Wanita calon penghuni Neraka

Friday, 9. January 2009, 05:37:23 Wanita calon penghuni Neraka

Rasulullah S.A.W bersabda: Aku melihat ke dalam neraka, maka aku lihat kebanyakan penghuninya kaum wanita, yang demikian itu disebabkan oleh kerana jarang taat kepada Allah dan RasulNya serta suami mereka dan kerana banyak bersolek untuk mempamerkan kecantikan. Lalu Rasulullah bersabda: "Aku menangis sewaktu aku diisrakkan ke atas langit, aku melihat para wanita umatku tengah disiksa di dalam neraka. Aku melihat 10 macam siksaan bagi kaum wanita, iaitu: 1.Orang perempuan yang digantung dengan rambutnya, adalah kerana dia tidak mahu tutup (melindungkan) rambutnya daripada dilihat oleh lelaki lain. 2. Orang perempuan yang digantung dengan lidahnya, adalah kerana dia suka menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya. Rasulullah s.a.w.bersabda: "Seseorang wanita yang menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya, maka Allah s.w.t akan melebarkan lidahnya di hari kiamat nanti selebar 70 zira dan akan mengikat di belakang lehernya." Dari Usman r.a berkata Bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: " Seseorang perempuan yang mengatakan kepada suaminya dengan berkata: 'Aku belum pernah melihat kebaikanmu', maka sesungguhnya Allah s.w.t akan menghapuskan amal kebaikannya selama 70 tahun, walaupun dia berpuasa dan siang hari dan mengerjakan solat pada malam hari." 3.Orang perempuan yang digantung dengan buah dadanya, adalah kerana dia menyusui anak orang lain dengan tidak mendapat izin suaminya. 4.Orang perempuan yang diikat kakinya, adalah kerana dia keluar rumah tanpa mendapat izin suaminya terlebih dahulu dan tidak mandi hadas, bagi membersihkan diri seteleh habis haid atau nifas. 5. Orang perempuan yang makan badannya sendiri adalah kerana berhias untuk dilihat oleh lelaki lain dan mereka yang suka membicarakan keaiban orang lain. 6. Orang perempuan yang memotong-motong buah dadanya sendiri dengan gunting-gunting dari neraka adalah kerana dia memasyhurkan dirinya di kalangan orang ramai, dan bermaksud supaya orang melihat akan tertarik kepadanya sebab perhiasan yang dia pakai.

3. Dan perempuan yang menyerupai anjing.a. 2.Oleh Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah oleh Tengku Muhammad Kalmani As-Saifi pada pada 08hb September 2010 pukul 3. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri.7. isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja.. 10. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri. Ada suami.w ketika dibawa ke langit semasa peristiwa Israk dan Mikraj. puasa tetapi dia tidak mahu mengambil wuduk dan dia tidak mahu mengerjakan solat serta tidak mahu mandi junub. 4. terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami. 8. iri hati. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda. . dan dibelit dengan beberapa ekor ular dan kalajengking adalah kerana dia itu boleh solat. Kalau pasangan dah ada anak.. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja.Orang perempuan yang kepalanya seperti kepala babi dan badannya pula seperti keldai adalah kerana dia suka mengadu domba dan sangat suka berdusta. 5.18 pagi 1. api masuk ke dalam mulut serta keluar dari duburnya itu adalah perempuan yang suka mengungkit-ungkit pemberiannya. Inilah azab dan kesengsaraan yang dialami oleh wanita yang telah dilihat oleh Rasulullah s. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin. pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas. Bila isteri bercakap. dengki dan tidak taat kepada suaminya.Orang perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya sehingga sampai kepada ubunubunnya. sama-samalah menjaga anak. Benih dari awak juga. 9. Orang perempuan yang berbentuk seperti anjing. PESANAN BUAT SUAMI . Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. adalah kerana dia itu ahli fitnah dan suka marah kepada suaminya.

Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. dah guna cungkil gigi. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja. jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. membasuh. Selagi boleh. 12. tentu awak tak boleh tolerate. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. Main lain lagi tak boleh. 13. permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja. Kalau isteri awak yang buat. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang. bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya. Dah buka baju.6. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. 10. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. Jangan kentut depan isteri. Selalunya perempuan ni. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut? 11. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah. janggut sotong dan ekor taugeh. 14. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. buanglah dalam bakul sampah. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat. mengemas. Tengok body sendiri dalam cermin dulu. tinggalkan sedikit lauk utk isteri.. kalau boleh sehari-dua in advance. selagi itulah dia rela nak tolong. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. 7. Isteri pun manusia. letakkan dalam bakul baju kotor. 16. buka saja kasut terus masuk dapur. beritau isteri dulu. jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat? . 17. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri. dah berak flush. semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja. memasak. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat. Sekiranya suami makan dahulu. bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan. 8. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. Susah sangat ke nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke? 15. kejar anak dsbnya. dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal. 9.

janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja. Kalau perlu minta maaf. Hati orang pompuan ni sensitif. Kalau isteri masuk neraka. minta maaf. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah. 20. kalau suami buat baik sekali dengan isteri. jangan asyik nak menengking aja. Ingat. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri. perasaan bagai dihiris-hiris. Kalau isteri nampak tak sihat. besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya. Allah s.Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz. kalau perlu dipujuk.t. 21. sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan” . Jangan buat apa yang isteri tak suka. cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. isteri balas sepuluh kali 23. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. kalau seorang suami masuk syurga. 22. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat.18. Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. pujuk.w. Kalau awak sakit nak mati nanti. besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama. tegurlah secara baik. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya. Percayalah. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser kepada isteri. “Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu. berfirman. siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak? 19. tak jadi bapok kalau pendapat isteri diambil kira. Walaupun suami megah ada kuasa veto. Bukannya laku bila dah mati nanti.

80-.3-:.3-.203../..3.2.39.9 9039:.2.03.2:/7:2.3/7803/7   ..3.-409407.3 .:. .9.89079. .39.9.3./.9.:9. .3.9.8907..3..3/.08920.:380.:39: 050393.8907.32.9 .3507025:.4047.-40 ..7.30.3 -./03.3.187. %.:8907..9407.7 -09./:.3:8.39:3:7..5.8.90 .3.90./203.:/472.3.3...3/.909.305. .5/5:9.-07. -:.9 89075:32.5..5.33.3.   472..3.

9  .3.8805079.347...7/./.303.7243.80.203:.3-2-3..3/9:39:9.389079..20309.:25.9 .5.3  ..203. 507.9 .389075:32./.9:05:9:8./-.7 02:33.3   .. 203033..8:.3.7.8:307..2.2.38.:.. 92-.3.7:2.9.-.094 9./4947 %:3:. /.8:.9.8.2./03..304. ./78 78 !07....-.38.-.0905.9-.27.702:33.2.3.  ..3 :.29.:503/..3-:.93.370.947.8:8:7.8 805::.380705.05..25:3 2.8.25.3//.:20.220.1 239./.:507-:.:...5. ..92: 80-..1 .8:8:7.05.9.9./03..3:89.33. .3...8.2.8907/03. :.8  9 -07172.3. 3-:. :-..3507025:..8:8:7.:89072.:.9 .2 ..9/. -08.3.5...78047.3.38:.:8:.-0:29039:8907:.8:.-9:-07./.   07-3.5.33039038./...8.30..: -..8.30907.:507:/5:: 5:: .8.8907 05..7.9.22.2- -07..98907/.2-40 203.2.37020408:. 3.83.:5:38:.:...3-:. .2.:8907207..9/4334... .3%:.9...  .:77..3/-:..5.:8:...39 8.2 2..93.93.9 ..38:.3.3507...3/..:./03..7.. .8.2:.3.:89073.-0:29039:8:.3/73.39   .3.8. .5. -08..3-.3.8.9 .:-070.2-7././.7...52.99039.380-0.38907 90:7..33803891 ....749 50:./.8.   07:8.8:#9..3/.3.3.37:2.:89072.3.80.3203.3.8:307.:507:239.8:39:2025079. 2..2-:.:8047.9.8..5.2..:.35425:.37..9.8:307.. !07.. .2-8..3/5.:9..38907 8907-.3../03.54.23.309./03.3890780-0:2808:..9 . .8:8:7. !445.2:8:83.58.  .:.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful