Wanita calon penghuni Neraka

Friday, 9. January 2009, 05:37:23 Wanita calon penghuni Neraka

Rasulullah S.A.W bersabda: Aku melihat ke dalam neraka, maka aku lihat kebanyakan penghuninya kaum wanita, yang demikian itu disebabkan oleh kerana jarang taat kepada Allah dan RasulNya serta suami mereka dan kerana banyak bersolek untuk mempamerkan kecantikan. Lalu Rasulullah bersabda: "Aku menangis sewaktu aku diisrakkan ke atas langit, aku melihat para wanita umatku tengah disiksa di dalam neraka. Aku melihat 10 macam siksaan bagi kaum wanita, iaitu: 1.Orang perempuan yang digantung dengan rambutnya, adalah kerana dia tidak mahu tutup (melindungkan) rambutnya daripada dilihat oleh lelaki lain. 2. Orang perempuan yang digantung dengan lidahnya, adalah kerana dia suka menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya. Rasulullah s.a.w.bersabda: "Seseorang wanita yang menyakiti hati suaminya dengan kata-katanya, maka Allah s.w.t akan melebarkan lidahnya di hari kiamat nanti selebar 70 zira dan akan mengikat di belakang lehernya." Dari Usman r.a berkata Bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: " Seseorang perempuan yang mengatakan kepada suaminya dengan berkata: 'Aku belum pernah melihat kebaikanmu', maka sesungguhnya Allah s.w.t akan menghapuskan amal kebaikannya selama 70 tahun, walaupun dia berpuasa dan siang hari dan mengerjakan solat pada malam hari." 3.Orang perempuan yang digantung dengan buah dadanya, adalah kerana dia menyusui anak orang lain dengan tidak mendapat izin suaminya. 4.Orang perempuan yang diikat kakinya, adalah kerana dia keluar rumah tanpa mendapat izin suaminya terlebih dahulu dan tidak mandi hadas, bagi membersihkan diri seteleh habis haid atau nifas. 5. Orang perempuan yang makan badannya sendiri adalah kerana berhias untuk dilihat oleh lelaki lain dan mereka yang suka membicarakan keaiban orang lain. 6. Orang perempuan yang memotong-motong buah dadanya sendiri dengan gunting-gunting dari neraka adalah kerana dia memasyhurkan dirinya di kalangan orang ramai, dan bermaksud supaya orang melihat akan tertarik kepadanya sebab perhiasan yang dia pakai.

dan dibelit dengan beberapa ekor ular dan kalajengking adalah kerana dia itu boleh solat. 4. terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami. Dan perempuan yang menyerupai anjing. 2.. isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja. 8. 5. api masuk ke dalam mulut serta keluar dari duburnya itu adalah perempuan yang suka mengungkit-ungkit pemberiannya.7. pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas. adalah kerana dia itu ahli fitnah dan suka marah kepada suaminya.a. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri. Benih dari awak juga.Oleh Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah oleh Tengku Muhammad Kalmani As-Saifi pada pada 08hb September 2010 pukul 3. Kalau pasangan dah ada anak.w ketika dibawa ke langit semasa peristiwa Israk dan Mikraj. 9.. Orang perempuan yang berbentuk seperti anjing. dengki dan tidak taat kepada suaminya.18 pagi 1.Orang perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya sehingga sampai kepada ubunubunnya. sama-samalah menjaga anak. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin. . Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja. puasa tetapi dia tidak mahu mengambil wuduk dan dia tidak mahu mengerjakan solat serta tidak mahu mandi junub. iri hati. Bila isteri bercakap. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. PESANAN BUAT SUAMI . Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih.Orang perempuan yang kepalanya seperti kepala babi dan badannya pula seperti keldai adalah kerana dia suka mengadu domba dan sangat suka berdusta. Ada suami. 3. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda. 10. Inilah azab dan kesengsaraan yang dialami oleh wanita yang telah dilihat oleh Rasulullah s.

tinggalkan sedikit lauk utk isteri. Dah buka baju. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. mengemas. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. 13. permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut? 11. selagi itulah dia rela nak tolong. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga. dah guna cungkil gigi. 17. buka saja kasut terus masuk dapur.6. dah berak flush. Selagi boleh. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat. 14. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya. tentu awak tak boleh tolerate. memasak. letakkan dalam bakul baju kotor. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja. 12. beritau isteri dulu. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau. kalau boleh sehari-dua in advance. jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat? . 7. Susah sangat ke nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke? 15. Selalunya perempuan ni. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri. semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan. 10. 8. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. Isteri pun manusia. Main lain lagi tak boleh. 9. Kalau isteri awak yang buat. dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang. janggut sotong dan ekor taugeh.. Tengok body sendiri dalam cermin dulu. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. kejar anak dsbnya. membasuh. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. Sekiranya suami makan dahulu. 16. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. buanglah dalam bakul sampah. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah. bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja. Jangan kentut depan isteri.

22. sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan” . Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat. Percayalah. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri. Walaupun suami megah ada kuasa veto. kalau perlu dipujuk. “Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu. perasaan bagai dihiris-hiris.w. pujuk. Hati orang pompuan ni sensitif.18. Kalau awak sakit nak mati nanti. berfirman. Kalau perlu minta maaf. tegurlah secara baik. janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja. cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama.t. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. Kalau isteri nampak tak sihat. tak jadi bapok kalau pendapat isteri diambil kira. 21. jangan asyik nak menengking aja. isteri balas sepuluh kali 23. Ingat.Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya. besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. Jangan buat apa yang isteri tak suka. Kalau isteri masuk neraka. minta maaf. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak? 19. Bukannya laku bila dah mati nanti. Allah s. kalau seorang suami masuk syurga. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser kepada isteri. kalau suami buat baik sekali dengan isteri. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya. 20.

9.9..3.203.2:/7:2. .7 -09.305.3.   472.5./.33.:8907.3-.08920.3 .3.03. ..89079.9 89075:32.3. .../:./203. ./03.39.39.. %.3507025:.:/472.8907.4047.5.3.9 ./.-409407.8. -:.3.3.3-:.3/.5/5:9.3.9.32...3..9407.3/7803/7   .7.5.3 -.80-.3/.:9.30...3:8.-07.90 .2.8907.9 9039:.90..3.3.39:3:7.9.:39: 050393.2..:380.:.909.187.-40 .

 ..78047.:25.2-:./.:9...0905.309.8907/03.2.3203..2..39   .../03..9 .947.:-070.:.:.2 .9-.3..2-40 203.93.35425:..-0:29039:8:.3.2-8.8:..3.52.38907 8907-.33039038././03.27.9  .38:. ....9 .:20.80...9 .:.37.9.5././4947 %:3:.8:#9.:.  .8:39:2025079...:507-:..3..8  9 -07172.9 .702:33.-0:29039:8907:..3.3/5.39 8.8:8:7.99039./78 78 !07.8:8:7...2...8:8:7. -08...:89072.2-7.3 :.37020408:...1 239.3. .:503/.93. 3-:.3.8:. :-.33803891 .80./.8907 05.-.094 9.29.-. :.30907./03.. . .347.3890780-0:2808:.38.:77...38:.203:.5.. !445.389079.3.8..7/..37:2.8.8.304.8:307.9.380705.8:307.. 507.8./..92: 80-.93.....303.3.5..  .380-0. 92-.9 .23. !07.3-:.8.2:.:.:507:239./-.:8907207...5..9.9./03.9.2 2.30.7.203.8805079. .05. 203033.2- -07.:89072.9/4334.:8:.-9:-07.2.. .98907/.3  ..9 .9/.3.7 02:33.2.3-:.7243..8.3%:./. .3./..5.8:. .7.20309. /.38.3/-:.22.8:307./03.3/.8:8:7.25..2.2.8 805::.8.3.7.33./.3507.3.749 50:.2.3/9:39:9.7.9.: -..8.. 2.3//.9..9:05:9:8.3....58..   07-3.38907 90:7.8.220.3.:.:8047.370.2:8:83.:....3/.3-2-3.9..   07:8.:8:..:89073.8.3   .-...3.5..:507:/5:: 5:: .5.25:3 2....54. 3.3507025:..  .3:89.83. -08.3-.:5:38:.3.3/73.1 ..389075:32.8.7:2.05.

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful