Wanita calon penghuni Neraka

Friday, 9. January 2009, 05:37:23 Wanita calon penghuni Neraka

Rasulullah S.A.W bersabda: Aku melihat ke dalam neraka, maka aku lihat kebanyakan penghuninya kaum wanita, yang demikian itu disebabkan oleh kerana jarang taat kepada Allah dan RasulNya serta suami mereka dan kerana banyak bersolek untuk mempamerkan kecantikan. Lalu Rasulullah bersabda: "Aku menangis sewaktu aku diisrakkan ke atas langit, aku melihat para wanita umatku tengah disiksa di dalam neraka. Aku melihat 10 macam siksaan bagi kaum wanita, iaitu: 1.Orang perempuan yang digantung dengan rambutnya, adalah kerana dia tidak mahu tutup (melindungkan) rambutnya daripada dilihat oleh lelaki lain. 2. Orang perempuan yang digantung dengan lidahnya, adalah kerana dia suka menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya. Rasulullah s.a.w.bersabda: "Seseorang wanita yang menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya, maka Allah s.w.t akan melebarkan lidahnya di hari kiamat nanti selebar 70 zira dan akan mengikat di belakang lehernya." Dari Usman r.a berkata Bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: " Seseorang perempuan yang mengatakan kepada suaminya dengan berkata: 'Aku belum pernah melihat kebaikanmu', maka sesungguhnya Allah s.w.t akan menghapuskan amal kebaikannya selama 70 tahun, walaupun dia berpuasa dan siang hari dan mengerjakan solat pada malam hari." 3.Orang perempuan yang digantung dengan buah dadanya, adalah kerana dia menyusui anak orang lain dengan tidak mendapat izin suaminya. 4.Orang perempuan yang diikat kakinya, adalah kerana dia keluar rumah tanpa mendapat izin suaminya terlebih dahulu dan tidak mandi hadas, bagi membersihkan diri seteleh habis haid atau nifas. 5. Orang perempuan yang makan badannya sendiri adalah kerana berhias untuk dilihat oleh lelaki lain dan mereka yang suka membicarakan keaiban orang lain. 6. Orang perempuan yang memotong-motong buah dadanya sendiri dengan gunting-gunting dari neraka adalah kerana dia memasyhurkan dirinya di kalangan orang ramai, dan bermaksud supaya orang melihat akan tertarik kepadanya sebab perhiasan yang dia pakai.

. 10. Kalau pasangan dah ada anak. sama-samalah menjaga anak. 9. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja.Oleh Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah oleh Tengku Muhammad Kalmani As-Saifi pada pada 08hb September 2010 pukul 3. 4. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda. Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. . Bila isteri bercakap. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri. terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami.w ketika dibawa ke langit semasa peristiwa Israk dan Mikraj. dan dibelit dengan beberapa ekor ular dan kalajengking adalah kerana dia itu boleh solat. Ada suami. 2. Orang perempuan yang berbentuk seperti anjing. 8.18 pagi 1. isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja. api masuk ke dalam mulut serta keluar dari duburnya itu adalah perempuan yang suka mengungkit-ungkit pemberiannya. Benih dari awak juga. iri hati.Orang perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya sehingga sampai kepada ubunubunnya. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. PESANAN BUAT SUAMI . Dan perempuan yang menyerupai anjing. pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas. puasa tetapi dia tidak mahu mengambil wuduk dan dia tidak mahu mengerjakan solat serta tidak mahu mandi junub. Inilah azab dan kesengsaraan yang dialami oleh wanita yang telah dilihat oleh Rasulullah s. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin.a..Orang perempuan yang kepalanya seperti kepala babi dan badannya pula seperti keldai adalah kerana dia suka mengadu domba dan sangat suka berdusta. 3.7. adalah kerana dia itu ahli fitnah dan suka marah kepada suaminya. dengki dan tidak taat kepada suaminya. 5.

membasuh. 10. bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. Susah sangat ke nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke? 15. memasak. Sekiranya suami makan dahulu. Selalunya perempuan ni.6. 13. Tengok body sendiri dalam cermin dulu. dah berak flush. Isteri pun manusia. 17. Kalau isteri awak yang buat. 12. 16. tinggalkan sedikit lauk utk isteri. beritau isteri dulu. Main lain lagi tak boleh. jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat? . selagi itulah dia rela nak tolong. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. kejar anak dsbnya. 8. letakkan dalam bakul baju kotor. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja. dah guna cungkil gigi. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. 7. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga. buka saja kasut terus masuk dapur. semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan. kalau boleh sehari-dua in advance. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut? 11. Selagi boleh. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat. mengemas. janggut sotong dan ekor taugeh. jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. Dah buka baju. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya. permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja. Jangan kentut depan isteri. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau. buanglah dalam bakul sampah. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah.. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja. dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal. tentu awak tak boleh tolerate. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. 9. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri. 14.

kalau seorang suami masuk syurga. Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. Allah s. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama. Kalau perlu minta maaf. janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja. berfirman. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka.18. Jangan buat apa yang isteri tak suka. Kalau isteri masuk neraka. tak jadi bapok kalau pendapat isteri diambil kira. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat. Ingat. Hati orang pompuan ni sensitif. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan” . siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak? 19. besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga. perasaan bagai dihiris-hiris. besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. “Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu. 22. pujuk. kalau perlu dipujuk. minta maaf. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. Kalau isteri nampak tak sihat.Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz. 20. Walaupun suami megah ada kuasa veto.w. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya. Bukannya laku bila dah mati nanti.t. jangan asyik nak menengking aja. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. 21. kalau suami buat baik sekali dengan isteri. tegurlah secara baik. Percayalah. Kalau awak sakit nak mati nanti. isteri balas sepuluh kali 23. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser kepada isteri.

-409407.2. .3 .7.5..3.5.89079.03.2.5..9.9.:.9407.9 ...3..90 .9. .80-.:8907.4047.909.7 -09. .203.30..3..3:8.. ./03./:.9.:380./.-07.3/.2:/7:2. -:./.3.90. %.3.39.:39: 050393.3.8.305.3.3507025:.:/472.39:3:7.3/7803/7   .:9.3.3-:..5/5:9.3-..3.8907.3/.9 9039:.08920./203.   472.-40 .3 -.39..33.9 89075:32..187.3.3.8907.32.

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