Wanita calon penghuni Neraka

Friday, 9. January 2009, 05:37:23 Wanita calon penghuni Neraka

Rasulullah S.A.W bersabda: Aku melihat ke dalam neraka, maka aku lihat kebanyakan penghuninya kaum wanita, yang demikian itu disebabkan oleh kerana jarang taat kepada Allah dan RasulNya serta suami mereka dan kerana banyak bersolek untuk mempamerkan kecantikan. Lalu Rasulullah bersabda: "Aku menangis sewaktu aku diisrakkan ke atas langit, aku melihat para wanita umatku tengah disiksa di dalam neraka. Aku melihat 10 macam siksaan bagi kaum wanita, iaitu: 1.Orang perempuan yang digantung dengan rambutnya, adalah kerana dia tidak mahu tutup (melindungkan) rambutnya daripada dilihat oleh lelaki lain. 2. Orang perempuan yang digantung dengan lidahnya, adalah kerana dia suka menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya. Rasulullah s.a.w.bersabda: "Seseorang wanita yang menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya, maka Allah s.w.t akan melebarkan lidahnya di hari kiamat nanti selebar 70 zira dan akan mengikat di belakang lehernya." Dari Usman r.a berkata Bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: " Seseorang perempuan yang mengatakan kepada suaminya dengan berkata: 'Aku belum pernah melihat kebaikanmu', maka sesungguhnya Allah s.w.t akan menghapuskan amal kebaikannya selama 70 tahun, walaupun dia berpuasa dan siang hari dan mengerjakan solat pada malam hari." 3.Orang perempuan yang digantung dengan buah dadanya, adalah kerana dia menyusui anak orang lain dengan tidak mendapat izin suaminya. 4.Orang perempuan yang diikat kakinya, adalah kerana dia keluar rumah tanpa mendapat izin suaminya terlebih dahulu dan tidak mandi hadas, bagi membersihkan diri seteleh habis haid atau nifas. 5. Orang perempuan yang makan badannya sendiri adalah kerana berhias untuk dilihat oleh lelaki lain dan mereka yang suka membicarakan keaiban orang lain. 6. Orang perempuan yang memotong-motong buah dadanya sendiri dengan gunting-gunting dari neraka adalah kerana dia memasyhurkan dirinya di kalangan orang ramai, dan bermaksud supaya orang melihat akan tertarik kepadanya sebab perhiasan yang dia pakai.

Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. dan dibelit dengan beberapa ekor ular dan kalajengking adalah kerana dia itu boleh solat.Oleh Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah oleh Tengku Muhammad Kalmani As-Saifi pada pada 08hb September 2010 pukul 3. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda.. 9. Benih dari awak juga. Dan perempuan yang menyerupai anjing. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin.Orang perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya sehingga sampai kepada ubunubunnya. 10.7. Orang perempuan yang berbentuk seperti anjing. 4. isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja. 2. api masuk ke dalam mulut serta keluar dari duburnya itu adalah perempuan yang suka mengungkit-ungkit pemberiannya.w ketika dibawa ke langit semasa peristiwa Israk dan Mikraj. pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas.Orang perempuan yang kepalanya seperti kepala babi dan badannya pula seperti keldai adalah kerana dia suka mengadu domba dan sangat suka berdusta. iri hati.18 pagi 1. terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami.. Kalau pasangan dah ada anak. sama-samalah menjaga anak. 8. Inilah azab dan kesengsaraan yang dialami oleh wanita yang telah dilihat oleh Rasulullah s. dengki dan tidak taat kepada suaminya. 3. Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. . Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri. PESANAN BUAT SUAMI . puasa tetapi dia tidak mahu mengambil wuduk dan dia tidak mahu mengerjakan solat serta tidak mahu mandi junub. Ada suami.a. Bila isteri bercakap. 5. adalah kerana dia itu ahli fitnah dan suka marah kepada suaminya.

Tengok body sendiri dalam cermin dulu. janggut sotong dan ekor taugeh. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak.. kejar anak dsbnya. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja. Isteri pun manusia. 10. semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan. letakkan dalam bakul baju kotor. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga. Susah sangat ke nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke? 15. kalau boleh sehari-dua in advance. jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. tentu awak tak boleh tolerate. buanglah dalam bakul sampah. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau. 16. permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. 17. 7. Selagi boleh. memasak. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. Kalau isteri awak yang buat. Dah buka baju. tinggalkan sedikit lauk utk isteri. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut? 11. bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. 14. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat. selagi itulah dia rela nak tolong. bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya. 12. Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri. mengemas. 13. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat? . Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang. beritau isteri dulu.6. membasuh. dah guna cungkil gigi. Jangan kentut depan isteri. buka saja kasut terus masuk dapur. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah. Main lain lagi tak boleh. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. 8. Selalunya perempuan ni. dah berak flush. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat. Sekiranya suami makan dahulu. 9. dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal. Jangan bersepah dan bersikap pengotor.

Percayalah. Allah s. cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. Kalau isteri masuk neraka. Walaupun suami megah ada kuasa veto. Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya.Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga.18.t. Kalau perlu minta maaf. besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga. Bukannya laku bila dah mati nanti. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama. 22. “Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah. Ingat. isteri balas sepuluh kali 23. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri. kalau perlu dipujuk. 20. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. Jangan buat apa yang isteri tak suka. minta maaf. siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak? 19. besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. Hati orang pompuan ni sensitif. perasaan bagai dihiris-hiris. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya. jangan asyik nak menengking aja. Kalau isteri nampak tak sihat. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser kepada isteri.w. Kalau awak sakit nak mati nanti. kalau suami buat baik sekali dengan isteri. kalau seorang suami masuk syurga. 21. tak jadi bapok kalau pendapat isteri diambil kira. janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja. berfirman. pujuk. tegurlah secara baik. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat. sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan” .

3 .39:3:7. .2.-07.3.:39: 050393./.:.3..3..32.90..2:/7:2. %.5.89079.9..33.5.3..3 -.9407. .9.3.5/5:9.7.3.7 -09.-40 .   472..8907. -:.3.3.305.2.90 .9 89075:32.3/../203.4047.:8907.39.3.9.203.:/472.39.3-:./:.30.:9.3.8907..909.3/7803/7   .3:8. .3-.08920...:380.9 .3/..03.-409407.9 9039:..3507025:.5.80-. ././03.9.3.187.8.

38:.7.30...3 :.-0:29039:8:. . :.8:8:7..80.52.. !445.98907/.1 ..37020408:.5.:.2.8:8:7.83.5. 203033..8:.3...309...8./../4947 %:3:./03.33803891 .58.203:.7.:.9 .:8907207.8907 05.8:...3%:.3.9 .7...9.7/.3.93..2:8:83.8:8:7.8...38907 90:7...380-0.8:307.33039038..220..:. ..3.38.:25...-.3  .3.:8047.:507:239.3/9:39:9. 2. 3-:./.-0:29039:8907:..347. !07.3/-:.. .947.39 8.3203.-.8.3/5.9.3.3...389079.8907/03...7:2. /.20309..8. 92-.:77..7.8..2:..:20.3.78047.39   .:8:.389075:32. ..3.8. .../78 78 !07.8.3-:.3890780-0:2808:.05.9./.9-.5. .38:.3/..9 .33.9.   07-3. 3.93.38..2.380705.30907.2.8.9/4334./03.749 50:.1 239.2-7.37:2.. .:.3:89..370..35425:.:5:38:.....303.9  .3//.702:33..203.2.5.37..:.094 9.2 2.2- -07.9 ...3.3-.:8:./.3-:.9.3/..:.8:307.80.:9.3507025:....2 .:89073. -08.5.2-40 203.25.:503/.3-2-3..:89072..38907 8907-..99039.8:.: -.8:307.9 .7243.3/73..9:05:9:8./-../03.8:#9. .05..304. 507./..2.2././.  ./03.:.27..8.-9:-07.2-8.3. .2.:507-:.3.8805079.3507.2-:. -08.8  9 -07172.  .3   .25:3 2.22..-. :-..5.:507:/5:: 5:: .9/..23./.9.3.5.  .9 .3.7 02:33.8.:-070.8.8:8:7..3.9..93.29..3.8 805::.92: 80-.0905.9.   07:8.2..3.8:39:2025079./03.54.:89072.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful