Wanita calon penghuni Neraka

Friday, 9. January 2009, 05:37:23 Wanita calon penghuni Neraka

Rasulullah S.A.W bersabda: Aku melihat ke dalam neraka, maka aku lihat kebanyakan penghuninya kaum wanita, yang demikian itu disebabkan oleh kerana jarang taat kepada Allah dan RasulNya serta suami mereka dan kerana banyak bersolek untuk mempamerkan kecantikan. Lalu Rasulullah bersabda: "Aku menangis sewaktu aku diisrakkan ke atas langit, aku melihat para wanita umatku tengah disiksa di dalam neraka. Aku melihat 10 macam siksaan bagi kaum wanita, iaitu: 1.Orang perempuan yang digantung dengan rambutnya, adalah kerana dia tidak mahu tutup (melindungkan) rambutnya daripada dilihat oleh lelaki lain. 2. Orang perempuan yang digantung dengan lidahnya, adalah kerana dia suka menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya. Rasulullah s.a.w.bersabda: "Seseorang wanita yang menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya, maka Allah s.w.t akan melebarkan lidahnya di hari kiamat nanti selebar 70 zira dan akan mengikat di belakang lehernya." Dari Usman r.a berkata Bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: " Seseorang perempuan yang mengatakan kepada suaminya dengan berkata: 'Aku belum pernah melihat kebaikanmu', maka sesungguhnya Allah s.w.t akan menghapuskan amal kebaikannya selama 70 tahun, walaupun dia berpuasa dan siang hari dan mengerjakan solat pada malam hari." 3.Orang perempuan yang digantung dengan buah dadanya, adalah kerana dia menyusui anak orang lain dengan tidak mendapat izin suaminya. 4.Orang perempuan yang diikat kakinya, adalah kerana dia keluar rumah tanpa mendapat izin suaminya terlebih dahulu dan tidak mandi hadas, bagi membersihkan diri seteleh habis haid atau nifas. 5. Orang perempuan yang makan badannya sendiri adalah kerana berhias untuk dilihat oleh lelaki lain dan mereka yang suka membicarakan keaiban orang lain. 6. Orang perempuan yang memotong-motong buah dadanya sendiri dengan gunting-gunting dari neraka adalah kerana dia memasyhurkan dirinya di kalangan orang ramai, dan bermaksud supaya orang melihat akan tertarik kepadanya sebab perhiasan yang dia pakai.

Inilah azab dan kesengsaraan yang dialami oleh wanita yang telah dilihat oleh Rasulullah s. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri. iri hati. adalah kerana dia itu ahli fitnah dan suka marah kepada suaminya. 5. Benih dari awak juga. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. 9. dengki dan tidak taat kepada suaminya. isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja. Ada suami.18 pagi 1. pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas.w ketika dibawa ke langit semasa peristiwa Israk dan Mikraj. puasa tetapi dia tidak mahu mengambil wuduk dan dia tidak mahu mengerjakan solat serta tidak mahu mandi junub. PESANAN BUAT SUAMI . 8.. sama-samalah menjaga anak.a. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja. Dan perempuan yang menyerupai anjing. dan dibelit dengan beberapa ekor ular dan kalajengking adalah kerana dia itu boleh solat. api masuk ke dalam mulut serta keluar dari duburnya itu adalah perempuan yang suka mengungkit-ungkit pemberiannya.7. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda. Orang perempuan yang berbentuk seperti anjing. terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami.. Bila isteri bercakap. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin. 3. Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. 4. Kalau pasangan dah ada anak.Orang perempuan yang kepalanya seperti kepala babi dan badannya pula seperti keldai adalah kerana dia suka mengadu domba dan sangat suka berdusta.Oleh Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah oleh Tengku Muhammad Kalmani As-Saifi pada pada 08hb September 2010 pukul 3.Orang perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya sehingga sampai kepada ubunubunnya. . 10. 2.

Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja. Susah sangat ke nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke? 15. tinggalkan sedikit lauk utk isteri. membasuh. Isteri pun manusia. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat. 10. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah. Dah buka baju. 12. tentu awak tak boleh tolerate.. Sekiranya suami makan dahulu. dah guna cungkil gigi. dah berak flush. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau. 9. Tengok body sendiri dalam cermin dulu. Main lain lagi tak boleh.6. permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja. mengemas. kalau boleh sehari-dua in advance. kejar anak dsbnya. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja. 7. beritau isteri dulu. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat. bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. 14. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang. memasak. semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan. 8. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. 16. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. buka saja kasut terus masuk dapur. buanglah dalam bakul sampah. Selagi boleh. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat? . jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri. letakkan dalam bakul baju kotor. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut? 11. selagi itulah dia rela nak tolong. 17. Kalau isteri awak yang buat. janggut sotong dan ekor taugeh. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. 13. dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal. Jangan kentut depan isteri. Selalunya perempuan ni.

18. Kalau isteri nampak tak sihat. 21. minta maaf. Allah s.Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz. jangan asyik nak menengking aja. sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan” . kalau suami buat baik sekali dengan isteri. 20. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. “Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu.w. kalau seorang suami masuk syurga. Bukannya laku bila dah mati nanti. Jangan buat apa yang isteri tak suka. berfirman. Ingat.t. Percayalah. besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri. pujuk. tak jadi bapok kalau pendapat isteri diambil kira. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga. janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja. Kalau perlu minta maaf. Walaupun suami megah ada kuasa veto. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya. Kalau awak sakit nak mati nanti. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya. tegurlah secara baik. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. perasaan bagai dihiris-hiris. Hati orang pompuan ni sensitif. 22. cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser kepada isteri. Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak? 19. isteri balas sepuluh kali 23. Kalau isteri masuk neraka. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat. kalau perlu dipujuk.

5.:8907.-409407.305.3:8./03.3.:9.08920..3/7803/7   .30..7 -09.3..:/472./. .3.39.. .9407.9.2.7.3/.03.909.80-..3/.8907.4047.9..-07.3.9. %..-40 .39.8.3.9.2:/7:2.3 -.5.3-.3 ..5/5:9.   472.3507025:.3-:. ./203.:380./.187.203.9 9039:.9 89075:32.3.5.89079.33. -:.:39: 050393.8907.90.90 .3.32.3.3./:.3.2.39:3:7... ..3.9 .:..

:..9 .7.3.33803891 .8805079.5../4947 %:3:.5..:89072..947.80.33039038.7243.2- -07...:8:.9 .   07:8.8.  ./.2.37020408:.:.:503/.3-:.8..3890780-0:2808:.389079.2 2.38:. 3-:.35425:...303..8:8:7. 92-.8  9 -07172....7 02:33.22.38:.:.:.8:307.9 .5.3%:.5.3   . :-.33..5.37:2. !445.23.3.220.:8047.83.:20..8:307./.. -08.2-:./.3.9 .8.3-2-3.3/...3/-:.3-:.2-8.1 239.93.9  .8.8:8:7. 203033./03.:9.749 50:.. . 2.9 .9 .3 :...:8907207.2 .37. -08..9. 507. 3.3.3507025:.3./03..:8:..8907 05.:.30.3.5.:507-:. .  ./03..9:05:9:8.:77..3..309.8:..8:8:7.347.203:.20309.8. !07.2:8:83.8.9-...3.  .:89072.2.93.38.8:307..3.7.2...3.2:.094 9.3/..3507.2...-.. .9..2.3203.25:3 2./78 78 !07.38907 90:7.3/73..-0:29039:8907:.7./...38907 8907-.30907.. .2-7.:25..:-070.. .0905.3/9:39:9.:507:239.370.3. .7/.3:89..3/5.3  .2.8 805::.54.8907/03..9.9/4334.38.: -.:.8:8:7..9.92: 80-...-../.1 .9.52..8.. .2-40 203.27./.   07-3..8.389075:32..3.-9:-07.8:#9../.3.3... ./.:.98907/.25..3.29.3.99039.05.8:.702:33.93.203.58..2.2.-0:29039:8:.380-0..:507:/5:: 5:: .:5:38:. /.3-.9...8.78047./03...9.304.8:39:2025079. :.380705.8.5..9.8:.-..7:2.05..3//./03. .7..9/.39   ..:89073../-.39 8.80.8.3.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful