Soalan 50: Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?

Jawapan:Penguin Soalan 49: Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? Soalan 48: Limapasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? Jawapan:PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah. Jawapan:Stokin tu basah lah....

Soalan 47: Dalam banyak-banyak cecair, Jawapan:Telur cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan? Soalan 46: Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan. Soalan 45: Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai? Jawapan:Kuih Donut

Jawapan:Buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar dan buah cempedak sebab diluar pagar.(berdasarkan pantun melayu)

Soalan 44: Apabila ditarik yang diatas gembira Jawapan:Pengail yang dapat ikan. dan yang di bawah merana. Apakah ia? Soalan 43: Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh kebelakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa? Jawapan:Aku berjalan secara mengundur!

Soalan 43: Seekor lembu menghadap utara, Jawapan:Kebawah! Ia masih tetap menghadap kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian ke bawah dan memakan rumput. 270 darjah kekiri. Kearah mana lembu itu menghadap sekarang? Soalan 42: Bila loceng bas ditekan, bas akan Jawapan:Spedometer bas lah... berhenti. Apa yang akan turun dahulu? Soalan 41: Apa bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi? Jawapan:Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik.

baring.sedang profesor memikir untuk profesor dibahagian depan? masa depan. kepintarannya? Soalan 29: Kalau manusia panjat pokok nampak bukit. Soalan 35: Lampu apa yang kalau dipecahkan Jawapan:Lampu jiran tetangga kita. lalu singa jadi Jawapan:Ayam jadi banyaklah bilangannya. ayam. dia tak dapat melihat! Jawapan:Kalau dibungkus dengan kain hitam . Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok. . karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah. Cobalah keluar orangnya? pecahkan. kita baring dia berdiri tapi bila kita jalan dia pun ikut sama. Soalan 31: Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam? Jawapan:Ia bergantung kepada kedudukan anda samaada anda manusia atau tikus! Soalan 30: Kenapa kecantikan lebih penting Jawapan:Sebab lelaki yang bodoh jumlahnya bagi seorang perempuan dibandingkan dengan lebih banyak dibandingkan lelaki yang buta. nanti akan keluar orangnya. maka ayam menjadi apa? Soalan 37: Panjang mana ekor tikus dengan ekor kuda? Jawapan:Panjang ekor tikus. kalau kura-kura panjat pokok nampak apa? Jawapan: Nampak pembohongnya. Soalan 32: Mengapa guru sejarah selalu botak Jawapan:Kerana guru sejarah memikirkan di bahagian belakang kepala. siapa takut!!!! Soalan 38: Bila gajah jadi ayam. sedangkan masa lampau. kita berdiri dia Jawapan:Tapak kaki kitalah.Soalan 40: Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup ? Soalan 39: Kenapa mayat dibungkus kain putih? Jawapan:Kalau matanya yang ditutup.tapi kalau dibuka dia akan marahmarah? Jawapan:Orang naik beca semasa hujan Soalan 33: Adasatu benda.dan kambing jadi ayam. Soalan 34: Kalau ditutup dia akan mengintai. Nak tinggal tak boleh pulak tu. Soalan 36: Kenapa di tepi rel keretaapi ditaruh Jawapan:Kerana kalau ditaruh pisang goreng batu kerikil? pasti jadi rebutan.

Bila dipotong ianya menjadi semakin rendah. tetapi bila si isteri yang dapat. Lepas anak dia lahir. apakah bendanya akan semakin tinggi. Soalannya pokok apa tumbuh dulu? Soalan 20:Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin.Soalan 28: Apakah yang berada diantara langit dan bumi. tapi kat sini jawapan yang dikehendaki adalah "dan" Soalan 27:Apakah benda bertali yang apabila Jawapan: Gasing! Tak kiralah gasing cina ke kita pegang. dinamakan Fatimah. sebab dia dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan tanam separuh je. kadang di bawah. celaka benar kalau ditebang. namun akan mati juga bila dibiarkan lama-lama? Soalan 26:Apabila suami dapat. tetapi Jawapan:Dua-dua tak tumbuh. Apakah perkara itu? Jawapan:Gelaran Dato. Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato. Tirus Jawapan: Batang hidung engkaulah! di atas di bawah Kembang. kadang pacak jer kat tanah. lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. suara pun tak ada. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. yang semakin dipotong semakin menjadi tinggi? Soalan 24: Tulang seperti ikan. tapi kalau makan kulit. Soalan 25:Jika sebatang pokok dipotong akan Jawapan:Seluar panjang. kat atas bumbung. kurang pendengaran. Jawapan:Mungkin ada banyak jawapan. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh. ia akan hidup. si suami tak mendapat sama. gambar pun kabur.. jinjang seperti Jawapan: Antena TV.. suami tidak mendapat sama. Soalan 21:Pak Ali ada sebuah ladang. kalau kedudukan tak betul. buang kulit. Kadang orang pasang zirafah. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan. Hehehe!! koko. Kenapa ? Jawapan: Sebab anak dia tu perempuan . maka isterinya pun dapat sama. tetapi bila dilepaskan gasing melayu ke semuanya sama. ia akan mati. buang apa? Jawapan: Buang tebiat Soalan 22:Batang apa berlubang-lubang.. Isteri akan dapat gelaran Datin. Terkadang tegak terkadang tumbang. Kadang di atas. Soalan 23: Bila makan pisang. Bila Suami mendapat gelaran Dato.

. Jawapan: Kutu ler...bahkan mata dan mulutnya kepala orang! juga di kepala? Soalan 14: Apakah hidupan yang masa Jawapan: Manusia! Semasa kecil merangkak. kan-kan? Soalan 17: Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala. aku pun terjun kedalam tasik. lepas tu Jawapan: Pisang Goreng aku sapu bedak. kerana sering memijak-mijak kepala orang..Sebab memang dok kat kakinya dikepala. Soalan 18: Kalau kancil dengan rusa berlaga. Jawapan: Kerana yang menciptanya orang jepun. Kalau tak cacat pasti kakinya 4. kasut hitam. seluar hitam. sarung malam! ..bah tu banjir. aku pun naik dari tasik.mati lah orang tu. Soalan 13: Apakah haiwan yang berkaki 3? Jawapan:Kuda cacat.kalau makan tak pulak? Jawapan:Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh.. Siapakah aku? Soalan 15: Haiwan apakah perutnya di kepala.. 'rain' tu tu baru hujan? hujan.. kecilnya berkaki 4... Jawapan: Takkan nak bawak piano pulak! besar tuh! Soalan 08:Seorang lelaki memakai pakaian Jawapan:Waktu itu adalah siang hari bukannya serba hitam. Soalan 10: Haiwan apakah yang paling tidak sopan? Soalan 09: Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar? Jawapan: Kutu.. setelah badanku disapu bedak. Lalu aku mandi. Jawapan:Pemandunya lah yang mati. orang dan orang gemuk? gemuk makan tempat.. Soalan 12: Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA? Soalan 11: Apa perbezaan antara orang kurus Jawapan: Orang kurus makan hati. kalau siapa yang akan mati? kereta kancil dengan rusa berlanggar. Soalan 16:Mula-mula aku buka baju. Kalau arab yang cipta mungkin namanya YAMAHMUD.Soalan 19: Negara apa yang banjir dulu lepas Jawapan: Bahrain. bila besar berkaki 2 kaki dan bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bila tua pula berkaki 3? bertongkat. setelah selesai mandi.

. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu? Soalan 07:Badannya keras tapi kurus. tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam... tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat. sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong. 2.Gaji anda akan dinaikkan 30% bulan depan. sarung tangan hitam. Soalan 01: Apa orang islam arab kata jika: 1. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti.ha. besar. .. Apa tu? Jawapan:Anak mancis daaa. ha. Soalan 06:Ada sebuah laut besar.Astagh firullah hal azim. dalam rumah besar ada orang besar. 2. 3Seorang wanita berlari keliling padang tanpa Alhamdulillah.... Seluruh lampu di lorong itu padam.kaki hitam.ha. Kemudian.Jawapan: Mereka akan kata.. mana ada ada kapal besar. "Kang" adalah perkataan Jawa. dan kacamata hitam. seurat benang. 1-Inna lillahi wa Seorang pekerja jatuh bangunan lalu mati. dalam kapal besar ada rumah rumah dalam kapal. Ia berjalan di sebuah lorong hitam. antara bebanyak ni apa paling besar? Soalan 05:Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak menciptakan telefon? Jawapan:Perjalanan anda tidak akan terganggu oleh kerja-kerja menggali jalan oleh TELEKOM Jawapan 04:Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan ia tidak dapat terbang seperti biasa. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi? Soalan 03:Binatang apakah yang paling kaya didunia? Jawapan:Beruang (sebab binatang ni ber wang) Soalan 02:Ikan apakah yang separuh jawa dan Jawapan:Ikan Belukang kerana "Blue" adalah separuh inggeris? perkataan inggeris..namun 4 ekor burung telah jatuh kebumi.ina ilahi roo jiuun. 3. Soalan 04:10 ekor burung sedang terbang. dekat laut Jawapan:Orang tu le penipu besar...

Mutiara Kata:"Sewaktu senang kita lebih menghargai kekayaan tetapi sewaktu susah kita akan lebih menghargai kesihatan" .

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful