P. 1
Wanita Calon Penghuni Neraka

Wanita Calon Penghuni Neraka

|Views: 38|Likes:
Published by ABD MOMEN JITUN

More info:

Published by: ABD MOMEN JITUN on Sep 27, 2011
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOCX, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

04/19/2012

pdf

text

original

Wanita calon penghuni Neraka

Friday, 9. January 2009, 05:37:23 Wanita calon penghuni Neraka

Rasulullah S.A.W bersabda: Aku melihat ke dalam neraka, maka aku lihat kebanyakan penghuninya kaum wanita, yang demikian itu disebabkan oleh kerana jarang taat kepada Allah dan RasulNya serta suami mereka dan kerana banyak bersolek untuk mempamerkan kecantikan. Lalu Rasulullah bersabda: "Aku menangis sewaktu aku diisrakkan ke atas langit, aku melihat para wanita umatku tengah disiksa di dalam neraka. Aku melihat 10 macam siksaan bagi kaum wanita, iaitu: 1.Orang perempuan yang digantung dengan rambutnya, adalah kerana dia tidak mahu tutup (melindungkan) rambutnya daripada dilihat oleh lelaki lain. 2. Orang perempuan yang digantung dengan lidahnya, adalah kerana dia suka menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya. Rasulullah s.a.w.bersabda: "Seseorang wanita yang menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya, maka Allah s.w.t akan melebarkan lidahnya di hari kiamat nanti selebar 70 zira dan akan mengikat di belakang lehernya." Dari Usman r.a berkata Bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: " Seseorang perempuan yang mengatakan kepada suaminya dengan berkata: 'Aku belum pernah melihat kebaikanmu', maka sesungguhnya Allah s.w.t akan menghapuskan amal kebaikannya selama 70 tahun, walaupun dia berpuasa dan siang hari dan mengerjakan solat pada malam hari." 3.Orang perempuan yang digantung dengan buah dadanya, adalah kerana dia menyusui anak orang lain dengan tidak mendapat izin suaminya. 4.Orang perempuan yang diikat kakinya, adalah kerana dia keluar rumah tanpa mendapat izin suaminya terlebih dahulu dan tidak mandi hadas, bagi membersihkan diri seteleh habis haid atau nifas. 5. Orang perempuan yang makan badannya sendiri adalah kerana berhias untuk dilihat oleh lelaki lain dan mereka yang suka membicarakan keaiban orang lain. 6. Orang perempuan yang memotong-motong buah dadanya sendiri dengan gunting-gunting dari neraka adalah kerana dia memasyhurkan dirinya di kalangan orang ramai, dan bermaksud supaya orang melihat akan tertarik kepadanya sebab perhiasan yang dia pakai.

10. Dan perempuan yang menyerupai anjing.Orang perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya sehingga sampai kepada ubunubunnya.w ketika dibawa ke langit semasa peristiwa Israk dan Mikraj. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin. 4.Oleh Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah oleh Tengku Muhammad Kalmani As-Saifi pada pada 08hb September 2010 pukul 3. . sama-samalah menjaga anak. Ada suami. Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. adalah kerana dia itu ahli fitnah dan suka marah kepada suaminya. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri. 8.a. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda.18 pagi 1. 5. Kalau pasangan dah ada anak. isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja.Orang perempuan yang kepalanya seperti kepala babi dan badannya pula seperti keldai adalah kerana dia suka mengadu domba dan sangat suka berdusta. 2. iri hati.. Inilah azab dan kesengsaraan yang dialami oleh wanita yang telah dilihat oleh Rasulullah s. dan dibelit dengan beberapa ekor ular dan kalajengking adalah kerana dia itu boleh solat. terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami. api masuk ke dalam mulut serta keluar dari duburnya itu adalah perempuan yang suka mengungkit-ungkit pemberiannya. PESANAN BUAT SUAMI . 9. Benih dari awak juga. pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas. Orang perempuan yang berbentuk seperti anjing..7. puasa tetapi dia tidak mahu mengambil wuduk dan dia tidak mahu mengerjakan solat serta tidak mahu mandi junub. 3. Bila isteri bercakap. dengki dan tidak taat kepada suaminya.

selagi itulah dia rela nak tolong. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau. Susah sangat ke nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke? 15. buanglah dalam bakul sampah. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. dah guna cungkil gigi. memasak. dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal. dah berak flush. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. buka saja kasut terus masuk dapur. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga. 9. tinggalkan sedikit lauk utk isteri. 13. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat? . Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat.6. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. Jangan kentut depan isteri. letakkan dalam bakul baju kotor. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang. 14. jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat. tentu awak tak boleh tolerate. Tengok body sendiri dalam cermin dulu. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja. bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya. 7. Dah buka baju. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. Sekiranya suami makan dahulu. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut? 11. 10. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. Isteri pun manusia. semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan. beritau isteri dulu. Selagi boleh. 17. Selalunya perempuan ni. janggut sotong dan ekor taugeh. 8. permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja. 12. Main lain lagi tak boleh.. membasuh. mengemas. 16. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. Kalau isteri awak yang buat. kejar anak dsbnya. Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan. kalau boleh sehari-dua in advance. bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu.

kalau seorang suami masuk syurga. janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja. Ingat. 21. 22. Kalau awak sakit nak mati nanti.w. tegurlah secara baik.18. isteri balas sepuluh kali 23. Kalau isteri nampak tak sihat. besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga. jangan asyik nak menengking aja. Percayalah. 20. tak jadi bapok kalau pendapat isteri diambil kira. Kalau isteri masuk neraka. kalau perlu dipujuk. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. kalau suami buat baik sekali dengan isteri. Walaupun suami megah ada kuasa veto. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser kepada isteri. Kalau perlu minta maaf. besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. pujuk. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. minta maaf. Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak? 19. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. Allah s. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah. Jangan buat apa yang isteri tak suka. “Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri.t. Bukannya laku bila dah mati nanti.Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya. berfirman. sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan” . perasaan bagai dihiris-hiris. Hati orang pompuan ni sensitif.

 -:.-07.9 . .4047.33.39. ..3-:.2.5.3.9.:/472..2. .:9..7 -09.32.:8907../203..3.5.   472.3/.3.9 89075:32.3/7803/7   .187./.7.3 .3/.8907.-40 .3:8.:380.3..90 .3.9407..305.:39: 050393.3507025:.3-.3.08920.39:3:7.30.909.3.:../.80-.03./:...5/5:9. .8.3..3 -..9.90.39. %.9.9.2:/7:2.89079./03.3.3.5.8907.203.-409407.3.9 9039:.

:77.:507-:.....7.7..93.9 .3 :.33803891 .5.2-8./..38.3...2- -07.0905.7 02:33.9  .99039...3507.3/.3.  .3.8907 05./...:25.58.309.3-:.-.7:2.:.27.:.203.9./03. .8:307.203:..3-:.05.749 50:.-0:29039:8:.3/5..38:..83.8:39:2025079..2-7.3-2-3.380-0.. 507... .8.3%:.2.2-:.8  9 -07172./.80.8:.2.9.30907.9-.8:8:7.8.8:.3:89.54.   07:8.3890780-0:2808:.   07-3.:8907207.094 9./.2.. .9.389075:32.8:8:7.3  .8..29..-..38.3//.3/73./78 78 !07. ..2:8:83..8:8:7.380705...5.23.37:2.2:.2-40 203.347.78047.3-.3   ..3..2 2.8:8:7.25:3 2. 92-.2 .30.:20.3. ..8805079..:507:/5:: 5:: .8.:8047.38907 8907-.22.:8:.9 .37. :.304.8:#9.2..5..5. ..9.3.8.3..... 203033.35425:..:507:239.3/../03. 3.9..93..9.3/9:39:9./4947 %:3:.8:.:. -08.8..39 8.947.370././.-0:29039:8907:.3.5..3.8.38:./03.9/.8907/03.3.7243.37020408:. 3-:.8:307..1 239.80.2..7.:89073.33039038.3.2.9.8.9:05:9:8. .3..8 805::.:.3.9 .3.2..2..20309.-.9.3507025:.9 ./.3203...5.: -.:8:.3./03.38907 90:7.92: 80-.3/-:. -08.303. .9 . !07....:.1 .:503/.7/.8:307.05..:89072...  .  .. 2.:./-..3..98907/.:-070. :-..5.:. ./03.:5:38:.8.25. !445..3...52.-9:-07.39   ..33..8..:89072.220../.:9.9 .7.702:33.8.. /.389079..9/4334.93.

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->