuhan kami. untuk menggempur anjakan pemikiran dan sikap di kalangan kami . sama ada yang masih hidup atau yang telah meninggalkan kami. Ya Allah.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful