Soalan 50: Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?

Jawapan:Penguin Soalan 49: Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? Soalan 48: Limapasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? Jawapan:PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah. Jawapan:Stokin tu basah lah....

Soalan 47: Dalam banyak-banyak cecair, Jawapan:Telur cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan? Soalan 46: Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan. Soalan 45: Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai? Jawapan:Kuih Donut

Jawapan:Buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar dan buah cempedak sebab diluar pagar.(berdasarkan pantun melayu)

Soalan 44: Apabila ditarik yang diatas gembira Jawapan:Pengail yang dapat ikan. dan yang di bawah merana. Apakah ia? Soalan 43: Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh kebelakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa? Jawapan:Aku berjalan secara mengundur!

Soalan 43: Seekor lembu menghadap utara, Jawapan:Kebawah! Ia masih tetap menghadap kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian ke bawah dan memakan rumput. 270 darjah kekiri. Kearah mana lembu itu menghadap sekarang? Soalan 42: Bila loceng bas ditekan, bas akan Jawapan:Spedometer bas lah... berhenti. Apa yang akan turun dahulu? Soalan 41: Apa bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi? Jawapan:Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik.

kita baring dia berdiri tapi bila kita jalan dia pun ikut sama. ayam. kita berdiri dia Jawapan:Tapak kaki kitalah. siapa takut!!!! Soalan 38: Bila gajah jadi ayam. dia tak dapat melihat! Jawapan:Kalau dibungkus dengan kain hitam . Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok. maka ayam menjadi apa? Soalan 37: Panjang mana ekor tikus dengan ekor kuda? Jawapan:Panjang ekor tikus.tapi kalau dibuka dia akan marahmarah? Jawapan:Orang naik beca semasa hujan Soalan 33: Adasatu benda. Soalan 32: Mengapa guru sejarah selalu botak Jawapan:Kerana guru sejarah memikirkan di bahagian belakang kepala.Soalan 40: Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup ? Soalan 39: Kenapa mayat dibungkus kain putih? Jawapan:Kalau matanya yang ditutup. kepintarannya? Soalan 29: Kalau manusia panjat pokok nampak bukit. Soalan 36: Kenapa di tepi rel keretaapi ditaruh Jawapan:Kerana kalau ditaruh pisang goreng batu kerikil? pasti jadi rebutan. lalu singa jadi Jawapan:Ayam jadi banyaklah bilangannya. Soalan 31: Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam? Jawapan:Ia bergantung kepada kedudukan anda samaada anda manusia atau tikus! Soalan 30: Kenapa kecantikan lebih penting Jawapan:Sebab lelaki yang bodoh jumlahnya bagi seorang perempuan dibandingkan dengan lebih banyak dibandingkan lelaki yang buta. karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah. sedangkan masa lampau. . Nak tinggal tak boleh pulak tu.dan kambing jadi ayam. baring. Cobalah keluar orangnya? pecahkan.sedang profesor memikir untuk profesor dibahagian depan? masa depan. Soalan 35: Lampu apa yang kalau dipecahkan Jawapan:Lampu jiran tetangga kita. kalau kura-kura panjat pokok nampak apa? Jawapan: Nampak pembohongnya. Soalan 34: Kalau ditutup dia akan mengintai. nanti akan keluar orangnya.

Jawapan:Mungkin ada banyak jawapan. tapi kat sini jawapan yang dikehendaki adalah "dan" Soalan 27:Apakah benda bertali yang apabila Jawapan: Gasing! Tak kiralah gasing cina ke kita pegang. Kadang di atas. yang semakin dipotong semakin menjadi tinggi? Soalan 24: Tulang seperti ikan. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan. buang kulit. Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato. ia akan hidup. Bila dipotong ianya menjadi semakin rendah. Soalan 21:Pak Ali ada sebuah ladang. kat atas bumbung. celaka benar kalau ditebang. suami tidak mendapat sama. Tirus Jawapan: Batang hidung engkaulah! di atas di bawah Kembang. tetapi bila dilepaskan gasing melayu ke semuanya sama.Soalan 28: Apakah yang berada diantara langit dan bumi. sebab dia dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan tanam separuh je. Isteri akan dapat gelaran Datin. Kenapa ? Jawapan: Sebab anak dia tu perempuan . gambar pun kabur. lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Hehehe!! koko. maka isterinya pun dapat sama. Apakah perkara itu? Jawapan:Gelaran Dato. namun akan mati juga bila dibiarkan lama-lama? Soalan 26:Apabila suami dapat. jinjang seperti Jawapan: Antena TV. kalau kedudukan tak betul. Lepas anak dia lahir. buang apa? Jawapan: Buang tebiat Soalan 22:Batang apa berlubang-lubang. Kadang orang pasang zirafah. dinamakan Fatimah. apakah bendanya akan semakin tinggi. tapi kalau makan kulit. si suami tak mendapat sama.. kadang di bawah. kadang pacak jer kat tanah. Soalan 23: Bila makan pisang. ia akan mati. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh. Soalan 25:Jika sebatang pokok dipotong akan Jawapan:Seluar panjang. kurang pendengaran. Soalannya pokok apa tumbuh dulu? Soalan 20:Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin.. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Terkadang tegak terkadang tumbang. Bila Suami mendapat gelaran Dato. suara pun tak ada. tetapi bila si isteri yang dapat. tetapi Jawapan:Dua-dua tak tumbuh..

Soalan 18: Kalau kancil dengan rusa berlaga. kerana sering memijak-mijak kepala orang. sarung malam! .. bila besar berkaki 2 kaki dan bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bila tua pula berkaki 3? bertongkat. Jawapan: Takkan nak bawak piano pulak! besar tuh! Soalan 08:Seorang lelaki memakai pakaian Jawapan:Waktu itu adalah siang hari bukannya serba hitam... kan-kan? Soalan 17: Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala. setelah badanku disapu bedak.. aku pun naik dari tasik. Lalu aku mandi.bahkan mata dan mulutnya kepala orang! juga di kepala? Soalan 14: Apakah hidupan yang masa Jawapan: Manusia! Semasa kecil merangkak. Siapakah aku? Soalan 15: Haiwan apakah perutnya di kepala. Kalau arab yang cipta mungkin namanya YAMAHMUD. 'rain' tu tu baru hujan? hujan. lepas tu Jawapan: Pisang Goreng aku sapu bedak.. orang dan orang gemuk? gemuk makan tempat..Sebab memang dok kat kakinya dikepala. Soalan 16:Mula-mula aku buka baju..bah tu banjir. kalau siapa yang akan mati? kereta kancil dengan rusa berlanggar.. Soalan 12: Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA? Soalan 11: Apa perbezaan antara orang kurus Jawapan: Orang kurus makan hati. Jawapan: Kerana yang menciptanya orang jepun. Jawapan:Pemandunya lah yang mati..Soalan 19: Negara apa yang banjir dulu lepas Jawapan: Bahrain.. seluar hitam.mati lah orang tu.. aku pun terjun kedalam tasik. Kalau tak cacat pasti kakinya 4. setelah selesai mandi. Jawapan: Kutu ler.kalau makan tak pulak? Jawapan:Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh. Soalan 13: Apakah haiwan yang berkaki 3? Jawapan:Kuda cacat.. Soalan 10: Haiwan apakah yang paling tidak sopan? Soalan 09: Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar? Jawapan: Kutu. kasut hitam. kecilnya berkaki 4.

tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam. Ia berjalan di sebuah lorong hitam..namun 4 ekor burung telah jatuh kebumi. Soalan 01: Apa orang islam arab kata jika: 1. 3Seorang wanita berlari keliling padang tanpa Alhamdulillah.Jawapan: Mereka akan kata.Astagh firullah hal azim. 2.. dalam kapal besar ada rumah rumah dalam kapal. besar.ina ilahi roo jiuun.. 3. 2.. tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat.. sarung tangan hitam. antara bebanyak ni apa paling besar? Soalan 05:Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak menciptakan telefon? Jawapan:Perjalanan anda tidak akan terganggu oleh kerja-kerja menggali jalan oleh TELEKOM Jawapan 04:Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan ia tidak dapat terbang seperti biasa.. "Kang" adalah perkataan Jawa.ha.. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. Soalan 06:Ada sebuah laut besar. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu? Soalan 07:Badannya keras tapi kurus.. mana ada ada kapal besar.ha. Apa tu? Jawapan:Anak mancis daaa. 1-Inna lillahi wa Seorang pekerja jatuh bangunan lalu mati. dan kacamata hitam.kaki hitam. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah..Gaji anda akan dinaikkan 30% bulan depan... sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi? Soalan 03:Binatang apakah yang paling kaya didunia? Jawapan:Beruang (sebab binatang ni ber wang) Soalan 02:Ikan apakah yang separuh jawa dan Jawapan:Ikan Belukang kerana "Blue" adalah separuh inggeris? perkataan inggeris. Kemudian. seurat benang. dekat laut Jawapan:Orang tu le penipu besar. dalam rumah besar ada orang besar. . ha. Seluruh lampu di lorong itu padam. Soalan 04:10 ekor burung sedang terbang.

Mutiara Kata:"Sewaktu senang kita lebih menghargai kekayaan tetapi sewaktu susah kita akan lebih menghargai kesihatan" .

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful