Soalan 50: Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?

Jawapan:Penguin Soalan 49: Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? Soalan 48: Limapasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? Jawapan:PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah. Jawapan:Stokin tu basah lah....

Soalan 47: Dalam banyak-banyak cecair, Jawapan:Telur cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan? Soalan 46: Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan. Soalan 45: Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai? Jawapan:Kuih Donut

Jawapan:Buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar dan buah cempedak sebab diluar pagar.(berdasarkan pantun melayu)

Soalan 44: Apabila ditarik yang diatas gembira Jawapan:Pengail yang dapat ikan. dan yang di bawah merana. Apakah ia? Soalan 43: Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh kebelakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa? Jawapan:Aku berjalan secara mengundur!

Soalan 43: Seekor lembu menghadap utara, Jawapan:Kebawah! Ia masih tetap menghadap kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian ke bawah dan memakan rumput. 270 darjah kekiri. Kearah mana lembu itu menghadap sekarang? Soalan 42: Bila loceng bas ditekan, bas akan Jawapan:Spedometer bas lah... berhenti. Apa yang akan turun dahulu? Soalan 41: Apa bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi? Jawapan:Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik.

kepintarannya? Soalan 29: Kalau manusia panjat pokok nampak bukit. lalu singa jadi Jawapan:Ayam jadi banyaklah bilangannya. Soalan 36: Kenapa di tepi rel keretaapi ditaruh Jawapan:Kerana kalau ditaruh pisang goreng batu kerikil? pasti jadi rebutan. maka ayam menjadi apa? Soalan 37: Panjang mana ekor tikus dengan ekor kuda? Jawapan:Panjang ekor tikus.sedang profesor memikir untuk profesor dibahagian depan? masa depan. Soalan 34: Kalau ditutup dia akan mengintai.dan kambing jadi ayam. dia tak dapat melihat! Jawapan:Kalau dibungkus dengan kain hitam . Nak tinggal tak boleh pulak tu. siapa takut!!!! Soalan 38: Bila gajah jadi ayam. Soalan 32: Mengapa guru sejarah selalu botak Jawapan:Kerana guru sejarah memikirkan di bahagian belakang kepala. ayam. Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok. . baring. Soalan 31: Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam? Jawapan:Ia bergantung kepada kedudukan anda samaada anda manusia atau tikus! Soalan 30: Kenapa kecantikan lebih penting Jawapan:Sebab lelaki yang bodoh jumlahnya bagi seorang perempuan dibandingkan dengan lebih banyak dibandingkan lelaki yang buta. kalau kura-kura panjat pokok nampak apa? Jawapan: Nampak pembohongnya. karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah. kita berdiri dia Jawapan:Tapak kaki kitalah. sedangkan masa lampau.Soalan 40: Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup ? Soalan 39: Kenapa mayat dibungkus kain putih? Jawapan:Kalau matanya yang ditutup. nanti akan keluar orangnya. Soalan 35: Lampu apa yang kalau dipecahkan Jawapan:Lampu jiran tetangga kita. kita baring dia berdiri tapi bila kita jalan dia pun ikut sama.tapi kalau dibuka dia akan marahmarah? Jawapan:Orang naik beca semasa hujan Soalan 33: Adasatu benda. Cobalah keluar orangnya? pecahkan.

Soalannya pokok apa tumbuh dulu? Soalan 20:Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin. Bila dipotong ianya menjadi semakin rendah. tetapi Jawapan:Dua-dua tak tumbuh. tetapi bila dilepaskan gasing melayu ke semuanya sama. Apakah perkara itu? Jawapan:Gelaran Dato... kadang di bawah. Isteri akan dapat gelaran Datin. dinamakan Fatimah. Jawapan:Mungkin ada banyak jawapan. suami tidak mendapat sama. buang kulit. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan. tetapi bila si isteri yang dapat. si suami tak mendapat sama. Soalan 21:Pak Ali ada sebuah ladang. lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Tirus Jawapan: Batang hidung engkaulah! di atas di bawah Kembang. Hehehe!! koko. Kadang di atas. namun akan mati juga bila dibiarkan lama-lama? Soalan 26:Apabila suami dapat. maka isterinya pun dapat sama. sebab dia dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan tanam separuh je. suara pun tak ada. kalau kedudukan tak betul. Soalan 25:Jika sebatang pokok dipotong akan Jawapan:Seluar panjang. tapi kat sini jawapan yang dikehendaki adalah "dan" Soalan 27:Apakah benda bertali yang apabila Jawapan: Gasing! Tak kiralah gasing cina ke kita pegang. Kadang orang pasang zirafah. Terkadang tegak terkadang tumbang. Soalan 23: Bila makan pisang. ia akan mati. ia akan hidup. kat atas bumbung. buang apa? Jawapan: Buang tebiat Soalan 22:Batang apa berlubang-lubang. kurang pendengaran. Kenapa ? Jawapan: Sebab anak dia tu perempuan .. tapi kalau makan kulit. Lepas anak dia lahir. Bila Suami mendapat gelaran Dato. gambar pun kabur. jinjang seperti Jawapan: Antena TV. Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh. celaka benar kalau ditebang.Soalan 28: Apakah yang berada diantara langit dan bumi. apakah bendanya akan semakin tinggi. yang semakin dipotong semakin menjadi tinggi? Soalan 24: Tulang seperti ikan. kadang pacak jer kat tanah.

... kerana sering memijak-mijak kepala orang..Soalan 19: Negara apa yang banjir dulu lepas Jawapan: Bahrain.mati lah orang tu. Soalan 12: Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA? Soalan 11: Apa perbezaan antara orang kurus Jawapan: Orang kurus makan hati. kasut hitam. orang dan orang gemuk? gemuk makan tempat. aku pun terjun kedalam tasik.bahkan mata dan mulutnya kepala orang! juga di kepala? Soalan 14: Apakah hidupan yang masa Jawapan: Manusia! Semasa kecil merangkak. Jawapan: Takkan nak bawak piano pulak! besar tuh! Soalan 08:Seorang lelaki memakai pakaian Jawapan:Waktu itu adalah siang hari bukannya serba hitam. 'rain' tu tu baru hujan? hujan. Jawapan: Kerana yang menciptanya orang jepun.. kalau siapa yang akan mati? kereta kancil dengan rusa berlanggar. Soalan 18: Kalau kancil dengan rusa berlaga.bah tu banjir. Kalau tak cacat pasti kakinya 4. setelah selesai mandi. Lalu aku mandi. kan-kan? Soalan 17: Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala. aku pun naik dari tasik. Jawapan: Kutu ler. Soalan 10: Haiwan apakah yang paling tidak sopan? Soalan 09: Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar? Jawapan: Kutu. kecilnya berkaki 4... seluar hitam. lepas tu Jawapan: Pisang Goreng aku sapu bedak. Kalau arab yang cipta mungkin namanya YAMAHMUD.. bila besar berkaki 2 kaki dan bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bila tua pula berkaki 3? bertongkat..kalau makan tak pulak? Jawapan:Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh. Jawapan:Pemandunya lah yang mati.. Soalan 13: Apakah haiwan yang berkaki 3? Jawapan:Kuda cacat.. setelah badanku disapu bedak. sarung malam! . Soalan 16:Mula-mula aku buka baju.Sebab memang dok kat kakinya dikepala.. Siapakah aku? Soalan 15: Haiwan apakah perutnya di kepala.

Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. antara bebanyak ni apa paling besar? Soalan 05:Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak menciptakan telefon? Jawapan:Perjalanan anda tidak akan terganggu oleh kerja-kerja menggali jalan oleh TELEKOM Jawapan 04:Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan ia tidak dapat terbang seperti biasa.. seurat benang. sarung tangan hitam. Soalan 06:Ada sebuah laut besar.. tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat. Kemudian.. 2. dekat laut Jawapan:Orang tu le penipu besar. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu? Soalan 07:Badannya keras tapi kurus. sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong.. dan kacamata hitam.ina ilahi roo jiuun. 3. Apa tu? Jawapan:Anak mancis daaa. Ia berjalan di sebuah lorong hitam. ha. Seluruh lampu di lorong itu padam... Soalan 01: Apa orang islam arab kata jika: 1.Jawapan: Mereka akan kata..Gaji anda akan dinaikkan 30% bulan depan.ha. "Kang" adalah perkataan Jawa. dalam rumah besar ada orang besar.ha. tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam. 2.. besar. . mana ada ada kapal besar..namun 4 ekor burung telah jatuh kebumi.kaki hitam. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi? Soalan 03:Binatang apakah yang paling kaya didunia? Jawapan:Beruang (sebab binatang ni ber wang) Soalan 02:Ikan apakah yang separuh jawa dan Jawapan:Ikan Belukang kerana "Blue" adalah separuh inggeris? perkataan inggeris.. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah.. 1-Inna lillahi wa Seorang pekerja jatuh bangunan lalu mati. Soalan 04:10 ekor burung sedang terbang.Astagh firullah hal azim. 3Seorang wanita berlari keliling padang tanpa Alhamdulillah. dalam kapal besar ada rumah rumah dalam kapal.

Mutiara Kata:"Sewaktu senang kita lebih menghargai kekayaan tetapi sewaktu susah kita akan lebih menghargai kesihatan" .