Soalan 50: Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?

Jawapan:Penguin Soalan 49: Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? Soalan 48: Limapasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? Jawapan:PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah. Jawapan:Stokin tu basah lah....

Soalan 47: Dalam banyak-banyak cecair, Jawapan:Telur cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan? Soalan 46: Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan. Soalan 45: Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai? Jawapan:Kuih Donut

Jawapan:Buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar dan buah cempedak sebab diluar pagar.(berdasarkan pantun melayu)

Soalan 44: Apabila ditarik yang diatas gembira Jawapan:Pengail yang dapat ikan. dan yang di bawah merana. Apakah ia? Soalan 43: Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh kebelakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa? Jawapan:Aku berjalan secara mengundur!

Soalan 43: Seekor lembu menghadap utara, Jawapan:Kebawah! Ia masih tetap menghadap kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian ke bawah dan memakan rumput. 270 darjah kekiri. Kearah mana lembu itu menghadap sekarang? Soalan 42: Bila loceng bas ditekan, bas akan Jawapan:Spedometer bas lah... berhenti. Apa yang akan turun dahulu? Soalan 41: Apa bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi? Jawapan:Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik.

Soalan 35: Lampu apa yang kalau dipecahkan Jawapan:Lampu jiran tetangga kita. Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok. baring. Cobalah keluar orangnya? pecahkan. Soalan 31: Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam? Jawapan:Ia bergantung kepada kedudukan anda samaada anda manusia atau tikus! Soalan 30: Kenapa kecantikan lebih penting Jawapan:Sebab lelaki yang bodoh jumlahnya bagi seorang perempuan dibandingkan dengan lebih banyak dibandingkan lelaki yang buta. karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah. kita berdiri dia Jawapan:Tapak kaki kitalah. Nak tinggal tak boleh pulak tu. maka ayam menjadi apa? Soalan 37: Panjang mana ekor tikus dengan ekor kuda? Jawapan:Panjang ekor tikus.sedang profesor memikir untuk profesor dibahagian depan? masa depan.dan kambing jadi ayam. kepintarannya? Soalan 29: Kalau manusia panjat pokok nampak bukit. Soalan 34: Kalau ditutup dia akan mengintai. Soalan 36: Kenapa di tepi rel keretaapi ditaruh Jawapan:Kerana kalau ditaruh pisang goreng batu kerikil? pasti jadi rebutan. ayam. nanti akan keluar orangnya. sedangkan masa lampau. kalau kura-kura panjat pokok nampak apa? Jawapan: Nampak pembohongnya. lalu singa jadi Jawapan:Ayam jadi banyaklah bilangannya. . Soalan 32: Mengapa guru sejarah selalu botak Jawapan:Kerana guru sejarah memikirkan di bahagian belakang kepala. siapa takut!!!! Soalan 38: Bila gajah jadi ayam. dia tak dapat melihat! Jawapan:Kalau dibungkus dengan kain hitam . kita baring dia berdiri tapi bila kita jalan dia pun ikut sama.tapi kalau dibuka dia akan marahmarah? Jawapan:Orang naik beca semasa hujan Soalan 33: Adasatu benda.Soalan 40: Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup ? Soalan 39: Kenapa mayat dibungkus kain putih? Jawapan:Kalau matanya yang ditutup.

Soalan 21:Pak Ali ada sebuah ladang. Terkadang tegak terkadang tumbang. buang apa? Jawapan: Buang tebiat Soalan 22:Batang apa berlubang-lubang. suami tidak mendapat sama. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh. ia akan hidup. jinjang seperti Jawapan: Antena TV. maka isterinya pun dapat sama. Bila dipotong ianya menjadi semakin rendah. apakah bendanya akan semakin tinggi. Soalan 23: Bila makan pisang. Isteri akan dapat gelaran Datin. namun akan mati juga bila dibiarkan lama-lama? Soalan 26:Apabila suami dapat. Hehehe!! koko. tapi kalau makan kulit. Kenapa ? Jawapan: Sebab anak dia tu perempuan .. Jawapan:Mungkin ada banyak jawapan. kadang di bawah.. Apakah perkara itu? Jawapan:Gelaran Dato. Bila Suami mendapat gelaran Dato. Soalannya pokok apa tumbuh dulu? Soalan 20:Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin. Lepas anak dia lahir. kalau kedudukan tak betul. tetapi bila dilepaskan gasing melayu ke semuanya sama. kurang pendengaran. si suami tak mendapat sama. yang semakin dipotong semakin menjadi tinggi? Soalan 24: Tulang seperti ikan. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan. sebab dia dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan tanam separuh je. ia akan mati. lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. kadang pacak jer kat tanah. Kadang orang pasang zirafah. gambar pun kabur. suara pun tak ada. Soalan 25:Jika sebatang pokok dipotong akan Jawapan:Seluar panjang. tetapi Jawapan:Dua-dua tak tumbuh. dinamakan Fatimah.. kat atas bumbung. tetapi bila si isteri yang dapat. tapi kat sini jawapan yang dikehendaki adalah "dan" Soalan 27:Apakah benda bertali yang apabila Jawapan: Gasing! Tak kiralah gasing cina ke kita pegang. Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato. Tirus Jawapan: Batang hidung engkaulah! di atas di bawah Kembang. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah.Soalan 28: Apakah yang berada diantara langit dan bumi. buang kulit. celaka benar kalau ditebang. Kadang di atas.

. setelah selesai mandi. kalau siapa yang akan mati? kereta kancil dengan rusa berlanggar. Soalan 18: Kalau kancil dengan rusa berlaga...Soalan 19: Negara apa yang banjir dulu lepas Jawapan: Bahrain. Soalan 16:Mula-mula aku buka baju..mati lah orang tu.. sarung malam! . setelah badanku disapu bedak. lepas tu Jawapan: Pisang Goreng aku sapu bedak. 'rain' tu tu baru hujan? hujan. Lalu aku mandi. Jawapan:Pemandunya lah yang mati. Jawapan: Takkan nak bawak piano pulak! besar tuh! Soalan 08:Seorang lelaki memakai pakaian Jawapan:Waktu itu adalah siang hari bukannya serba hitam... Soalan 12: Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA? Soalan 11: Apa perbezaan antara orang kurus Jawapan: Orang kurus makan hati.bahkan mata dan mulutnya kepala orang! juga di kepala? Soalan 14: Apakah hidupan yang masa Jawapan: Manusia! Semasa kecil merangkak. Jawapan: Kerana yang menciptanya orang jepun. kerana sering memijak-mijak kepala orang. Soalan 10: Haiwan apakah yang paling tidak sopan? Soalan 09: Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar? Jawapan: Kutu. seluar hitam. Siapakah aku? Soalan 15: Haiwan apakah perutnya di kepala.Sebab memang dok kat kakinya dikepala. kan-kan? Soalan 17: Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala. Kalau tak cacat pasti kakinya 4. orang dan orang gemuk? gemuk makan tempat. Kalau arab yang cipta mungkin namanya YAMAHMUD. kecilnya berkaki 4.kalau makan tak pulak? Jawapan:Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh. kasut hitam... bila besar berkaki 2 kaki dan bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bila tua pula berkaki 3? bertongkat. aku pun naik dari tasik.bah tu banjir. aku pun terjun kedalam tasik. Jawapan: Kutu ler... Soalan 13: Apakah haiwan yang berkaki 3? Jawapan:Kuda cacat..

3Seorang wanita berlari keliling padang tanpa Alhamdulillah...kaki hitam.. 2. ha. tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. Ia berjalan di sebuah lorong hitam. sarung tangan hitam. dan kacamata hitam. "Kang" adalah perkataan Jawa. tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat.Jawapan: Mereka akan kata. mana ada ada kapal besar. Apa tu? Jawapan:Anak mancis daaa.ina ilahi roo jiuun.. besar. 3. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu? Soalan 07:Badannya keras tapi kurus... seurat benang.namun 4 ekor burung telah jatuh kebumi. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi? Soalan 03:Binatang apakah yang paling kaya didunia? Jawapan:Beruang (sebab binatang ni ber wang) Soalan 02:Ikan apakah yang separuh jawa dan Jawapan:Ikan Belukang kerana "Blue" adalah separuh inggeris? perkataan inggeris.. Kemudian.Astagh firullah hal azim. dekat laut Jawapan:Orang tu le penipu besar.. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah... dalam kapal besar ada rumah rumah dalam kapal.ha. Seluruh lampu di lorong itu padam. 1-Inna lillahi wa Seorang pekerja jatuh bangunan lalu mati. Soalan 06:Ada sebuah laut besar. 2.. Soalan 01: Apa orang islam arab kata jika: 1. sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong. dalam rumah besar ada orang besar.Gaji anda akan dinaikkan 30% bulan depan.ha. . Soalan 04:10 ekor burung sedang terbang. antara bebanyak ni apa paling besar? Soalan 05:Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak menciptakan telefon? Jawapan:Perjalanan anda tidak akan terganggu oleh kerja-kerja menggali jalan oleh TELEKOM Jawapan 04:Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan ia tidak dapat terbang seperti biasa.

Mutiara Kata:"Sewaktu senang kita lebih menghargai kekayaan tetapi sewaktu susah kita akan lebih menghargai kesihatan" .

Sign up to vote on this title
UsefulNot useful