P. 1
teka keki

teka keki

|Views: 8|Likes:
Published by wnoriani

More info:

Published by: wnoriani on May 08, 2012
Copyright:Attribution Non-commercial

Availability:

Read on Scribd mobile: iPhone, iPad and Android.
download as DOC, PDF, TXT or read online from Scribd
See more
See less

08/01/2014

pdf

text

original

Soalan 50: Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?

Jawapan:Penguin Soalan 49: Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? Soalan 48: Limapasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? Jawapan:PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah. Jawapan:Stokin tu basah lah....

Soalan 47: Dalam banyak-banyak cecair, Jawapan:Telur cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan? Soalan 46: Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan. Soalan 45: Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai? Jawapan:Kuih Donut

Jawapan:Buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar dan buah cempedak sebab diluar pagar.(berdasarkan pantun melayu)

Soalan 44: Apabila ditarik yang diatas gembira Jawapan:Pengail yang dapat ikan. dan yang di bawah merana. Apakah ia? Soalan 43: Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh kebelakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa? Jawapan:Aku berjalan secara mengundur!

Soalan 43: Seekor lembu menghadap utara, Jawapan:Kebawah! Ia masih tetap menghadap kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian ke bawah dan memakan rumput. 270 darjah kekiri. Kearah mana lembu itu menghadap sekarang? Soalan 42: Bila loceng bas ditekan, bas akan Jawapan:Spedometer bas lah... berhenti. Apa yang akan turun dahulu? Soalan 41: Apa bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi? Jawapan:Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik.

Soalan 31: Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam? Jawapan:Ia bergantung kepada kedudukan anda samaada anda manusia atau tikus! Soalan 30: Kenapa kecantikan lebih penting Jawapan:Sebab lelaki yang bodoh jumlahnya bagi seorang perempuan dibandingkan dengan lebih banyak dibandingkan lelaki yang buta. lalu singa jadi Jawapan:Ayam jadi banyaklah bilangannya. Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok. Soalan 36: Kenapa di tepi rel keretaapi ditaruh Jawapan:Kerana kalau ditaruh pisang goreng batu kerikil? pasti jadi rebutan. ayam. Soalan 35: Lampu apa yang kalau dipecahkan Jawapan:Lampu jiran tetangga kita. karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah.Soalan 40: Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup ? Soalan 39: Kenapa mayat dibungkus kain putih? Jawapan:Kalau matanya yang ditutup. Nak tinggal tak boleh pulak tu. maka ayam menjadi apa? Soalan 37: Panjang mana ekor tikus dengan ekor kuda? Jawapan:Panjang ekor tikus. kita berdiri dia Jawapan:Tapak kaki kitalah.sedang profesor memikir untuk profesor dibahagian depan? masa depan.tapi kalau dibuka dia akan marahmarah? Jawapan:Orang naik beca semasa hujan Soalan 33: Adasatu benda. dia tak dapat melihat! Jawapan:Kalau dibungkus dengan kain hitam . baring.dan kambing jadi ayam. Cobalah keluar orangnya? pecahkan. Soalan 32: Mengapa guru sejarah selalu botak Jawapan:Kerana guru sejarah memikirkan di bahagian belakang kepala. . siapa takut!!!! Soalan 38: Bila gajah jadi ayam. kepintarannya? Soalan 29: Kalau manusia panjat pokok nampak bukit. nanti akan keluar orangnya. kalau kura-kura panjat pokok nampak apa? Jawapan: Nampak pembohongnya. kita baring dia berdiri tapi bila kita jalan dia pun ikut sama. sedangkan masa lampau. Soalan 34: Kalau ditutup dia akan mengintai.

Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato. tetapi Jawapan:Dua-dua tak tumbuh. celaka benar kalau ditebang. buang apa? Jawapan: Buang tebiat Soalan 22:Batang apa berlubang-lubang. suami tidak mendapat sama.. Soalan 23: Bila makan pisang. ia akan mati. Kenapa ? Jawapan: Sebab anak dia tu perempuan . gambar pun kabur. Kadang orang pasang zirafah. maka isterinya pun dapat sama. yang semakin dipotong semakin menjadi tinggi? Soalan 24: Tulang seperti ikan. Hehehe!! koko. kadang pacak jer kat tanah. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan. Bila dipotong ianya menjadi semakin rendah. Bila Suami mendapat gelaran Dato. Lepas anak dia lahir. ia akan hidup. kurang pendengaran. buang kulit. Soalannya pokok apa tumbuh dulu? Soalan 20:Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin. namun akan mati juga bila dibiarkan lama-lama? Soalan 26:Apabila suami dapat. suara pun tak ada. Soalan 21:Pak Ali ada sebuah ladang.. Isteri akan dapat gelaran Datin. si suami tak mendapat sama.. tetapi bila si isteri yang dapat. Kadang di atas. apakah bendanya akan semakin tinggi. lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. kat atas bumbung. jinjang seperti Jawapan: Antena TV. Soalan 25:Jika sebatang pokok dipotong akan Jawapan:Seluar panjang. tapi kalau makan kulit. Jawapan:Mungkin ada banyak jawapan. Tirus Jawapan: Batang hidung engkaulah! di atas di bawah Kembang. tetapi bila dilepaskan gasing melayu ke semuanya sama.Soalan 28: Apakah yang berada diantara langit dan bumi. Apakah perkara itu? Jawapan:Gelaran Dato. kalau kedudukan tak betul. Terkadang tegak terkadang tumbang. dinamakan Fatimah. kadang di bawah. tapi kat sini jawapan yang dikehendaki adalah "dan" Soalan 27:Apakah benda bertali yang apabila Jawapan: Gasing! Tak kiralah gasing cina ke kita pegang. sebab dia dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan tanam separuh je.

bahkan mata dan mulutnya kepala orang! juga di kepala? Soalan 14: Apakah hidupan yang masa Jawapan: Manusia! Semasa kecil merangkak. Lalu aku mandi.bah tu banjir. kalau siapa yang akan mati? kereta kancil dengan rusa berlanggar.kalau makan tak pulak? Jawapan:Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh. Kalau tak cacat pasti kakinya 4. bila besar berkaki 2 kaki dan bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bila tua pula berkaki 3? bertongkat. Soalan 16:Mula-mula aku buka baju. Kalau arab yang cipta mungkin namanya YAMAHMUD. kan-kan? Soalan 17: Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala. lepas tu Jawapan: Pisang Goreng aku sapu bedak. Soalan 18: Kalau kancil dengan rusa berlaga.. Soalan 13: Apakah haiwan yang berkaki 3? Jawapan:Kuda cacat.Sebab memang dok kat kakinya dikepala.. Jawapan: Kerana yang menciptanya orang jepun. Siapakah aku? Soalan 15: Haiwan apakah perutnya di kepala. kerana sering memijak-mijak kepala orang. seluar hitam. Jawapan: Takkan nak bawak piano pulak! besar tuh! Soalan 08:Seorang lelaki memakai pakaian Jawapan:Waktu itu adalah siang hari bukannya serba hitam..mati lah orang tu... Soalan 10: Haiwan apakah yang paling tidak sopan? Soalan 09: Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar? Jawapan: Kutu. Soalan 12: Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA? Soalan 11: Apa perbezaan antara orang kurus Jawapan: Orang kurus makan hati. setelah badanku disapu bedak. aku pun naik dari tasik... 'rain' tu tu baru hujan? hujan.. Jawapan:Pemandunya lah yang mati. kecilnya berkaki 4. kasut hitam.Soalan 19: Negara apa yang banjir dulu lepas Jawapan: Bahrain. aku pun terjun kedalam tasik... Jawapan: Kutu ler. setelah selesai mandi. sarung malam! .. orang dan orang gemuk? gemuk makan tempat..

"Kang" adalah perkataan Jawa.ina ilahi roo jiuun.. dekat laut Jawapan:Orang tu le penipu besar. Kemudian. Soalan 06:Ada sebuah laut besar. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. Soalan 04:10 ekor burung sedang terbang. besar. sarung tangan hitam. Apa tu? Jawapan:Anak mancis daaa.namun 4 ekor burung telah jatuh kebumi.. tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam..Jawapan: Mereka akan kata... 3. sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong... Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu? Soalan 07:Badannya keras tapi kurus.ha.. Ia berjalan di sebuah lorong hitam.Gaji anda akan dinaikkan 30% bulan depan. 2. ha. antara bebanyak ni apa paling besar? Soalan 05:Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak menciptakan telefon? Jawapan:Perjalanan anda tidak akan terganggu oleh kerja-kerja menggali jalan oleh TELEKOM Jawapan 04:Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan ia tidak dapat terbang seperti biasa. dalam rumah besar ada orang besar.Astagh firullah hal azim.ha. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi? Soalan 03:Binatang apakah yang paling kaya didunia? Jawapan:Beruang (sebab binatang ni ber wang) Soalan 02:Ikan apakah yang separuh jawa dan Jawapan:Ikan Belukang kerana "Blue" adalah separuh inggeris? perkataan inggeris. . 3Seorang wanita berlari keliling padang tanpa Alhamdulillah. dan kacamata hitam.. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah. Seluruh lampu di lorong itu padam. mana ada ada kapal besar.kaki hitam.. 2. seurat benang. tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat.. dalam kapal besar ada rumah rumah dalam kapal. Soalan 01: Apa orang islam arab kata jika: 1. 1-Inna lillahi wa Seorang pekerja jatuh bangunan lalu mati.

Mutiara Kata:"Sewaktu senang kita lebih menghargai kekayaan tetapi sewaktu susah kita akan lebih menghargai kesihatan" .

You're Reading a Free Preview

Download
scribd
/*********** DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE ! ************/ var s_code=s.t();if(s_code)document.write(s_code)//-->